کد خبر 992418
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
فیفا نمایه

در پی شکایات انجام شده به فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص دخالت های سیاسی و مشکلات مدیریتی در فدراسیون فوتبال عراق، هیات رئیسه این فدراسیون مجبور به استعفا شد.

به گزارش مشرق، علی نوری خبرنگار برجسته عراقی در خبری جنجالی که بازتاب گسترده ای در رسانه های بغداد داشت از تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عراق برای استعفای دسته جمعی پرده برداشت و مدعی شد این تصمیم تا روز یکشنبه طی بیانیه ای رسمی خواهد شد.


بنا به نوشته نوری، در پی شکایت هایی که چهره های سرشناس همچون یونس محمود، نشات اکرم و ... به فیفا در خصوص دخالت های سیاسی و انتخابات غیرمعمول در فدراسیون عراق صورت گرفته بود روز جمعه نشستی سرنوشت ساز میان روسای فدراسیون عراق و نماینده هایی از قطر و فیفا برگزار شد که در نهایت برای فرار از تعلیق مجدد، هیات رئیسه فدراسیون عراق تصمیم به استعفای دسته جمعی گرفت.

بیشتر بخوانید:

10 سال زندان در انتظار رئیس فدراسیون عراق


از جمله نتایج مهم این نشست در دوحه می توان به برگزاری انتخابات زیر نظر بازرسان فیفا تا 45 روز آینده و انتخاب کمیته ای موقت برای اداره فدراسیون در این مدت اشاره کرد تا سونامی بزرگی فوتبال عراق را در بر بگیرد و بعد از سال ها شاهد حضور چهره های جدید برای در دست گرفتن زمام امور اداری فوتبال این کشور باشیم.


این سونامی می تواند روی سرنوشت آتی تیم ملی عراق به عنوان یکی از رقبای جدی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر نیز تاثیر بگذارد از جمله ادامه همکاری مربی اسلوونیایی و ناکام با شیرهای بین النهرین.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس