کد خبر 993880
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
خشونت در انگلیس

گاردین در گزارشی موضوع خشونت‌های خیابانی و چاقوکشی در انگلیس را مورد بررسی قرار داده و وقوع این اپیدمی را به گفته یک افسر ارشد پلیس انگلیس ناشی از سیاست ریاضت اقتصادی می‎داند.

به گزارش مشرق، خشونت‌های خیابانی و چاقوکشی معضلی جدی در انگلیس به شمار می‌آید که به گفته کارشناسان به یک اپیدمی غیرقابل کنترل تبدیل شده است.
 
یک افسر ارشد پلیس انگلیس می‌گوید افزایش جرایم چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد به دلیل ریاضت اقتصادی در این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

اپیدمی خشونت با سلاح سرد در انگلستان

گرفتار شدن دانش آموزان انگلیسی در باندهای خلافکار


 
حدف افسران از خیابان ها

به گزارش گاردین، این افسر پلیس می‌گوید حذف ۲۰ هزار نیروی پلیس از خیابان‌های این کشور عامل بسیار مهمی برای افزایش خشونت‌های خیابانی و جرایم ناشی از حمل سلاح سرد به شمار می‌آید. در حال حاضر پلیس لندن ماهانه ۲۵ هزار بازرسی در این شهر انجام می‌دهد.
 
کاهش بودجه پلیس و خدمات عمومی

رئیس پلیس لندن می‌گوید، کاهش بودجه پلیس و خدمات عمومی که در گذشته به پلیس گشت و بازرسی برای جلوگیری از تخلف جوانان بسیار کمک می‌کرد اما این کاهش  باعث شد در حال حاضر جرایم خشونت آمیز روند صعودی پیدا کرده و به یک اپیدمی تبدیل شود.
 
 
 


 
افزایش جرایم بعد از ریاضت اقتصادی
 
افسر ارشد پلیس لندن از کارگروه جرایم خشونت آمیز اسکاتلند یارد می‌گوید پس از سال ۲۰۱۷ جرایم چاقوکشی و سایر حملات تهدیدآمیز در شهر لندن به شدت افزایش یافت که ریاضت اقتصادی یکی از عوامل این افزایش به شمار می‌آید.
 
وی در کنفرانس سالانه انجمن سرپرستان پلیس انگلیس اظهار داشت، " ریاضت اقتصادی آشکارا افراد و خانواده‌ها را در انگلیس تحت تاثیر قرار داده است. خدمات عمومی در زمان ریاضت اقتصادی قطع شد و خدماتی که قبلاً در دسترس بودند دیگر وجود ندارند. "
 
 
 
خدمات عمومی بازدارنده جرایم

وی می‎گوید، افرادی که در آستانه ارتکاب جرایم قرار داشتند در گذشته با مداخله و کمک خدمات عمومی هدایت و از ارتکاب جرایم متوقف می‌شدند، اما این در حالی است که این نوع از خدمات اجتماعی دیگر دسترس نیست و این مداخله دیگر وجود ندارد.

این افسر پلیس انگلیس بر این باور است که حذف این تعداد از نیروهای پلیس از خیابان‌های انگلیس و ولز باعث ایجاد خلاء جدی در امنیت جامعه می‌شود.
 
تعهدات بوریس جانسون

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس متعهد شده تا طی ۳ سال آینده ۲۰ هزار پلیس را استخدام کند. این در حالی است که دقیقاً همین تعداد از افسر به دلیل کاهش بودجه توسط نمایندگان محافظه کار از سال ۲۰۱۰ حذف شد. در حالی که وزرای ارشد در آن زمان ادعا کردند که جرایم افزایش نمی‌یابد، اما سنگین‌ترین جرایم افزایش یافتند.
 
 


 
 
 
تغییرات در فروش مواد مخدر
 
افسر ارشد پلیس انگلیس همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تغییر در بازار فروش مواد مخدر عاملی دیگر برای افزایش خشونت‌های خیابانی و چاقوکشی در این کشور شده است چرا که این تغییرات منجر به افزایش درگیری‌های بیشتر میان باندهای فروش مواد مخدر می‌شود.

به گفته این شخص افرادی که قربانی چاقوکشی می‌شوند صدمات شدیدتری را متحمل می‌شوند. تعداد این جراحات در مقایسه با گذشته افزایش یافته و به ۷ تا ۸ مورد رسیده است این در حالی است که این میزان در گذشته دو تا سه مورد بوده است.

خشونت‌های خیابانی و چاقوکشی به یک اپیدمی در انگلیس و به طور ویژه در پایتخت تبدیل شده و با وجود هشدار نهادها و گروه‌های مختلف هیچ اقدامی جدی برای رفع این معضل مطرح نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس