کد خبر 992446
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
جلیلی نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از یک سال جلسات متعدد با صنف‌های مختلف صنعتی کشور و شنیدن مشکلات هر صنف کارگروه صنعت دولت سایه، ۱۹ موضوع را که دغدغه مشترک میان اصناف صنعتی کشور است، معرفی کرد.

به گزارش مشرق، جلسه نمایندگان اصناف مختلف کشور با سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفتر وی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جلیلی: معنا ندارد تأمین اقلام ضروری در انحصار افرادی معدود باشد

 جلیلی در ابتدای این نشست گفت: طی یکسال گذشته بیش از بیست جلسه تخصصی جداگانه‌ با اعضای هر یک از اصناف برگزار شد و با احصای مشکلات مشترک میان آنها، به ۱۹ مورد جهت پیگیری رسیده‌ایم. از جمله این مشکلات مسائلی نظیر تامین نقدینگی، مالیات، تحریم و بوروکراسی اداری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رفع موانع رونق تولید هدف ما از پیگیری و حل این مسائل است، گفت: کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه مسئولیت اصلی در این‌باره را دارا هستند تا در کنار کارشناسان خود از مشورت دهی هریک از اصناف نیز بهره‌مند شوند و جمع بندی را ارائه نمایند. روند سایر جلسات نیز به همین منوال با حضور کارگروه مرتبط با هر موضوع و کارشناسان آن خواهد بود.

جلیلی افزود: نقطه مطلوب آنجاست که تولید داخل نه تنها نیازهای داخلی ما را تأمین کند بلکه ایران به جایگاه قطب منطقه برای صادرات نیز ارتقاء پیدا کند و این امر با جلوگیری از خام فروشی و تقویت صنایع تبدیلی ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه های اقتصادی دولت سایه جهت ارائه راه‌حل به صاحبان صنایع، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه با تمرکز بر روی نقاط مشترک سعی در ارائه راه‌حل های کاربردی جهت حل مشکلات داشتند. حاصل چنین جلساتی برحسب موضوع به مجلس، دولت، قوه قضائیه و صداوسیما ارائه خواهد شد تا ان شاءالله از مسیر صحیح شاهد رفع موانع تولید و جهش اقتصادی کشور باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس