کد خبر 994041
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
آمریکا نمایه

آمریکا از صدور روادید برای وزیر بهداشت لبنان که قصد حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشت، خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه «المیادین» اعلام کرد، سفارت آمریکا در لبنان با صدور روادید برای «جمیل جبق» وزیر بهداشت لبنان برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک مخالف کرد.

بیشتر بخوانید:

تحریم 4 نهاد لبنانی توسط آمریکا برای رابطه با حزب الله

واشنگتن: تحریم‌های آمریکا می‌تواند متحدان حزب‌الله را هدف قرار دهد

درخواست آمریکا از دولت لبنان برای تحریم حزب‌الله

 دولت جدید لبنان پس از کشمکش‌های سیاسی مختلف، یازدهم بهمن ۱۳۹۷  تشکیل شد اما آمریکا بشدت با واگذاری وزارتخانه‌های لبنان –بویژه وزارت بهداشت- به حزب‌الله مخالف بود اما حزب الله در دولت جدید سه وزارتخانه را در اختیار گرفت؛ محمود قماطی وزیر دولت در امور پارلمان؛ محمد فنیش وزیر ورزش و جوانان؛ جمیل جبق، وزیر بهداشت.

یک هفته قبل از تشکیل دولت لبنان، «مارشال بیلینگزلی» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که به لبنان سفر کرده بود، اظهارات تندی علیه حزب‌الله مطرح کرد و به نهادهای لبنانی درباره هر گونه همکاری با این جنبش یا دستیابی حزب‌الله به وزارت بهداشت هشدار داد و گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا آنها را تحت نظر دارد.

بیلینگزلی ضمن اتهام‌زنی گسترده به حزب‌الله مدعی شد اگر این جنبش کنترل وزارت بهداشت را در دست بگیرد تمام لبنان را از داروهای ایرانی پر خواهد کرد.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه‌شنبه هفته جاری آغاز به کار کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    تمدن؟ دموکراسی؟ فقط به خاطر تبعیت از صهیونیستهای وحشی هست که همه این فشارها را می آورند. وگرنه در لبنان همه داروی ایرانی رو دوست دارند و میگن خوبه و کارامد و بسیار ارزانتر از داروی فرانسوی و آمریکایی و عربستانی. مافیای تجارت دارو هم مثل مافیای پزشکی دارو محور صهیونیستی دست خودشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس