کد خبر 992281
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
دستگاهی که باکتری را بو می کشد

محققان دستگاهی ابداع کرده اند که می تواند با بررسی تنفس فرد بوی عفونت باکتریایی در آن را ردیابی کند و به این ترتیب از تجویز بی رویه آنتی بیوتیک جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، به نقل از ایندپندنت، محققان دستگاهی ابداع کرده اند که باکتری را در نفس انسان ردیابی می کند. این دستگاه از تجویز بی رویه آنتی بیوتیک می کاهد.

در حقیقت کارشناسان ماشینی ابداع کرده اند که بوی باکتری را شناسایی می کند و به این ترتیب نشان می دهد چه زمان بیمار  به درمان با آنتی بیوتیک نیاز دارد. این فناوری مشخص می کند افرادی که به عنوان بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی معرفی می شوند دچار سرما خوردگی هستند یا آنفلونزا.

بیشتر بخوانید:

 بیمار باید در یک لوله مخصوص نفس بکشد و دستگاه این نمونه را بررسی می کند. در مرحله بعد وجود مواد شیمیایی خاصی ردیابی می شود که نشان دهنده حضور باکتری در بدن بیمار است.

 جیمز کاوینگتن از دانشگاه وارویک و مخترع این« بینی الکترونیکی»  امیدوار است در آینده از میزان تجویز آنتی بیوتیک ها بکاهد.

 او می گوید:  می خواهم داروهایی را آزمایش کنم و بسازم که تاثیرگذاری طولانی تری دارند. ایده بررسی تنفس افراد به بررسی فرایند بیولوژیکی بدن افراد کمک می کند. ما می خواهیم از میزان داروهای تجویزی برای بیماران بکاهیم. 

آزمایش های اولیه این پروژه به نام  BreathSpec نشان می دهد دقت تشخیص دستگاه ۸۰ درصد است. 

دانشمندان طی ۱۸ ماه این دستگاه را روی بیش از ۱۱۱۲ نفر  آزمایش کردند. آنها متوجه شدند از این تعداد شرکت کننده،۴۰۶ نفر مبتلا به عفونت بالای دستگاه تنفسی بودند . از این تعداد ۳۷۶ نفر مبتلا به عفونت غیر باکتریایی و ۳۰ نفر مبتلا به عفونت باکتریایی بودند.

 همچنین ۵۲۰ نیز مبتلا به عفونت پایین دستگاه تنفسی بودند. از این تعداد  ۲۷۲ نفر آنها مبتلا به عفونت غیر باکتریایی و ۲۴۸ نفر مبتلا به عفونت باکتریایی بودند. ۱۸۶ نفر نیز عفونتی نداشتند.

 کاوینگتون در این باره می گوید: در اصل  دستگاه ما ۸۰ درصد موارد را درست تشخیص داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس