کد خبر 991661
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
اس-۴۰۰

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا به دولت عراق اجازه نخواهد داد که به سمت خرید سامانه دفاعی «اس-400» روسیه حرکت کند.

به گزارش مشرق، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از فشارهای جدید ایالات متحده آمریکا به این کشور خبر داد.«کریم علیوی» عضو این کمیسیون اعلام کرد که «دولت حق دارد، منابع تجهیز تسلیحاتی ارتش را متنوع کند، ولی فشارهای سفارت آمریکا برای این است که کشور در مسئله تجهیز تسلیحاتی، از لوای آن (آمریکا) خارج نشود».

علیوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که واشنگتن به دولت عراق اجازه نخواهد داد که به سمت خرید سامانه دفاعی «اس-400» روسیه حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

تحویل اولین اجزای اس 400 به ترکیه

مسئله تنوع بخشیدن به منابع تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق پس از حملات پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع و انبارهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق، قوت گرفت.

سیاسیون و نمایندگان عراقی از دولت این کشور بارها خواسته‌اند که تکیه خود را بر سلاح‌ها و تجهیز تسلیحاتی آمریکا کاهش دهد؛ زیرا آمریکا در حملات اخیر صهیونیست‌ها به عراق دست داشت و رادارهای خود را از کار انداخته بود.

در راستای خیز عراق برای مستقل شدن این کشور از آمریکا در زمینه صنایع نظامی، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و مشاور امنیت ملی این کشور اخیرا عازم روسیه شد و با مسئولان این کشور دیدار کرد.

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که سفر الفیاض به روسیه، آغازی برای قطع روابط نظامی با واشنگتن است

المحمداوی با بیان اینکه با سفر الفیاض، می‌توان روند تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق توسط آمریکا را متوقف کرد، اظهار داشت که دولت عراق با طرف روس، برای حمایت از حریم هوایی این کشور و تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق به جای واشنگتن، در حال برنامه‌ریزی است؛ زیرا آمریکا به وعده نظامی خود در این خصوص عمل نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    16 1
    باید عراق نه بزرگ خود را یک جورایی به امریکا بگوید و اس 400 گزینه مناسبی است خصوصا امریکا دشمن اصلی ع راق و اشغالگر آن است و اداره این سیستم با حشد باشد
  • آینده نگار IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    10 3
    چرا از ما باور 373 یا 15 خرداد نمیخرند؟
    • PKE IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
      8 12
      بخاطر اینکه شاید دوباره عراق دشمن ما شد و این را تاریخ ثابت کرده...
  • امیر ارسلان IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    5 10
    روسیه در حال گذراندن روزهای آخر خود است و بزودی نابود خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس