کد خبر 991225
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
علیرضا کریمی

احتمال برخورد 5 کشتی گیر آزاد و فرنگی کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی در قرعه‌کشی رقابت‌های جهانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، در پنج وزن از رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان، احتمال رویارویی نمایندگان کشورمان با قرعه نحس رژیم صهیونیستی وجود دارد. رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2020 توکیو روزهای 23 تا 31 شهریور در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود که 108 کشتی‌گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک توکیو را به‌دست می‌آورند.

یکی از مواردی که بیش و پیش از موارد فنی در این سال‌ها به دغدغه اصلی و نگرانی کادر فنی و فدراسیون کشتی تبدیل شده، رویارویی با قرعه نحس نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بوده که در مسابقات جهانی امسال هم این نگرانی همچنان پابرجا است.

بر اساس اسامی اعلام‌شده و ترکیب تیم‌ها از سوی اتحادیه جهانی کشتی، رژیم صهیونیستی با 6 کشتی‌گیر شامل 3 آزادکار، 2 فرنگی‌کار و یک نفر در بخش زنان در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند.

نمایندگان رژیم اشغالگر قدس دانیل دوپوف (Daniel POPOV) در وزن 57کیلوگرم، هانوک راچامین (Hanoc RACHAMIN) در 79کیلوگرم و یوری کلاشینکوف (Uri KALASHNIKOV) در وزن 86کیلوگرم کشتی آزاد حضور دارند. این در حالی است که حضور این قرعه نحس در وزن 86کیلوگرم می‌تواند یکی از اتفاقات بد این مسابقات باشد.

بیشتر بخوانید:

چند مدال جهانی نصیب کشتی ایران می‌شود؟

در کشتی فرنگی نیز در وزن محمدعلی گرایی و سعید عبدولی، یعنی 77کیلوگرم، رومن ژرنووتسکی (Roman ZHERNOVETSKI) و 82کیلوگرم ایگور پتریشین (Igor PETRISHIN) روی تشک می‌روند؛ جایی که 2 فرنگی‌کار پرشانس ما برای کسب مدال در مسابقات جهانی روی تشک می‌روند.

حضور این 5 کشتی‌گیر نگرانی‌های زیادی را علاقه‌مندان به کشتی به‌وجود آورده اما با نگاهی به عملکرد این 5 کشتی‌گیر می‌توان متوجه شد فقط کشتی‌گیر وزن 86کیلوگرم اندکی شاید نگران‌کننده باشد و مابقی اگر در دور اول به کشتی‌گیران ایران برخورد نکنند، دیگر جای نگرانی نیست.

در وزن 86 کیلوگرم یوری کلاشینکوف نماینده رژیم صهیونیستی است که در آخرین رقابتی که روی تشک رفت، در بازی‌های اروپایی به عنوانی بهتر از یازدهمی نرسید، اما در قهرمانی اروپا هشتم و در جهانی سال گذشته جوانان سیزدهم شده بود. کلاشینکوف همان کشتی‌گیری است که در مسابقات امیدهای جهان در سال 2017 باعث محرومیت علیرضا کریمی شده بود که پس از آن حواشی زیادی به‌وجود آمد. در این وزن هم اگر در همان دور نخست با این قرعه برخورد نکنیم بعید است در ادامه راه شانسی برای برخورد با این کشتی‌گیر به‌وجود بیاید.

نکته مهم درباره ماجرای قرعه نحس این است که از همین حالا باید به فکر برقراری ارتباط با مسئولان اتحادیه جهانی بود. اتفاقات مسابقات جهانی اندکی حساسیت‌ها را افزایش داده و شاید الان بهترین راه این باشد که مسئولان ورزش با دیپلماسی حداقل بتوانند فضا را آرام کنند و حساسیت‌ها را کنار بزنند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CH ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    جوووووووووون
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    تعلیق کل ورزش ایران بهترین راه حله
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    ایول بیشتر تحقییرشون میکنیم تو دنیا
  • NL ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    خب این کشتی گیر هارو هم ببازونید کاسه های داغ تر از آش.
  • قریشی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    0 0
    و این یعنی بهترین آزمون برای کسانیکه خواهان عزت دینا و قیامت هستند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    0 0
    پس کار تمومه، حداقل یکیشون میخوره به ما و تعلیق میشیم. خلاص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس