دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی با رهبرانقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: از صمیم قلب خودم و ملت ایران هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتهادرجه می‌رسانید، هم از ملت بزرگ عراق تشکر می‌کنم.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی نظیر و جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی رفتار و کرامت اسلامی و عربی مردم عراق در میهمان نوازی از زائران اربعین را بی نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودت را در بالاترین حد بروز می‌دهید و از همه ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمین امنیت، زمینه‌های این حرکت عظیم را فراهم می‌کنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر می‌کنم.

ببینید:

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه توفیق میهمان نوازی از زائران حسینی یک نعمت و رحمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل می گیرد، اکنون ابعاد بین المللی پیدا کرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است.

ایشان افزودند: دنیای امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، به‌شدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین(ع) به درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه منطق و پیام امام حسین(ع) نجات‌بخش دنیا از حاکمیت جبهه کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین(ع)، منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملتهای بی غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین می تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روز به روز جهانی تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین(ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.

ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان اینگونه عظمت و جلوه می دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می گذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راهپیمایی اربعین، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ریزی برای این حرکت عظیم دعوت کردند و گفتند: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر ظرفیت های بی‌شمار ملتهای اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا، به یکدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشکار خواهد شد.

ایشان با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سالهای اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفیری ها را خنثی و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی، محافظت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را، دو ملتی توصیف کردند که جان و دل آنها به یکدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم اسلام و عشق به امام حسین (ع) است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به چهل سال توطئه و تهدید و تحریم امریکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: برغم همه این توطئه ها و به کوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف، اکنون به یک درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.

ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی امریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه چندان دور محقق، و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی، صاحبان موکب‌های اربعین حسینی(ع) را مشعل‌داران با شکوه‌ترین اجتماع بشری خواند و افزود: مراسم شکوهمند اربعین حسینی(ع) تجلی‌گاه مرزبندی اسلام ناب محمدی با اسلامِ بدلیِ اموی و آمریکایی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش موکب‌داران عراقی در مشهد مقدس، گفت: در این همایش، علاوه بر موکب‌داران و فعالان فرهنگی عراق، موکب‌داران اهل سنت، مسیحی، صوفی و کُرد حضور داشتند.

در این دیدار همچنین تعدادی از موکب‌داران عراقی و خطبا و شاعران و مداحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذکر مصیبت پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    الحق و الانصاف مردمی به میهمان نوازی عراقیا ندیدم. خیلی مودب و مهربان هستند و با بهترین غذاها از زائرین پذیرایی می کنن. همین که جای خواب خوب و بعضا ایاب ذهاب مجانی در اختیار مردم قرار میدن اوج اخلاقشون رو نشون میده
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      ما هم از همه آنها که کمک میکنند با هر ملیت و زبانی تشکر میکنیم .
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    33 89
    عشق است اربعین و راه عاشقانه
  • HAMED SE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    14 68
    سلام و عرض ادب و احترام به عاشقان راه علی ابن ابیطالب (ع ) و سیدالشهدا و احترام به شهدای دفاع مقدس وبا امید پیروزی همه رهروان حق و مبارزان با استکبار و سلطه کسانیکه شور حسین (ع) در سردارند هیچ گاه در مقابل ظلم سرخم نخواهند کرد امروز کشور عزیزمان ایران در سر یک دوراهی تاریخی و سرنوشت ساز قرار گرفته است در یک سو جمع همه زیبائی ها ی جها ن هستی جوانان برومند با سربند ها لبیک یا حسین(ع) بانوان سالمندان حتی نوجوانان و گوش بفرمان فرماندهانی که با انتخاب ساده زیستی روز و شب وبا شور شوق به هدایت آنان مشغولند. مسئولان حق طلب و خداجو که با پشت پا زدن به تجملات دنیوی ادامه دهنده راه مولای متقیان علی (ع) هستند که مرکز ثقل این زیبائی ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب با محاسن سفید هستند که مصمم ایستاده و ندا می‌دهند که امروز مذاکره با آمریکا بهر صورتی سم مضاعف است و سخنانشان برای دوستان حق طلب شیرین و آرام بخش قلبشان است و برای دشمنان همانند نیش خنجری است که بر قلبشان می نشیند ۰ و در سوی دیگر همه زشتیها و پلیدی ها گرد هم آمده که بنا بر آیه کتاب مقدسمان چشم ِ گوش و عقل شان مهرشده و فقط و فقط صدای شیطان و ابوابش می‌شنوند این گروه (دنیا خواهان تجمل گرا که برای رسیدن به ثروت و شهرت از هیچ عمل شیطانی رویگردان نبستنند و انسانها برایشان پشیزی نمی ارزند ) آنها روز و شب بکمک مطبوعات به بزک کردن شیطان و خیر خواه جلوه دادنش هستند شیطانی که اخیرا ادعا می کند ایرانیان را دوست دارد و همه مشکلاتشان را در بیست و چهار ساعت حل خواهد کرد به گمانم او مردم نیک سرشت ایران را همانند اهالی کوفه در ذهنش به تصویر کشیده است
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    16 94
    به قول یه بنده خدا انگاری خدا و امام حسین دست کشیدن روی سر ملت عراق. چنان عالی کار میکنن واسه اربعین انگار رسم 2 هزار سالشونه. درحالیکه 40 سال بیشتر نیست که اینطوری شروع شده. واقعا یه دوستی خوبی ایجاد شده که دشمن چشم نداره ببینه. الان چند ساله همه دشمنان و ایادی اونها دارن شدیدا با انواع ترفندها و انواع شایعات و انواع روشهای موذیانه تلاش میکنن تا میونه ملت ایران و ملت عراق رو بهم بزنن و کدورت و تفرقه ایجاد کنن
  • دیده بان IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    14 15
    سلام علیکم . مطلبی که اینجا می نویسم شاید خیلی مرتبط به این خبر نباشه. اگر دوستان مشرقی صلاح می دانید و انحصارتون شکسته نمیشه مطلب بنده را به صورت جداگانه در قالب یک تحلیل منتشر کنید و اگر هم نه که همینجا در قالب یک نظر. مهم بصیرت افزایی است که تکلیف ماست. مقتدی صدر زیر علم حسین علیه السلام و در بیت نائب بر حق امام زمان (ع) اکنون که چند روزی از بازتاب خبری حضور مقتدی صدر در بیت رهبری آن هم در شب عاشورا می گذرد اجازه بدهید تحلیلی بر این رویداد شگفت داشته باشیم. کسانی که به خوبی مقتدی صدر را می شناسند می دانند که او با جمهوری اسلامی ایران دارای زاویه ی قابل توجهی بوده است. بنابر این اهمیت حضور ناگهانی و بدون مقدمه ی او در شب عاشورا و در بیت رهبری را بیشتر درک می کنند. مقتدی صدر رهبر یکی از جریان های بسیار قدرتمند و بانفوذ در عراق است که علاوه بر نوعی خودمختاری خاص در مسائلی چون ارتباط با عربستان سعودی، حضور نظامیان آمریکایی در عراق، فعالیت های داعش در عراق و دیگر مسائل نیز منطق خاص خود را داشته و بر اساس آن عمل کرده است. در این سوی اما جمهوری اسلامی ایران هرگز حرکتی که در جهت تضعیف این جریان قدرتمند شیعی عراق باشد را انجام نداده و این حقیقت مهم از دید مقتدی صدر هرگز دور نمانده است. مقتدی صدر فردی بسیار بانفوذ، دارای ضریب هوشی بالا و شخصیتی مستحکم است. او به درستی موازنه ی قدرت در منطقه ی خاورمیانه را رصد می کند. او بهتر از خیلی ها می داند که روابطش با عربستان سعودی تنها یک تعامل است ونه اشتراک عقیدتی و مذهبی. پس از وقایع و رویدادهای چندماه گذشته مقتدی صدر به وضوح شاهد تغییر موازنه ی قدرت به سود محور مقاومت و در راس آن حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده و می داند در سپهر سیاسی آینده ی دنیا ایران اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و گو اینکه به عینه می بیند وضعیت اقتدار اسلام ناب محمدی و تشیع را که رو به تکرار بدر و حنین می رود. بدون تردید او نیز همچون دیگر رهبران شیعه ی جهان که اتفاقا به مثل خودش از نسل فاطمه ی زهرا سلام الله علیها هستند آرزوی دیرینه اش تحقق حاکمیت اسلام ناب محمدی و زمینه سازی فرج قائم آل محمد علیه السلام است. بدون تردید او بسیاری از اختلافات سیاسی وسلیقه ای خود با محور مقاومت را کنار گذاشته است تا نقشی قو تر و مستحکم تر در آینده مقتدر اسلام ایفاکند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      6 112
      ان شاالله روز به روز محور مقاومت قدرتمند تر شود.
  • رحیم IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    11 57
    سلام خدا برخون پاک حسین علیه السلام که این فرهنگ مقدس را ایجاد کرد. ودرود بی پایان به فرزند خلف خمینی کبیر امام خامنه ای عزیزکه سرافرازانه این پرچم را برای عزت ایران وایرانی برافراشته است. اربعین منتظریم
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    7 73
    دارم فکر میکنم آیا من که داعیه شیعه گری دارم حاضرم خونه ام را برای یک شب برا زائرین اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها به مثلا 10 نفر مرد نامحرم بدم در حالیکه زن و بچه ام هم در خونه هستن؟ واقعا دل دریایی دارند ابوعلی و ابو مصطفی که مخلصانه خانه و کاشانه و دارایی خود را برای چند شب متوالی در کربلا و نجف در اختیار ماها گذاشتند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    1 79
    جانمان فدای رهبر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس