کد خبر 992521
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
استایل محرمی

بیگانگان با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام‌بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بیگانه همه‌ساله با فرا رسیدن ایام سوگواری شیعیان ایرانی در ماه‌های محرم و صفر، حاشیه‌های این مراسم آئینی ـ اعتقادی را برجسته می‌کنند و می‌کوشند با پرداختن به آسیب‌ها، نکات مثبت را از منظر افکارعمومی دور نگاه دارند.

پایگاه آلمانی "دویچه وله" در همین راستا گزارش داد: امسال در ایام عزاداری ماه محرم، حضور جوانانی با "استایل" متفاوت باز هم جلب توجه کرد؛ پوششی که در سال‌های اخیر به بحث‌های زیادی دامن زده است.

این منبع افزود: شب‌های محرم محلات و کوچه‌ها در شهرهای ایران حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند. رنگ مشکی، رنگ غالب در روزهای عزاداری شیعیان ایران در ماه محرم است. البته تصاویر روی تی‌شرت‌ها و خالکوبی‌ها هم از "روح زمانه" سخن می‌گویند!

پایگاه دویچه وله با استناد به چند عکس نوشت: در سال‌های اخیر تغییراتی در سبک و آداب رسوم برخی از عزاداری‌ها به وجود آمده است. نقش "جمجمه" بر روی تی‌شرت مد شده و به نقش قالب در این روزها تبدیل شده است.

در واقع رسانه‌های بیگانه با آگاهی از ظرفیت عمیق و الهام بخش شعائر حسینی، در تلاشند تا حد ممکن بر زوایای فرعی تکیه کرده و ذهن مخاطب را از پرداختن به اصل ماجرا، همچنین آثار و آموزه‌های مترتب بر آن بازدارند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    0 0
    البته منم تیشرت مشکی هایی رو دیدم که به شکل کت طراحی شده بود!!! فکر کنم داره محرم میره غاطی باقالیا...
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    2 0
    آخه استایل چیه؟ چرا نمی نویسید : سبک.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    1 0
    بی راهم نمی گه بابا میخای عزاداری بکنی حداقل اصول پایه رو رعایت کن وگرنه برو زندگی عادی تو بکن به والله ما جلوتو نمی گیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس