کد خبر 992114
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
عمران خان نمایه

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با راشا تودی با اشاره به ضرر میلیاردی این کشور در جنگ افغانستان تاکید کرد که آمریکایی‌ها می‌خواهند ناکامی خود در این کشور را به گردن پاکستان بیاندازند.

به گزارش مشرق، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آر.تی» روسیه تاکید کرد که پس از آمدن آمریکا، گروه‌هایی که قبلاً در افغانستان جهادی‌ها نامیده می‌شدند، به تروریست‌ها تبدیل شدند.

عمران خان، درباره شرکت پاکستان در عملیات ضدتروریسم آمریکا در افغانستان پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 گفت: اگر در جنگ پس از یازدهم سپتامبر شرکت نمی‌کردیم، حالا خوشبخت بودیم، زیرا در آن صورت ما به خطرناک‌ترین کشور جهان مبدل نمی‌شدیم، اما ما در آن شرکت کردیم، تکرار می‌کنم که من مخالف آن بودم.

بیشتر بخوانید:

جانسون تخت‌گاز در جاده بن‌بست

کشمیری‌ها خواستار مداخله نظامی پاکستان شدند

وی افزود: در طول دهه هشتاد آمادگی‌های مجاهدین برای جهاد علیه اتحاد جماهیر شوروی که افغانستان را اشغال کرده بود، جریان داشت، آنها را پاکستان با پول «سی آی ای» آماده می‌ساخت. پس از 10 سال هنگامی که آمریکایی‌ها به افغانستان آمدند، آنجا همان گروه‌هایی بودند که در پاکستان حضور داشتند، اما حالا آنها جهادی‌ها نه بلکه تروریست‌ها بودند. این خیلی متناقض بود، من به این باور بودم که پاکستان باید موضع بی‌طرفی را حفظ کند، زیرا با گرفتن یک طرف، ما این گروه‌ها را مخالف خود می‌سازیم.

عمران خان با اشاره به اینکه پاکستان در این جنگ 70 هزار نفر را از دست داده و به اقتصاد این کشور بیش از 100 میلیارد دلار آسیب رسیده است، گفت: در نتیجه گناه ناکامی آمریکایی‌ها در افغانستان را به عهده ما می‌اندازند. من به این باورم که این یک کار بسیار غیرعادلانه در قبال پاکستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس