کد خبر 994145
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
جلودارزاده

عضو فراکسیون امید مجلس ضمن اعلام مخالفت خود با کمپین شفافیت آراء نمایندگان،‌ گفت: در حال حاضر به قدری مشکلات داریم که این مسئله در آن گم است.

به گزارش مشرق، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با موضوع شفافیت آراء اظهار داشت: شفافیت آرا برای جامعه‌ای که در دموکراسی حاکم است و احزاب سیاسی شکل گرفته و زور و فشاری بر نمایندگان مردم اعمال نمی‌شود می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد چون باعث آموزش عمومی می‌شود و افراد جامعه می‌توانند با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود، علم سیاست را یاد بگیرند و در این زمینه استفاده کنند.

*در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست

وی افزود: امروز مطبوعات و احزاب ما در شرایط حساسی قرار داشته و همه نمی‌توانند نظرشان را مطرح کنند و گاهی بر سر منافع عمومی اختلاف نظر وجود دارد؛ با توجه به اینکه برخی جناح‌های ما همه چیز مانند اصحاب رسانه و رسانه ملی در دستشان است، این (شفافیت آراء) نمی‌تواند عادلانه و به نفع ملت باشد.

ببینید:

فیلم/ نمایندگان به شفافیت رای نمی‌دهند

فیلم/ بزرگترین آرزوی یک اصلاح طلب آرمانگرا

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اینجاست که قانون اساسی هم این نکته را در نظر گرفته و در آیین نامه داخلی مجلس هم تاکید شده که وقتی نمایندگان تشخیص دادند، رای‌گیری می‌تواند مخفی باشد.

* ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند

جلودارزاده همچنین عنوان کرد:‌ البته امروز همه (نمایندگان) نظراتشان را اعلام می‌کنند، اما ممکن است با رسانه‌هایی که طرفداری خاصی داشته و می‌خواهند تفکر خاصی را دنبال کنند، مصاحبه نکنند وگرنه از بیان نظراتش نمی‌ترسند، امروز من ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند.

وی تصریح کرد: در زمان رای دادن صدای «دو دو» و «چهار چهار» نمایندگان به فلک می‌رسد. پس این نمی‌تواند نشان دهنده غیرشفاف بودن نماینده باشد و اگر یک مورد مشاهده شده بود که پای طرح شفافیت را امضا کرده بودند اما رای ندادند به این دلیل بود کسانی که امضا گرفتند می‌خواستند به عنوان اعمال فشار از آن استفاده کنند و نمایندگان تشخیص دادند که نباید عملی شود.

* صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شرط شفاف‌سازی رای، به تشخیص خود مجلس است؛ یعنی اگر اکثریت نمایندگان رای بدهند که هر رایی که می‌دهند شفاف باشد، خب شفاف می‌شود و اگر بگویند نباید مطرح شود، نمی‌شود. در حقیقت مصلحت خود، حوزه انتخابیه و کشور را در نظر می‌گیرند.

جلودارزاده در همین رابطه اضافه کرد: به عنوان مثال اگر یک منطقه تبدیل به استان شود ممکن است به نفع آن منطقه باشد اما به ضرر کشور می‌شود یا برعکس؛ اینجا اگر نماینده‌ای قسم خورده مصلحت ملی را در نظر بگیرد، اگر رای منفی دهد آنگاه گروه‌های فشار ایجاد شده و او را اذیت می‌کنند، حال یا باید به سوگند خود عمل کند یا اینکه باید به منافع شخصی خود و جانش فکر کند که این واقعا برای نماینده تضاد بزرگی ایجاد می‌کند و اینجاست که تشخیص می‌دهد رای منفی باشد.

*با کمپین شفافیت آراء مخالفم

وی در ادامه اعلام کرد که به صورت کلی با کمپین شفافیت آراء مخالفم، چرا که در حال حاضر به قدری مشکل داریم که این یکی در آن گم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما برخی نمایندگان شهرستان‌ها را ببینید، که چقدر زحمت می‌کشند و مدام به حوزه انتخابیه می‌روند-مانند آقای محجوب-که دیگر نباید درگیری جدید برایشان ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    13 0
    امام حسین علیه السلام فرمود الخائن خائف. خائن همیشه ترسو است.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    25 0
    همه مشکلات از این است که مردم نمیدونن شما ها در آن مجلس دارید چه غلطی میکنید
    • سید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
      18 1
      مرگ بر اصلاح طلبان تهوع آور آب زیرکاه!!!!
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    18 0
    شفافیت آراء مجلس کار ضروری و عاقلانه و درستیه. تو کی هستی که با شفافیت آراء مخالف باشی؟ این شفافیته که با آراء بد و نادرست تو مخالفه
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    6 0
    اصلاح طلبا اگه موافق باشن تعجب باید کرد.چوب ورداشتی.گربه.... فرارمیکنه.این کشور هرکلاه سیاسی که سرش رفته وهرفساداداریو اقتصادی که روی داده دست امریکا طلبان درپشت پرده نمایانه.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    6 0
    منافق که شاخ ودم نداره زیر چادر و عمامه هم میتونه باشه .مشکلات مملکت خود خود شمایید
  • میثم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    5 0
    با چه زبونی بگه شفافیت جلوی نفاق ما رو می گیره خدایا نجاتمون بده از دست این اوباش سیاسی
  • مجید SE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    4 0
    منم پول بیت المال رو چپاول میکردم و به مردم دروغ میگفتم ، با شفافیت مخالفت میکردم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    6 0
    خدا لعنت کنه هر نماینده ای رو که با رای شفاف مخالفه.. ببین کی نماینده س!! میگه چون موقع رای دادن "دو دو" میکنیم پس معلومه هر کی به چی رای میده و نیاز به شفافیت نیست !!!!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    5 0
    سفسطه نکن نماینده روراست از شفافیت نمیترسه .
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    6 0
    سفسطه نکن نماینده روراست از شفافیت نمیترسه .
  • ملت IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    3 0
    واقعا این گروه اصلاح جلب در حال رسوا شدن هستند و در حال فرو رفتن در لجنی که خودشان با رفتارشان درست کردند هستند. ان شاءالله روز به روز رسواتر بشوند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    3 0
    آیا کسانی هم که به تو رای داده اند همین نظر را دارند اگر جواب منفی است داری به آنها خبانت میکنی
  • CA ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 1
    بگویید نماینده فساد طلب، نه اصلاح طلب
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    حیف رای من به تو ای فرد بی لیاقت و پنهانکار
  • محمد IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    منافقین همیشه از شفافیت ارا وحشت دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس