کد خبر 992728
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
تخفیف‌های معنادار تولیدکنندگان در فروشگاههای زنجیره‌ای

قیمت بی‌سابقه برخی اقلام غذایی در سایه افزایش نرخ ارز، اکنون تولیدکنندگان را مجبور کرده تخفیف‌های اغواکننده‌ای را برای جذب مشتریان در بازار اعمال کنند تا مصرف‌کننده را متقاعد به خرید نمایند.

به گزارش مشرق، افزایش بی‌سابقه نرخ ارز ظرف سال گذشته، قیمت بسیاری از کالاها و اقلام پرمصرف سبد خانوارها را به شکل فزاینده‌ای افزایش داده و سایه سنگینی را بر قدرت خرید مردم و افزایش قیمت سبد مصرفی آنها انداخته است. کمتر خانواری نابسامانی‌های سال گذشته در تهیه اقلام مورد نیاز خود را از یاد برده است؛ روزهایی که علاوه بر کمبود مواد پرمصرف خانواده‌ها، قیمت‌ها هم به نحو فزاینده‌ای بالا رفته بود.

آن روزها بسیاری از مردم در خرید برخی مایحتاج روزمره خود به دلیل برخی مشکلاتی که در عرضه و توزیع کالا از سوی تولیدکنندگان به وجود آمده بود، دچار مشکل شده بودند و همین امر، زمینه‌ای را فراهم کرد که خانه‌های مردم به انبار برخی کالاها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

حال ورق برگشته است و بسیاری از تولیدکنندگان، به جهت رکودی که در بازار حاکم شده است، دنبال مشتریان هستند و رویه‌ای عکس سال گذشته شکل گرفته است. داستان از این قرار است که قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها در سال گذشته به شدت کاهش یافته و همین امر، منجر به کاهش خرید مردم در بازار شده است. به همین دلیل است که تولیدکنندگان برای حفظ چرخه تولید خود، رو به حراج‌هایی آورده‌اند که می‌تواند با فروش بیشتر کالا، بخشی از سرمایه در گردش آنها را تامین کند.

پشت پرده تخفیف کالاها از سوی تولیدکنندگان در فروشگاهها

گزارش میدانی از فروشگاههای زنجیره‌ای حکایت از آن دارد که برخی کالاها حتی در این فروشگاهها نیم‌بها هم عرضه می‌شود و همین امر، استقبال مردم را در پی داشته است؛ اگرچه باز هم متصدیان فروشگاهی، کاهش خریدهای مردم و خلوتی فروشگاهها را تائید می‌کنند. یکی از متصدیان فروشگاه زنجیره‌ای می‌گوید: مردم هوشمندانه‌تر از قبل خرید می‌کنند و معمولا کالاهایی را در سبد خرید خود نگاه می‌دارند و به پای صندوق ها می آورند که نیاز واقعی آنها است. به همین دلیل در رقابت برندها، تولیدکنندگان مجبور به ارایه تخفیف های جذاب به مشتریان هستند تا بتوانند قفسه کالاهای خود در فروشگاهها را همیشه فعال نگاه دارند.

وی افزود: با توجه به کاهش نرخ ارز و بهتر شدن وضعیت تولید، قیمت برخی کالاها کاهش یافته و تولیدکنندگان که حاضر نیستند قیمت را رسما پایین بیاورند، دست به اعمال تخفیف های بالا بر روی محصولاتشان می زنند تا مشتری را هم به خرید تشویق کنند.

یکی دیگر از متصدیان فروشگاهی در یک فروشگاه زنجیره ای دیگر، می گوید: هم اکنون همه کالاها بدون کمبود به دست مشتری می رسد و تولیدکنندگان تخفیف های زیادی از ده تا ٤٥ درصد را بر روی کالاهای مختلف از جمله رب و حبوبات اعمال می کنند؛ به همین دلیل مردم هم استقبال می کنند؛ البته رقابت بین برندها تنگاتنگ است. 

وی افزود: اکنون کالاها در برندهای مختلف با تخفیف های خوب عرضه می شود ولی هنوز قیمت ها با احتساب این تخفیف ها، با زمان قبل گرانی ها برابری نمی کند. البته دولت هم برای ماه محرم و صفر کالاهای مورد نیاز مردم را به صورت گسترده عرضه می کند که این رفتار تولیدکنندگان را ترغیب کرده تا برای رقابت با قیمت کالاهای دولتی، تخفیف خوب به مردم بدهند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    13 1
    توجه به تاریخ مصرف فراموش نشه / معمولا اونایی تخفیف داده میشوند که در انتهای تاریخ مصرف هستند .
  • ۱۲۳ IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    5 0
    بیشتر اجناس مارک معتبری ندارند فقط اجناس بی کیفیت تحویل مردم می دن اگه واقعا تخفیف می دن چرا اجناس با مارکت معتبر نمی فروشند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    0 3
    چراما اینطوری هستیم فقط میخوایم همدیگرو خراب کنیم
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 0
    سلام قیمت ها را ۴ تا ۵ برابر کرده اند ،حالا ۴۰ ت ۵۰ دذصد هم نخفیف بدهند چه دردی را دوا می کند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس