کد خبر 993117
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
ترامپ

در پی رخدادهای اخیر در تأسیسات نفتی آرامکو، رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری، واشنگتن را بی‌نیاز از غرب آسیا توصیف کرد و مدعی شد کشورش به نفت و گاز این منطقه نیازی ندارد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین پیام توییتری خود در پی عملیات پهپادی نیروهای انصارالله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو مدعی شد که واشنگتن هیچ نیازی به نفت و گاز غرب آسیا ندارد و فقط در حال کمک به همپیمانان و متحدانش در این منطقه است.

بیشتر بخوانید:

هذیان‌گویی واشنگتن درباره ضربه کاری به آرامکو

قیمت نفت تا کجا بالا می‌رود؟

وی در پی عملیات حمله به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان نوشت: «از آنجایی که ما در چند سال گذشته، عملکرد خوبی در بخش انرژی داشتیم (ممنون آقای رئیس‌جمهور!)، ما انرژی را به صورت خالص صادر می‌کنیم و هم‌اکنون تولیدکننده درجه یک انرژی در جهان هستیم. ما به نفت و گاز خاورمیانه (غرب آسیا) نیازی نداریم و در حقیقت نفتکش‌های بسیار اندکی در آنجا داریم، اما به همپیمانان خود کمک می‌کنیم!»

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرده است.

روز شنبه هفته جاری، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی به تاسیسات فرآوری نفت در منطقه البقیق عربستان حمله کردند که در نتیجه این حملات بخشی از صادرات نفتی عربستان سعودی دچار اختلال شده است.

واشنگتن در پی عملیات حمله پهپادهای انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو، تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا ایران را مقصر جلوه دهد به طوریکه علیرغم آنکه انصارالله مسئولیت این عملیات پهپادی را برعهده گرفته است، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که ایران این عملیات را انجام داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    9 5
    هلیری کلینتون هم برای همین کمک به هم پیمان هاش! مثل کنه به شرق آسیا چسبیده بود.
  • محسن IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 47
    بقول غربکیها: واو! پسر چه راحت آمریکای غول گندهه! پا پس کشید! سبحان الله از مقاومت این مردم پا برهنه مظلوم. سبحان الله... و حمایت این مردم مظلوم. حاشا به شیعه علی...اگر نخواهد از مظلوم حمایت نکنه.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    18 60
    دستت کوتاه شد ان شاالله از بازو قطع بشه
  • احمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    13 58
    از ناله هات معلومه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 25
    به ترامپ فقط بایدگفت: چخه یعنی اینقدر واق واق میکنه چرا دندوناش نمیریزه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس