دیکشنری در ایران با نام های متفاوت همچون فرهنگ لغت، لغت نامه و یا فرهنگنامه نیز بیان می گردد. این کتاب در واقع، نوعی از منابع ثبت کلمات است، که حاوی معنا های چندگانه آن کلمه می باشد. در واژه نامه ممکن است یک کلمه تنها به همان معنی باشد و یا از راه بیان و ریشه و تلفظ و ساختار همانند" ورک بوک" ها از نامهای با معنی تشکیل گردد، مانند فرهنگ لغت انگلیسی فارسی و یا ورک بوک های منتشر شده ی علمی و تخصصی که شامل نکات مربوط در حوزه های زیادی می باشد و استفاده از آن، می تواند کمک بسیار بزرگی در همه ی زمینه ها باشد و هر نوع مطلب یا معنا نمودن هر مطلب از آنها که مشتمل بر نکات کلیدی بسیار ضروری و بدیع در حوزه ای خاص می گردد.
 

دیکشنری یا فرهنگ لغت


فهرست دیکشنری ها
فهرست دیکشنری های موجود در وب سایت دیکشنری آنلاین آبادیس:
انگلیسی به فارسی
فارسی به فارسی
فارسی به انگلیسی
انگلیسی به انگلیسی
فارسی به عربی
عربی به فارسی
مخفف و کلمات اختصاری
مخفف و کلمات اختصاری
بیست دیکشنری تخصصی
فارسی به انگلیسی و بالعکس
به عربی و بالعکس
به ترکی و بالعکس
فارسی به کردی و بالعکس
فارسی به فرانسوی و بالعکس
فارسی به آلمانی و بالعکس
فارسی به ایتالیایی و بالعکس
فارسی به اسپانیایی و بالعکس
دیکشنری فارسی به روسی و بالعکس
دیکشنری فارسی به ژاپنی و بالعکس
فرهنگ معین
لغت نامه دهخدا
و ...

دیکشنری آبادیس
با توجه به حجم سنگین و بالای دیکشنری ها، فرهنگ لغت فارسی، لغت نامه هایی مانند لغت نامه دهخدا، فرهنگنامه اسامی و بسیاری دیگر از فرهنگ نامه ها از جمله فرهنگنامه اسامی و دائره المعارف ها با به وجود آمدن دیکشنری های متفاوت در اینترنت، استفاده از کتب متفاوت واژه نامه و لغت نامه، نه تنها در ایران که در تمامی جهان ، به صورت بسیار بسیار چشمگیری کاهش یافته است.
 

لغت نامه آبادیس


مشخصه های یک دیکشنری خوب
از ویژگی های دیکشنری های خوب و معتبر این است که، معمولا به چند زبان ، قابلیت ترجمه دارند و تنها به یک یا دو زبان اکتفا نمی کنند. در فرهنگ آنلاین آبادیس، بیش از چندین زبان به صورت همزمان در اختیار شماست و این خود، لغت نامه ی آبادیس را به یکی از کاربردی ترین لغت نامه های آنلاین تبدیل نموده است.

همچنین یک لغت نامه، می بایست دارای چندین نمونه لغت نامه ی متفاوت و موثق باشد. معتبر بودن لغت نامه ها ، بسیار اهمیت دارد، چرا که در آنها خطاهای کمتری وجود دارد و مخاطب اجازه بیشتری برای انتخاب بین لغت نامه های گوناگون را، در اختیار دارد. این موضوع نیز در سامانه جامع آبادیس به خوبی رعایت شده است و بسیاری از لغت نامه های معتبر ایران و جهان در این وبسایت گنجانده شده اند.
دیکشنری آبادیس، تخصصی ترین و جامع ترین وب سایت ترجمه و فرهنگ لغت و دیکشنری در ایران می باشد.

این وب سایت توانسته با استفاده از شیوه ها و متد های مدرن و به روز، بخش بزرگی از مخاطبان این حوزه را در اختیار بگیرد و با استفاده از طیف جامعی از کتاب های واژه نامه، دائره المعارف و فرهنگ نامه اسامی و سایر فرهنگ نامه ها و همچنین ترجمه ی آنلاین زبان های متعدد مانند روسی، اسپانیایی ، فرانسه ، عربی و بسیاری از دیگر زبان های زنده دنیا، پیشرفت قابل ملاحظه ای در حوزه دیکشنری داشته باشد.

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس