کد خبر 993677
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
محمد بن سلمان

میشائیل لودرز در گفتگو با دویچه‌وله: بعید می‌دانم که عربستان به فکر حمله به ایران بیفتد یا خواستار حمله امریکا به ایران شود؛ چون می‌داند که در این صورت همه تأسیسات نفتی آن‌ها ممکن است هدف قرار گیرد.

به گزارش مشرق، «میشائیل لودرز» تحلیلگری آلمانی است که "دویچه وله" رسانه دولتی این کشور، وی را "یکی از کارشناسان مطرح مسائل خاورمیانه در آلمان" معرفی کرده است.

نامبرده فارغ‌التحصیل رشته سیاست و اسلام‌شناسی بوده و در زمینه تنش‌های خاورمیانه تألیفات متعددی دارد.

بیشتر بخوانید:

آقای لودرز در گفتگو با دویچه وله راجع به عملیات اخیر انصارالله اظهار داشت: حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو، علاوه بر خسارات مادی و ضربه امنیتی، سعودی‌ها را "شرمسار" کرده است. آن‌ها میلیاردها دلار هزینه خرید تسلیحاتی ـ عمدتا از امریکا ـ کرده‌اند که نتوانسته با 10 پهپاد مقابله کند.

وی با اشاره به تشکیک برخی منابع در خصوص توانایی یمنی‌ها در انجام عملیاتی با این ابعاد وسیع و گرفتن انگشت اتهام به سمت ایران، ادامه داد: به‌نظر من انجام چنین حملاتی از سوی حوثی‌ها غیرممکن نیست. بر خلاف آنچه وزیر خارجه امریکا می‌گوید، من گمان نمی‌کنم که ایران پشت حمله به تأسیسات نفتی عربستان باشد؛ آن‌هم درست پس از برکناری «جان بولتون» که مشتاق جنگ علیه ایران بود. بنابراین بعید می‌دانم که تهران در این حملات به‌طور مستقیم دست داشته باشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: همچنین بعید می‌دانم که عربستان به فکر حمله به ایران بیفتد یا خواستار حمله امریکا به ایران شود؛ چون می‌داند که در این صورت جنگی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی در منطقه رخ خواهد داد و همه تأسیسات نفتی آن‌ها ممکن است هدف قرار گیرد. سران سعودی به‌شدت از چنین سناریویی "هراس" دارند.

منبع:جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس