میشل عون نمایه

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که کشورش حق مشروع دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوزگری به حاکمیتش را محفوظ می‌داند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، ژنرال میشل عون در جریان دیدار ژنرال استفانو دل کول فرمانده نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان موسوم به یونیفل با وی در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا بیروت به تلاش های اخیر رژیم اسرائیل برای تغییر وضعیت موجود در منطقه جنوب لبنان با فلسطین اشغالی اشاره کرد و آن را خطری برای منطقه و تهدیدی برای ثبات این منطقه دانست.

بیشتر بخوانید:

سعد حریری تمام‌قد در کنار نتانیاهو ایستاد!

وی تاکید کرد: لبنان حق مشروع دفاع از خود را در برابر هرگونه تجاوزی محفوظ می داند.

ژنرال عون همچنین از قطعنامه ۲۴۸۵ شورای امنیت درخصوص تمدید ماموریت یونیفل بدون هرگونه اصلاح یا تعدیل این ماموریت و محکوم کردن نقض هوایی و زمینی خط آبی (خط ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی) تمجید کرد.

ژنرال دل کول نیز ژنرال عون را از اوضاع جنوب لبنان و اقدامات یونیفل در جریان حوادث اخیر آگاه و بر اهمیت همکاری جاری بین یونیفل و ارتش لبنان برای اجرای قعطنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.

در همین حال، تجمع علمای مسلمان لبنان خواهان تصویب قانونی درباره مزدوران رژیم اسرائیل به ویژه مزدورانی شد که در داخل فلسطین اشغالی به سرمی برند. این تجمع خواهان وضع قانون شفاف و روشنی شد که مجازات مزدوران را در هر مرحله از مزدوری تعیین کند و رسیدگی به جرایم این مزدوران مشمول زمان نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس