کد خبر 993975
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
واکنش کرملین به گام دوم ایران: به تلاش‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهیم

سخنگوی کرملین اعلام کرد که پوتین اصلاً پیشنهادی در رابطه با کمک روسیه به انجام تحقیقات درباره حمله صورت گرفته به پالایشگاه نفت عربستان در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با " بن ‌سلمان" مطرح نکرده است.

به گزارش مشرق، ‌"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی خود با "محمد بن ‌سلمان آل ‌سعود" ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، آمادگی مسکو برای کمک و مشارکت در تحقیقات درباره حمله پهپادی صورت گرفته به تاسیسات نفتی این کشور را مطرح نکرده است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا چنین پیشنهادی از سوی ولادیمیر پوتین در این مذاکرات مطرح شده، گفت: «خیر، این مسئله در این گفت‌وگوها اصلاً مطرح نشده است.»

بیشتر بخوانید:

معاون اوباما: منتظر تصمیم سعودی‌ها برای آمریکا هستیم!

انتقاد مسکو از اتهام‌زنی آمریکا به ایران

این در حالی است که رسانه‌های گروهی عربستان روز گذشته خبر داده بودند که گویا رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با ولیعهد این کشور، ابراز آمادگی کرده که طرف روسی می‌تواند در تحقیقات مربوط به حمله صورت گرفته به تاسیسات نفتی عربستان مشارکت کند.  

روز گذشته دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرده بود که رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با "محمد بن ‌سلمان آل ‌سعود" ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، وضعیت کنونی بازار جهانی نفت و روند تحقق توافقات در چارچوب اوپک+ را مورد بررسی قرار داده است. 

دمیتری پسکوف چند روز قبل اعلام کرده بود که تحقیقات درباره حمله صورت گرفته به تاسیسات نفتی در عربستان نیازمند زمان است و نباید در نتیجه گیری درباره آن تعجیل کرد. سخنگوی کرملین همچنین گفته بود که مقامات ریاض یا تهران از روسیه درخواستی نکرده‌اند که در حل و فصل روابط دوجانبه میانجی‌گری کند، ولی تماس‌های دیپلماتیک با ایران و عربستان برقرار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    15 6
    فقط قربون صدقه هم رفته اند ؟
  • AE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    22 15
    تاریخ معاصر ایران نشان داده که روسیه شریک مطمئنی برای ایران نبوده
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      6 4
      الان شرایط تغییر کرده
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    6 1
    قربون قدرت خدا برم با این همه دک و پز نمیدونن از کجا خوردن . هی به در و دیوار میزنن بندازن گردن ایران واقعا چوب خدا صدا نداره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس