کد خبر 992987
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
بازتاب انتقام مقاومت يمن

پیامدهای ناشی از عملیات پهپادی روز شنبه نیروهای یمنی علیه پالایشگاه‎های شرکت نفت آرامکو در شرق عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تاثیرها و پیامدهای عملیات پهپادی روز شنبه نیروهای یمنی علیه ۲ پالایشگاه شرکت نفت دولتی عربستان «آرامکو» رفته رفته آشکارتر می‌شود.

پس از گزارش اخیر رویترز مبنی بر فرصت چند هفته‌ای برای بازگشت آرامکو به ظرفیت تولید پیش از این عملیات، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از شرق عربستان حاکی از ستون‌هایی از دود سیاه بر فراز پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» است که نشان دهنده ادامه آتش سوزی‌ها در این پالایشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید:

ضمن اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط آمریکا ۱۹ نقطه در این ۲ پالایشگاه عربستان سعودی هدف قرار گرفته‎اند.
آتش سوزی در پالایشگاه‌های آرامکو ادامه دارد/ تاخیر چند هفته‌ای عربستان در رسیدن به ظرفیت معمول

در پی این عملیات پهپادی «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان تایید کرد که تولید در این دو پالایشگاه به طور موقت قطع شده و به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
شرکت خدمات مشاوره‌ای «انرژی اسپکتس» انگلیس نیز می‎گوید ریاض پس از عملیات پهپادی علیه ۲ پالایشگاه بزرگ عربستان به خریدار عمده فرآورده‌های نفتی مبدل خواهد شد؛ چرا که این عملیات سبب شده ۱۸ درصد از تولید گاز طبیعی و ۵۰ درصد تولید اتان و سایر میعانات گازی عربستان مختل شود.

براساس برآوردهای این شرکت مشاوره‌ای احتمالا عربستان نیمی از ظرفیت تولید نفت خام خود را از دست داده است.
اگرچه تولید از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته خواهد شد، اما از سرگیری کامل فعالیت این پالایشگاه‌ها هفته‌ها به طول می‌انجامد.
آتش سوزی در پالایشگاه‌های آرامکو ادامه دارد/ تاخیر چند هفته‌ای عربستان در رسیدن به ظرفیت معمول

از سوی دیگر از بازارهای نفت خبر می‌رسد قیمت این محصول استراتژیک ۱۹ درصد افزایش یافته و به بالای ۷۰ دلار به ازای هر بشکه رسیده است.
این در حالی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن پالایشگاه‌های آرامکو اعلام کرده بود آمریکا، خلاء تولید عربستان ناشی از قطع تولید در پالایشگاه‌های خریص و بقیق را جبران خواهد کرد.

یگان پهپادی نیروهای مسلح یمنی روز شنبه با ۱۰ پهپاد عملیات موفقیت آمیزی علیه ۲ پالایشگاه شرکت نفت آرامکو انجام داده و به عربستان هشدار دادند در صورت تداوم تجاوزات عملیات این چنینی را تشدید و گسترده‌تر خواهند کرد.
 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    5 0
    میزان خسارت و توقف و کاهش تولید، از آنچه سعودیها ارائه میدهند مسلما بیشتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس