کد خبر 993484
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
تارو کونو

برخلاف اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه ایران، وزیر دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که به احتمال خیلی زیاد، انصارالله، تأسیسات نفتی عربستان را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش مشرق، «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن در واکنش به اتهامات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص عملیات حملات پهپادی روز شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که به احتمال خیلی زیاد انصارالله یمن، عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان را انجام داده است.

ببینید:

فیلم/ نقش ایران در حمله پهپادی به آرامکو

بنا به گزارش وبگاه ژاپنی «ساگا شیمبون»، وزیر دفاع ژاپن ضمن محکوم کردن حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، ادعاهای ترامپ مبنی بر دست داشتن تهران در این حمله را رد کرد.

ترامپ روز گذشته (دوشنبه) در یک پیام توییتری مدعی شد که به نظر می‌رسد که ایران پشت پرده حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است که البته در ادامه گفت که واشنگتن به هیچ‌ عنوان به دنبال جنگ با کسی نیست.

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

در پی این حمله دست کم نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شد و سعودی‌ها 5 میلیون بشکه صادرات نفت خود را از دست دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از این بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • هادی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    21 8
    خسته نباشد که پیدا کرد خود انصارالله همان موقع گفت که منم در جنگ و دعوا حلوا خیرات نمیکنن بزنی میزنن . ولی این کار هم کار یست هدایت شده از جانب اسرائیل و امریکا بخاطر بهم زدن تعادل اقتصادی جهان و شوراندن عربستان علیه ایران و پایان نیافتن جنگ یمن .
    • امیر IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      2 2
      جک گفتی خیلی خندیدم
  • CZ ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    13 94
    با تام هاواک عسلویه و کنگان و بوشهر پودر کنید
    • حیدر صالح IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      17 3
      تام هاواک یا تام و جری ! هر کدام نزدیک مرز ایران شوند از بین میروند
    • DE ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      18 2
      بیشرف منافق یکروز نوبت خودت میرسه
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      12 1
      یواش عموجان یواش چه خبرته؟ تمام مقاصد احتمالی آمریکا رو لو دادی! لامذهب اول قرصاتو بخور بعد اظهارنظر کن!!!!!
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      17 1
      ظاهرا یکی از اون کروزها به این مزدور پست هم برخورد کرده
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      11 1
      زپلشک! شما زیربیرق صاحبت به چریدن مشغول باش!!!
    • LB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      4 1
      تام هاواک؟ اسم رییس قبیله تونه؟ اون تاما هاوک که موشک کروزه، تو حلقت بدبخت کندذهن. اون پولی که توی آلبانی بهتون میدن فقط به پوشک میرسه، لامصبا ذخیره کنید یه مقدار عسل و نخودچی کشمش بخرید اون مغز راه بیفته!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 9
    از ژاپن جز این انتظار نبود ، هر چند مطلب بعد به این موضوع مرتبط نیست ، چون نام ژاپن آمد و چند روز قبل خبری نشر شد که آنکشور قصد مساعدت در زمینه بهداشت به ایران را دارد . امیدواریم در کنار برنامه های مشترک همانند اوائل انقلاب تعداد کافی خودرو هم برای پیشبرد موثرتر برنامه های بهداشتی خصوصا در سطح شهر های کوچک و روستاها در اختیار مراکز بهداشتی ایران قرار دهند . اگر درست بگم آنزمان گفته میشد خودروهای پاجیروی میتسوبیشی برنگ سفید 4×4 اهدائی ژاپن به وزارت بهداشت است . که از این بابت تشکر میکنیم
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    7 0
    ژاپن واداده ی شرف از کف داده اینهمه عربستان جنایت کرد یکبار محکوم نکرد تا اقتصادش در خطر قرار گرفت صداش در اومد...
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    6 0
    عزیزم پودری نزن قرص و حب هم هست، سنتی کار کن صنعتی داغون میکنه
  • رحمت عیدی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    9 2
    حالا که بخاطر شاهکار انصارالله نام یمن شده تیتر یک محافل خبری دنیا،رسانه های محور مقاومت بخصوص جمهوری اسلامی و رسانه های انقلابیش و بچه های انقلابی باید از فرصت بینظیر بوجود آمده در جهت بلد کردن جنایت جنگی ائتلاف عربی عبری غربی در افکار عمومی مردم دنیا،از ظرفیت امپراطوری صهیون علیه خودش و به نفع ملت مظلوم یمن استفاده کرد باید دروغ و فریب و شانتاژ رسانه ای جبهه کفر را افشا کرد در جهت احیاء واقعیتهای جنگ علیه یمن در افکار عمومی و دولتی دنیا
  • ايراني IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    7 1
    «ساگا شیمبون»، وزیر دفاع ژاپن ضمن محکوم کردن حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، ادعاهای ترامپ مبنی بر دست داشتن تهران در این حمله را رد کرد. بيخود كرد محكوم كرده. پس عربستان رو چرا محكوم نميكني كه خونه ها و مساجد و ... رو بمباران ميكنه ژاپن هم با همه قدرت اقتصاديش آلت دست غربيهاست
  • بی بی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    6 2
    هر کس هر که را می خواهدمتهم کند ولی اینحملهاکارا ابا بیل های خدا بوده که از دست یمن در امده
    • Khalgh IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      3 0
      سلام ودرودبررزمندگان یمنی که شاخ گاوحامله ای ازترامپ چون پادشاه اوسگول عربستان راشکست انصارا...پیروزاست انشاا...
  • ب رحمتی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    2 0
    همان موقع که هواپیمای اف ۱۶ سعودی ها دریمن توسط یک سلاح سبک وان هم کمیته های مردمی سرنگون کردند اگر سعودیها عاقل بودند جنک را تمام میکردند در ضمن برای ایران شاخ وشونه نکشید تا امریکا به کمک شما بیاید ۱۰۰ بار نابود شدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس