فرج الله سلحشور

تاجبخش فئائیان که سال‌ها پیش نمایش «تاجر ونیزی» را با بازی فرج‌الله سلحشور در نقش شایلاک روی صحنه برد، اعتقاد دارد سلحشور این نقش را بهتر از آل‌پاچینو ایفا کرده است.

به گزارش مشرق، این روزها فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور به مناسبت ایام محرم بار دیگر روی پرده سینما رفته است، فیلمی‌با بازی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور که داستان فرمانده گردان کمیل را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید

ما به امثال سلحشور نیاز داریم، نه هنرمندان باری به هر جهت

رحیم‌پور ازغدی: سلحشور اولین سینماگر شیعه ایرانی در جهان است

مردی که سینمای قرآنی را جهانی کرد

تاجبخش فنائیان، استاد دانشکده هنرهای زیبا، نقش یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم «پرواز در شب» به نام حامد را ایفا می‌کند که دانشجوی پزشکی است و برای کمک به رزمندگان عازم جبهه شده و سرانجام به شهادت می‌رسد.

این کارگردان و نویسنده که چندی پیش مهمان کافه خبر بود، درباره چگونگی آشنایی‌اش با فرج‌الله سلحشور گفت: «در اوایل دهه ۶۰، من و محمد کاسبی مسئول نمایش‌های رادیویی بودیم و آقای سلحشور و محسن مخلمباف چندباری به آنجا آمدند و از این طریق باهم آشنا شدیم. آقای سلحشور پس از مدتی از من و آقای کاسبی دعوت کرد تا به حوزه برویم و من هم علاقه‌مند بودم که وارد پروسه تولید در حوزه تئاتر شویم.

اولین کاری که با آقای سلحشور انجام دادیم، تئاتر «شب آخر» نوشته محسن مخملباف بود که سلحشور نقش یک مبارز مسلمان را ایفا کرد، من هم کارگردانی و بازیگری را بطور همزمان انجام دادم. سلحشور به واقع بازی خوبی انجام داد و نشان داد در حوزه بازیگری استعداد دارد. سپس در کار دیگری به نام «حصار در حصار» به کارگردانی آقای [محمدرضا] هنرمند کار کردیم و فرج در این اثر هم به خوبی بازی کرد، چون خیلی عاشق هنر متعهد بود.»

فنائیان ادامه داد: «چندی بعد من نمایش «تاجر ونیزی» را کار و از سلحشور دعوت کردم تا نقش شایلاک را بازی کند، خیلی‌ها تصور می‌کردند او اصلا برای این نقش مناسب نیست. اما من به جرات می‌گویم که بازی سلحشور از آل‌پاچینو در این نقش بهتر بود.

خیلی‌ها هم آماده بودند تا به محض روی صحنه رفتن این نمایش، سر آن را ببرند، چون باور نمی‌کردند کارگردان جوانی بتواند «تاجر ونیزی» را کار کند و همین طور سلحشور به‌عنوان یک جوان مسلمان و حزب‌اللهی از پس بازی در این اثر بربیاید.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    26 1
    خدایش با محمد و آل محمد محشور فرماید
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 10
    جان من؟ راست میگی؟
    • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      8 0
      آره مسخره - راست راسته
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    10 0
    خداوند ایشان را رحمت کند الحق که نظراتش در مورد فساد در سینما را باید با طلا نوشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس