کد خبر 992467
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
image-20190914184741-4.png

اهواز دومین شهر گرم و هفتمین شهر پرجمعیت ایران، یکی از دوست داشتنی ترین مناطق برای سفر و گذراندن تعطیلات به ویژه در فصول سرد سال است.

اهواز دومین شهر گرم و هفتمین شهر پرجمعیت ایران، یکی از دوست داشتنی ترین مناطق برای سفر و گذراندن تعطیلات به ویژه در فصول سرد سال است، با این حال متاسفانه بیش ترین اخباری که از این شهر به گوش می رسد آلودگی های زیست محیطی و ریز گرد ها است و همین باعث مهجور ماندن جاذبه های گردشگری این شهر در میان مردم شده است.

در این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های ناشناخته اهواز، شهر پل ها آشنا کنیم؛ بنابراین اگر تا به حال به جنوب سفر نکردید، همین حال بلیط هواپیما تهران اهواز ، بلیط هواپیما اصفهان اهواز  و بلیط هواپیما اهواز تهران را به ساده ترین روش ممکن از گت بلیت تهیه و ما را در این گشت و گذار ماجراجویانه همراهی کنید.

 

اهواز در یک نگاه

اهواز یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان خوزستان است و به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت ایران شناخته می شود. اهواز رتبه نخست تولید نفت خام و فولاد را دارد و با مساحت ۱۸۶۵۰ هکتار یکی از وسیع ترین شهرهای ایران به حساب می آید.

اهواز
اهواز

از آنجایی که این شهر در کنار رود کارون قرار دارد، از گذشته یکی از مناطق استراتژیک ایران به حساب می آمد و همواره مورد هجوم دشمنان بسیاری از شرق و غرب قرار گرفت. از جمله مهم‌ترین جنگ‌هایی که اهواز در طول تاریخ با آن درگیر بوده، می‌توان به جنگ اعراب اهواز و نیروهای انگلیس و جنگ تحمیلی اشاره کرد. از آنجایی که اهواز یکی از اصلی ترین تولید کنندگان نفت خام است، از جمله اولین شهرهایی بود که در جنگ هشت ساله مورد حمله قرار گرفت.

این شهر در بعضی نقاط دارای پوشش گیاهی متراکم و جنگل است با این حال بیش تر آن در ناحیه ی خشک و بیابانی واقع شده است و به همین دلیل مردمان این شهر در بیش تر روزهای سال با مشکلات زیست محیطی و ریزگردها دست و پنجه نرم می کنند.

اهواز یکی از خشک ترین و گرم ترین شهرهای استان خوزستان است و به همین دلیل در فصل تابستان به شدت گرم است و به علت نزدیکی به رود کارون تا حدی نیز شرجی می شود؛ بنابراین اگر گرمایی هستید فکر سفر در فصول گرم سال را از سرتان بیرون کنید.

اما عمده ترین مشکل بسیاری از گردشگران در سفر به اهواز گرد و غبار و آلودگی هوا است که بخشی از آن از کشورهای همسایه نظیر عراق و بخشی دیگر از نقاط بیابانی خوزستان ناشی می شود. در هر صورت امیدواریم در آینده ای نزدیک این مشکلات رفع شود و زندگی راحت و سالم تری در اهواز جریان داشته باشد.

برای سفر به اهواز هم می توانید از اتوبوس و خودرو شخصی استفاده کنید و هم برای سهولت در رفت و آمد از هواپیما کمک بگیرید. اگر قصد سفر هوایی را دارید، پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما تهران اهواز، بلیط هواپیما اصفهان اهواز و بلیط هواپیما اهواز تهران را از میان صدها پرواز چارتری از گت بلیت تهیه و سفری راحت و خاطره انگیز را تجربه کنید.

 

معرفی جاذبه های ناشناخته اهواز

اهواز را به نام شهر پل ها می شناسند و علت این نامگذاری نیز پل های متعددی است که بر روی کارون قرار دارند و علاوه بر سهولت حمل و نقل، از جمله اصلی ترین تفرجگاه های مردمان این شهر به حساب می آیند. با این حال بسیاری از دیدنی ها و جاذبه های طبیعی اهواز در میان گردشگران مهجور و ناشناخته است. در این مطلب قصد داریم شما را با بعضی از این جاذبه ها آشنا کنیم.

 

کاروانسرای معین التجار

این کاروانسرای با شکوه در قسمت قدیمی اهواز و در واقع در کنار رود کارون واقع شده است و یکی از منحصر به فردترین بناها در نوع خود است.

کاروانسرای معین التجار
کاروانسرای معین التجار

این کاروانسرا متعلق به فردی خیر و متمول به نام حاج محمد تقی معین التجار بوده و یکی از بناهای دوره قاجار است. بندر ناصریه یا اهواز قدیم در گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و این کاروانسرا نیز به همین منظور ساخته شد.

در حال حاضر برای سر زدن به کاروانسرای معین التجار می توانید به خیابان 24 متری، خیابان کاوه غربی مراجعه کنید. متاسفانه اجازه ورود به داخل بنا در بیش تر روزهای سال وجود ندارد و تنها در ایام نوروز می توان از آن بازدید کرد با این حال نورپردازی این بنا بر شکوه آن افزوده است و حتی بازدید از نمای بیرونی آن به خصوص در شب خالی از لطف نیست.

 

موزه خراطی اهواز

موزه خراطی اهواز به دوستداران هنر و همه ی کسانی است که دوست دارند با خراطی آشنا شوند، پیشنهاد می شود. در این موزه آثار بسیاری از هنرمندان چیره دست و معاصر اهوازی به معرض نمایش درآمده است که از جمله آن ها می توان به استاد عبدالرحیم فروتن با بیش از 400 اثر اشاره کرد.

موزه خراطی

هدف از تاسیس این موزه آشنایی بازدیدکنندگان با این هنر بومی و کاربرد آن در معماری است. برای سر زدن به این موزه منحصر به فرد که اولین موزه خراطی در ایران است می توانید به میدان ۱۵خرداد ، خیابان انقلاب ، بعد از خیابان مصطفی خمینی شمالی مراجعه کنید.

ساعت بازدید از این موزه 9 صبح تا 8 شب است و هزینه ورودی در ازای هر نفر 3000 تومان است، پیشنهاد می کنیم در سفر به اهواز، تماشای آثار بی نظیرِ هنر خراطی را از دست ندهید.

 

روستای مال آقا

شاید تصور اینکه چنین منطقه سرسبز و خوش آب و هوایی در نزدیکی یکی از گرم ترین شهرهای ایران قرار دارد، اندکی دشوار باشد. با این حال با سفر به روستای مال آقا، تکه ای از بهشت بر روی زمین، نظرتان درباره گرم و خشک بودن استان خوزستان به کلی تغییر می کند.

روستای مال آقا
روستای مال آقا

روستای مال آقا تنها یک ساعت نیم تا شهر اهواز فاصله دارد و با خودرو شخصی و رانندگی در جاده های کوهستانی، می توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. این روستای زیبا از توابع شهرستان باغ ملک در شمال خوزستان است و در دل رشته کوه های زاگرس با ۹۱۷ ارتفاع قرار دارد.

جالب است بدانید آب و هوای این روستا حتی در گرم ترین روزهای سال، بسیار خنک و دل انگیز است؛ بنابراین اگر در سفر به اهواز قصد سر زدن به طبیعت بکر مال آقا را داشتید، پیشنهاد می کنیم حتما با خود لباس گرم ببرید و اگر سرمایی هستید قید رفتن به آن را در فصل زمستان بزنید.

طبیعت زیبای این روستا از جمله جاذبه های اصلی مال آقا به شمار می رود به گونه ای که رودخانه ی زیبایی از میان روستا می گذرد و حال و هوای دل انگیزی را به آن می دهد، علاوه بر این سرتاسر روستا پر از درختان انار است. در حال حاضر روستای مال آقا منطقه ای بکر و دست نخورده است و بسیاری از بومیان خوزستان نیز از وجود آن بی خبرند؛ بنابراین اگر به دنبال آرامش در دل طبیعت هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به اهواز سر زدن به این روستای خوش آب و هوا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

لشکر آباد

البته که لشکرآباد شهرتی جهانی دارد و از جمله مکان های ناشناخته اهواز به حساب نمی آید، با این حال معرفی بهشتِ شکموها خالی از لطف نیست.

لشکرآباد
لشکرآباد

مرکز فلافل ایران در خیابان انوشه و در منطقه عرب نشین لشکرآباد قرار دارد و شما می توانید خوش مزه ترین فلافل عمرتان را به همراه انواع ترشی و سس های تند تیز عربی در این بازار امتحان کنید. زندگی در شب های لشکرآباد به شدت جریان دارد و پیشنهاد می کنیم در سفر به اهواز حتما به این منطقه ی دوست داشتنی سربزنید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با بعضی از جاذبه های گردشگری که در سفر به اهواز حتما باید به آن سر بزنید، آشنا کنیم. برای خرید بلیط هواپیما تهران اهواز، بلیط هواپیما اصفهان اهواز و بلیط هواپیما اهواز تهران از میان چندین پرواز مختلف و با منصفانه ترین قیمت، روی کمک گت بلیت حساب کنید.

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس