عکس/ والیبال ایران ۳ _ استرالیا ۰

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و در ۳ ست متوالی به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز در حالی به پایان خواهد رسید که دو تیم ایران و استرالیا در فینال مسابقات رو در روی هم قرار گرفتند. ملی پوشان والیبال ایران در مرحله گروهی مسابقات نتیجه را برابر این تیم واگذار کرند و امروز به دنبال انتقام این شکست و کسب سومین قهرمانی در آسیا هستند.

ایگور کولاکوویچ تیم ملی را با ترکیب سعید معروف، میلا عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت پور را روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران 

نخستین امتیاز در این ست برای استرالیا ثبت شد. تیم ملی موفق شد با شروع بازی اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کند. ملی پوشان با سرویس و دفاع خوب تیم برتر زمین شدند و اجازه پیشروی به استرالیا را ندادند و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۳ پیروز نزد ایگور کولاکوویچ رفتند. ایران با حمایت تماشاگرانش موفق شد عملکرد بهتری در سرویس و حمله داشته باشد و دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۹ با پیروزی پشت سر گذاشتند. تیم ملی در نهایت این ست را به آسانی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود خود خاتمه داد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران

نخستین امتیاز در اسن ست برای استرالیا ثبت شد و د رادامه بازی تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما شاگردان کولاکوویچ باردیگر موفق به ایجاد اختلاف امتیاز شدند و دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز نزد سرمربی رفتند. سرویس های خوب موسوی ادامه داشت و امتیاز ۹ نیز برای ایران به دست آمد. استرالیا با چند سرویس خوب موفق شد اختلاف امتیاز را کاهش و حساب کار را ۱۰ بر ۸ کند اما در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران همراه شد. در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش کم نقصی داشتند و توانستند با زیاد کردن فاصله ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه دهند.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

بازی در این ست بسیار نزدیک دنبال شد تا اینکه امیر غفور توانست امتیاز ۸ را برای ایران کسب کند و در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. استرالیایی ها برای لحظاتی از ایران پیش افتادند، اما شاگردان کولاکوویچ خیلی زود به بازی برگشتند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست این دوره از رقابت ها با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استرالیا شده بود. پیش از این مسابقه تیم ملی ژاپن با غلبه بر کره جنوبی توانست عنوان سوم را به خود اختصاص دهد.

ایران قبل از این دوره با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شد. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت خولیو ولاسکو کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود شرکت نکرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد48ساله IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    12 6
    یا علی بگو حماسه ای بپا کن دوباره یا علی بگو خدا هوامون رو داره
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    16 6
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    17 5
    الحمدلله.شکر .تبریک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس