کد خبر 993729
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی لاریجانی

دریادار محمدی تصریح کرد: در شهر بندرعباس به دلیل ویژگی خاصی که دارد رژه در سطح ملی برگزار می‌شود، این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: به پاسداشت رشادت‌های ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس هرساله یک هفته تحت عنوان هفته گرامی داشت دفاع مقدس در کل کشور تعیین می‌شود تا یاد شهیدانی که از جان خود برای برقراری امنیت جمهوری اسلامی ایران گذشتند را گرامی بداریم.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا: 31 شهریور هرسال سلسله برنامه‌هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان هرمزگان نیز از این قاعده مستثنا نیست، مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

بیشتر بخوانید:

عناوین ایام هفته دفاع مقدس چیست؟

دریادار دوم محمدی تصریح کرد: در شهر بندرعباس به دلیل ویژگی خاصی که دارد رژه در سطح ملی برگزار می‌شود، این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: آنچه بندرعباس را تبدیل به منطقه‌ای خاص کرده خلیج‌فارس و تنگه استراتژیک هرمز است، نیروهای هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه بر فراز شناورهای رژه رونده نیروی دریایی ارتش و سپاه رژه هوایی انجام می‌دهند.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: این رژه هرساله با محوریت یکی از نیروهای مسلح برگزار می‌شود و امسال با محوریت منطقه یکم امامت نداجا انجام می‌شود، شناورهای نظامی و تندرو نیروی دریایی ارتش و سپاه و شناورهای دریابانی و بسیج مردم در این رژه مشارکت خواهند داشت.

دریادار دوم محمدی اضافه کرد: بیش از 200 شناور در این رژه شرکت می‌کنند، نیروهای هوایی نیز با جنگنده‌ها و بالگردهای خود به‌موازات نیروی دریایی و رژه دریایی نسبت به اجرای رژه هوایی هم‌راستا با رژه پیاده اقدام می‌کنند که مسئولیت این رژه هوایی به پایگاه نهم شکاری ارتش در بندرعباس واگذار شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم نیروهای پیاده و یگان‌های محموله سامانه‌های موشکی و تجهیزات الکترونیکی و رزمی سپاه و ارتش و نیروهای شناور نظامی و بسیجی و پروازی باهم حرکتی برای نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را به تصویر بشکند.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اظهار کرد: نیروهای مسلح آماده‌اند هرگونه تهدید علیه جمهوری اسلامی را با اقتدار دفع کنند و ارسال‌کننده پیام صلح و دوستی برای همه کشورهای منطقه و غرب آسیا هستند و برای حفظ امنیت منطقه اقتدار نیروهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاضر در منطقه کفایت لازم را داشته و نیازی به حضور بیگانگان برای برقراری امنیت نیست.

دریادار دوم محمدی افزود: رئیس قوه مقننه، فرماندهان عالی‌رتبه با توجه به شرکت در مراسم تهران و بندرعباس فرمانده کل ارتش در مراسم بندرعباس و  فرمانده کل سپاه در تهران حضور دارند، درازای آن جانشین فرمانده ارتش در تهران و جانشین فرمانده سپاه در بندرعباس حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه و فرمانده نیروی هوایی ارتش در هرمزگان حضور خواهند داشت، فرمانده نیروی انتظامی و هوافضا هم در مراسم هرمزگان شرکت می‌کنند؛ مدیران و مسئولین کل استان نیز در این مراسم بخشی در جایگاه اصلی و بخشی در جایگاه مدعوین حضور خواهند داشت.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تصریح کرد: با توجه به محوریت منطقه یکم مراسم مختلفی مثل سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، مراسم مهمانی لاله‌ها و شرکت در مراسمی در گلزار شهدای بندرعباس و برنامه‌های مرتبط با اجرای نمایشگاه نظامی در پارک ساحلی قدیر که با همکاری سپاه امام سجاد، منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و سپاه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    1 3
    مرگ بر آمریکا و شاه که مارو بدبخت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس