داربست ورزشگاه آزادی

افرادی ذیربطی که مسئولیتی در قبال داربست‌های مجموعه ورزشی آزادی دارند، به جای حل مسئله به دنبال پاک کردن صورت مسئله رفته‌اند.

به گزارش مشرق، مرگ پسر بچه هشت ساله‌ای به نام عماد صفی‌یاری پس از پایان بازی پرسپولیس - صنعت نفت آبادان، خیلی‌ها را به تکاپو انداخته است، خیلی‌هایی که در مرگ این پسر بچه مقصر هستند و حالا به تکاپو افتاده‌اند تا دست خود را از ماجرا بیرون بکشند. عماد که پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت به داربست‌های مقابل ورزشگاه برخورد می‌کند و به دلیل اتصال برق به این داربست‌ها جان خود را از دست می‌دهد، حالا رفته و پیش ما نیست، اما کسانی که در مرگ او عامل هستند، گویا به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.

بیشتر بخوانید:

مقصر مرگ پسر بچه‌ی ۸ ساله در آزادی کیست؟

در گزارشی که روز گذشته با عنوان «پشت پرده داربست‌های اجاره‌ای ورزشگاه آزادی +عکس»، منتشر شد، به ابعادی از این مسئله پرداخت و اینکه داربست‌ها چگونه و با فشار چه کسانی در مجموعه ورزشی آزادی نصب می‌شود. با این حال جدا از مسئله نصب داربست‌ها در مجموعه ورزشی آزادی، موضوع دیگری هم جای سؤال داشت.

پیمانکاری که داربست‌ها را در ورزشگاه آزادی نصب کرده بود، برای استحکام بیشتر، داربست‌ها را به تیرهای چراغ برق متصل کرده بود که همین مسئله باعث مرگ پسر بچه هشت ساله شد. از آنجایی که سیم‌های لخت برق پس از برخورد با تیرهای چراغ برق، باعث اتصال با داربست‌ها شده بودند و همین مسئله به عمر عماد پایان داد. با این حال، عواملی که در این ماجرا نقش داشتند پس از اتفاق تلخ دوشنبه شب از روز سه‌شنبه به دنبال پاک کردن صورت مسئله رفتند.

در مجموعه ورزشی آزادی، داربست‌های دیگری مقابل سالن 12 هزار نفری نصب شده است. درست به شکلی که این داربست‌ها مقابل ورزشگاه آزادی نصب شده و تکیه‌گاه آنها تیرهای چراغ برق بود. با این حال روز سه‌شنبه، افراد ذیربط برای پاک کردن صورت مسئله تکیه‌گاه داربست‌ها را تغییر داده و این بار به جای تیرهای چراغ برق، آنها را به درخت‌هایی تکیه دادند که در باغچه‌های اطراف سالن وجود دارد.

تغییر وضعیت داربست‌ها، از آنجایی پاک کردن صورت مسئله است که مسئله اصلی به وجود آنها ارتباط دارد. اینکه بر اساس چه ماهیتی و با چه تدبیری این داربست‌ها در مجموعه ورزشی آزادی نصب می‌شود؟ اگر واقعاً در مسابقات برای نظم دادن نیاز به چنین امکانات و شرایطی است، چرا در این همه سال نرده‌هایی ثابت مقابل ورزشگاه آزادی و سالن 12 هزار نفری نصب نشده است؟ چه کسانی در این خصوص عامل هستند و پای منفعت چه افرادی وسط است که از جان مردم اهمیت بیشتری دارد؟

در زیر تصاویر مربوط به داربست‌های اطراف مجموعه ورزشی 12 هزار نفری را می‌بینید که تکیه‌گاه آنها تغییر کرده و اکنون به جای تیر چراغ برق‌هایی که سیم برق به آنها متصل است، به درخت‌ها متصل شده‌اند:

همچنین در تصویر زیر مشاهده می‌کنید آبیاری باغچه‌هایی که داربست‌های متصل به تیرهای چراغ برق در آن قرار دارد، به چه شکل صورت می‌گیرد که همین مسئله عامل تشدیدکننده اتصال برق در درگذشت عماد 8 ساله بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    10 0
    روی همه این عکس ها که یه بنر بزرگ از خبرگزاری نوشته شده ! لااقل کمرنگ تر میزدین که واضح باشه عکس ها !
  • حجت IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    6 0
    من نفهمیدم اون درخته و چمنا واترمارکه یا اون نوشته تسنیم. یکی منو رووشن کنه
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    1 2
    سلبریتی های بیسواد کدام سوراخ موشی تشریف دارند؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا از موانع و فنسهای متحرک استاندارد که در همه ی دنیا بکار گرفته میشود ، استفاده نمیکنیم ؟ حتما باید هر کاری رو به بدترین و زشت ترین شکل ممکن انجام بدیم؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا بانوان به استادیوم نمیرن .فقط این بلاها باید سر آقایون بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس