کد خبر 993542
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
پنتاگون نمایه

پنتاگون از تلاش کارشناسان اطلاعاتی آمریکا و بررسی شواهد موجود در زمینه حمله به تاسیسات آرامکو و اعلام مسئول این حمله خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران گفت که پنتاگون در حال مهیا کردن گزارشی درباره عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان است.

بیشتر بخوانید:

نظر مقام سابق پنتاگون درباره اتهام حمله به آرامکو از ایران

به گفته این مقام آمریکایی، کارشناسان آمریکایی در حال بررسی دقیق شواهد موجود در عربستان و بازرسی اطلاعات راداری از منطقه هستند.

ارتش یمن صبح روز شنبه با ۱۰ پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد.  

«مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه در همین زمینه اظهار داشت که جامعه اطلاعاتی آمریکا اینک با پشتکار و تلاش در حال برای بررسی شواهد موجود در این باره ماجراست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز شب گذشته اظهار داشت که گزینه دیپلماسی با ایران هنوز پایان نیافته و آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کس نیست.

وی در سخنان خود گفت که حمله به تاسیسات آرامکو وسیع بود و امکان داشت که واکنش به آن به صورت گسترده باشد، اما می‌خواهیم بدانیم که چه کسی پشت این حملات قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 5
    امیدواریم مقصر را پیدا کنید برای عربستان برایتان ارزوی موفقیت میکنم و برای امریکا بهترین ها رو ارزو میکنم هههههههههههههه
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    4 4
    می خواهند بدانند چه کسی ..؟ خیلی روشن است آه مظلوم خون کودکانب ی گناه و معصوم و زنان و پیران یمنی - افتاد آقی ترامپت
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    4 5
    دشمن دست از پا خطا کند. آرامکویی دیگر باقی نخواهد ماند که ازش گزارش تهیه کنید. ایران الان در بالاترین سطح آماده باش موشکی قرار دارد. تمام ناوها و ناوچه های آمریکا و غرب در خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند، دقیقا" هدف گذاری شده اند. امارات که قطعا" به زیر آب خواهد رفت و عربستان را به دوران جاهلیت برمی گردانیم. زنده باد مقاومت اسلامی.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    3 0
    اين تازه عطسه ي ايران بود. دست از پا خطا كنيد كاخ سفيد هم وضعيت بهتري از آرامكو نخواهد داشت. مواظب باش امريكا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس