کد خبر 991284
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
عصام شریف

یکی از اعضای پارلمان وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی که چندی پیش در برنامه‌ای تلویزیونی گفت زمان اعتراف به شکست ائتلاف متجاوز فرا رسیده، از مصر اخراج شد.

به گزارش مشرق، «عصام شریف» عضو پارلمان وابسته به دولت مستعفی (موسوم به شورای یمنی) پس از انتقاد شدید از عربستان سعودی و امارات عربی متحده، از مصر اخراج شده است.

بیشتر بخوانید:

افشاگر سعودی: محمد بن‌سلمان دولت هادی را غربال می‌کند

بیانیه مشترک عربستان و امارات در حمایت از دولت مستعفی یمن

وی که ریاست شاخه الحدیده حزب «کنگره مردمی یمن» را بر عهده دارد، در صفحه توییتر خود عکسی به همراه خانواده‌اش در فرودگاه قاهره به اشتراک گذاشت و خبر  ترک این کشور را اعلام کرد.

وی جمعه (هشتم شهریور) در گفت‌وگوی زنده با شبکه سعودی «الحدث» گفت: «دیگر وقت آن رسیده است که به دنیا اعتراف کنیم که این ائتلاف در یمن شکست خورده است و آن تفکری که این ائتلاف به خاطر آن به یمن آمد، فاقد اعتبار و ارزش است و این تفکر دروغ بزرگی است».

شریف گفت که دیگر نمی‌توان یمنی‌ها را متقاعد کرد که این ائتلاف برای بازگرداندن آنچه که «دولت قانونی» است، به یمن لشکرکشی کرده است.

مجری شبکه الحدث در ادامه برای اینکه سخنان ضد سعودی و ضد اماراتی رئیس کنگره مردمی یمن را به سمت ایران متوجه کند، از او می‌پرسد: «آیا این ائتلاف نبود که به شما و دولت قانونی (منصور هادی) طی سال‌های گذشته جهت مقابله با طرح حوثی‌ها و ایران در یمن کمک کرد؟».

عصام شریف در پاسخ به این سؤال انحرافی او می‌گوید: «نه ایرانی در یمن وجود دارد و نه نقشه ایرانی. امروز این امارات است که کشور ما را اشغال کرده و نیروهای ما را بمباران می‌کند»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس