پروانه سلحشوری نمایه

رویه‌ای که برخی چهره‌های اصلاح طلب حاضر در ساختار قدرت در پیش گرفته‌اند، به لحاظ ماهوی، هیچ تفاوتی با خط مشی دشمنان قسم خورده ملت، به ویژه جریان نفاق ندارد.

سرویس سیاست مشرق- هر چه که به پایان عمر مجلس دهم نزدیک می شویم، مجموعه شاهکارهای این مجلس شکل گرفته با ابزارهایی چون «تکرار» و «لیستی رای دادن»های لیدر اصلاحات، افزون‌تر می شود. از رد طرح «شفافیت آرای نمایندگان» تا مخالفت با طرح تشدید مبارزه با مفسدین اقتصادی، تا بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام فساد در حوزه خودرو و اخلال در نظام اقتصادی، بی عملی و انفعال به ویژه در حوزه نظارت از قوه مجریه، فقدان طرح‌های عملی برای رونق اقتصاد، ضعف شدید در حوزه نظارت و مبارزه با فساد و...

به نظر می رسد که هر چه به پایان این مجلس عجیب، نزدیک‌تر می شویم، قرار است شیب سخنان و اظهارات ساختارشکن و حتی ضدامنیتی برخی چهره‌های فراکسیون شکست‌خورده امید هم بیشتر گردد.

پروانه سلحشوری، نماینده تهران از فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان)، چهره‌ای است که جنجال‌سازی و اظهارات تند و چالش‌برانگیز (و البته در بطن خود به شدت عوامانه و پوپولیستی) در بیش از سه سالی که از عمر مجلس می گذرد، به مشخصه اصلی عملکرد او تبدیل شده است. او روز شنبه(16 شهریور) در مصاحبه با سایت «آزادی»، به بهانه خودسوزی یک دختر، اظهاراتی صورت داد که به لحاظ ماهوی، دعوت به شورش و فراخوان آشکار فتنه‌انگیزی است.

این دختر جوان، بر اساس تبلیغات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به واسطه حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای فوتبال و درگیری با ماموران انتظامی، به 6 ماه زندان محکوم شد، مقابل دادگستری اقدام به خودسوزی کرد که شدت سوختگی او بسیار بالاست و در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می برد.

اما واقعیت ماجرا این است که محکومیت چندماهه او به جرم حضور در ورزشگاه، چیزی جز شایعه فضای مجازی نیست و هیچ کس تاکنون حکمی یا مدرکی دال بر این مساله ارایه نکرده و اصولا هنوز حکمی برای این دختر صادر نشده است.

بر اساس اطلاعات واصله، اتهام این دختر، مقاومت در برابر ماموران پلیس و حتی کتک زدن ماموران پلیس در هنگام بازداشت بوده است. خواهر این دختر(که طبق معمول مورد سوء استفاده مصی علینژاد، عامل سرویس‌های جاسوسی غربی برای عملیات روانی قرار گرفت) در مصاحبه با تابناک تایید کرده که خواهرش مبتلا به اختلال دوقطبی(نوعی بیماری روحی) است و قبلا چندباری دست به خودکشی زده بود.[1] حتی داریوش مصطفوی، از روسای اسبق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی که در مصاحبه‌ای عجولانه  مدعی شد که «حاضر است به جای دختر خودسوزی کرده، به زندان برود»، در مصاحبه‌ با خبرگزاری میزان، حرف خود را پس گرفت و اذعان کرد که بدون اطلاع از جزییات ماجرا، آن حرف را به زبان اورده است:

" در واقع تلاشم این بود نظر دلسوزانه‎ای در خصوص اتفاق رخ داده، بدهم، اما وقتی متوجه بخش دیگری از این ماجرا شدم، تعجب کردم، چون به من اطلاعات غلط داده بودند؛ درحالی‎که اصولا دادگاهی برگزار نشده که بخواهد حکمی صادر شود. امروز متوجه شدم اقدام عجولانه‎ای صورت گرفته است. از سوی دیگر تصور می‎کنم منظور من به شکل دیگری انعکاس یافته و همچنین بخشی از حرف‎هایم تحریف شده است. نظر همه ما در جامعه فوتبال تمکین به قانون است و هیچ کس نمی‎تواند خود را فراتر از قانون تلقی کند."[2]

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آیا سلحشوری بابت سر کردن چادر «حق ماموریت» می‌گیرد؟+ فیلم

نمایندگان فراکسیون امید، عوامل «انتحاری» محفل امنیتی اصلاحات می‌شوند

اما سلحشوری که قبلا هم ثابت کرده، چه آگاهانه یا ناآگاهانه، همکار خوبی برای مجموعه عملیات روانی-تخریبی سرویس‌های اطلاعاتی غربی از طریق مصی علینژاد است، در مصاحبه روز شنبه خود، مدعی شد که جامعه دچار «بی تفاوتی» و «کرختی اجتماعی» شده است که به ماجرای خودسوزی این دختر، «واکنش» نشان نمی دهد:

" از خودم پرسیدم شاید دست اندرکاران کشور ما به عنوان تنها کشور دنیا و البته تنها کشور مسلمان دنیا این ویژگی‌ها را درباره زنان داشته باشد اما مردم را چه شده است؟ از خودم می‌پرسم آیا همین فوتبالیست‌ها نمی‌توانند یک مقاومتی کنند و مثلا بگویند که ما بازی نمی‌کنیم. نمی‌دانم می‌شود این کار را کرد یا خیر اما بالاخره وجود یک حرکت‌هایی از جانب مردم لازم است. به نظرم من حداقل مادامی که واکنش مردم به این مقولات جدی نشود، این رویه ادامه پیدا می‌کند."

 او سپس حرفی زد، که عمق فحوای کلام او را، که دعوت به شورش است، نشان می داد:

" مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟"

سلحشوری و همفکران او در جریان اصلاحات، که ماه‌هاست با سیاهنمایی بی‌وقفه و تبلیغات منفی سنگین در تریبون‌های مختلف، کلید زدن یک نوع «فتنه اقتصادی» را دنبال می‌کردند، حالا ظاهرا به دنبال گره زدن مطالبات معیشتی به مطالباتی از قبیل ورزشگاه رفتن بانوان و دوچرخه‌سواری و «حجاب اختیاری» هستند، تا دامنه تحریک اجتماعی کلام خود را بالا ببرند. به این بخش از سخنان این نماینده توجه کنید:

" شاید به این خاطر که ما اکنون درگیر مشکلات بسیار جدی اقتصادی و معیشتی هستیم و مردم خیلی زیاد گرفتار هستند. این برای من یک جمله است اما برای مردم ما یک زندگی است. وقتی مردی نتواند سفره را پر کند، فردی نتواند داروی لازم خود را تامین کند، وقتی مردم به حومه شهر پناه می‌برند و ... یعنی زندگی برای خیلی از مردم به طور ملموس سخت شده و شاید در این شرایط طرح کردن این مسائل لوکس و فراتر از زندگی معمول به نظر برسد. وقتی این حرف‌ها را می‌زنیم، مردم می‌گویند ما کم بدبختی داریم، این‌ها چه می‌گویند."

وی در پاسخ به اینکه با این حساب تکلیف این مطالبات چه می‌شود، گفت:

"به‌هرحال نمی‌شود از کنار این مسائل گذشت. قبلا هم این مشکلات اقتصادی وجود داشت و ما همین طور از کنار آن گذشتیم. نتیجه این شد که طبقه متوسط از بین رفت و شکاف طبقاتی گسترده بروز کرد. بنابراین همدیگر را نادیده گرفتن به خاطر اینکه یک مساله اولویت نیست موجب این می‌شود که انسجام اجتماعی ایجاد نشود و هر کدام از ما به نحوی از دیگری دلخور باشد. کما اینکه همین‌طور است و کم پیش‌ می‌آید که ما بتوانیم درباره یک موضوع همدل و هم‌نوا باشیم و با هم فریاد بزنیم. حتی درباره همین مشکلات معیشتی مردم هم همه با هم فریاد نمی‌زنیم و مطالبه نمی‌کنیم."

او سپس تز خطرناک و ضدامنیتی خود را تکرار کرد، که به لحاظ ماهوی هیچ تفاوتی با تبلیغات جریان نفاق برای تشویق به شورش علیه حاکمیت ندارد:

" مثلا در ماجرای اخیر چند نفر از وزارت ورزش حرف زدند؟ چند نفر از زنان مسئول در جای جای کشور فریاد زدند؟ هیچ کدام ما متاسفانه صدای هم نمی‌شویم. همه می‌ترسیم دچار روزمرگی می‌شویم. ما دنبال بقا هستیم و به خاطر اینکه بقا برای مهم‌تر از اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، سکوت می‌کنیم.


اگر همنوایی ایجاد می‌شد، قطعا این فشارها بالاخره یک جایی متوقف می‌شد. مثلا الان پذیرفته‌اند که زنان در بازی‌های ملی به ورزشگاه بروند. من واقعا نمی‌دانم چطور می‌توان به مسئولان کشور گفت که هیج جای دنیا این روش وجود ندارد. 49 یا 50 کشور مسلمان داریم و کشورهایی مثل هند که جمعیت مسلمان بسیار دارد؛ در هیچ کدام چنین سبکی پیشه نشده است."[3]

این نماینده اصلاح‌طلب سپس مدعی شد که مساله ورزشگاه رفتن برای زنان، مساله «مرگ و زندگی» است:

" وقتی کودک همسری طرح می‌شود احساس می‌کنیم که زندگی یک انسان در حال از دست رفتن است اما در مورد ورزشگاه نرفتن اینطور نیست. البته من معتقدم که این هم در همان حد است. شاید برای خیلی از زنان این موضوع فانتزی باشد و اهل فوتبال نباشند اما هویت برخی با همین تیم‌هایی که طرفدار آن هستند، تعریف می‌شود. برای آنان این تحقیر شدن و اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتن به اندازه نابود شدن همه زندگی است. اینکه یک نفر به این خاطر خود را بسوزاند مگر معنی دیگری غیر از این دارد؟"

متاسفانه رویه‌ای که برخی چهره‌های اصلاح طلب حاضر در ساختار قدرت در پیش گرفته‌اند، به لحاظ ماهوی، هیچ تفاوتی با خط مشی دشمنان به ویژه جریان نفاق ندارد. همان خطی که با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای نظام سلطه به دنبال سیاه و تباه نشان دادن کامل جمهوری اسلامی ایران، به ویژه برای جامعه هدف خاص از قبیل دانشجویان و زنان است تا آن‌ها را به لحاظ ذهنی برای شورش و عصیان علیه نظم و ثبات اجتماعی تحریک کند، اکنون از زبان «نماینده» حاضر در مجلس شورای اسلامی شنیده می شود. این که این نماینده تلویحا مردم را به «کرختی"  متهم می کند که چرا برای واکنش به خودسوزی یک دختر، «همنوا» نمی شوند و تجربه مثلا مردم تونس(جرقه جریان انقلاب عربی) را برای عصیان علیه حکومت تکرار نمی کنید، مصداق بارز و عیان «تبلیغ علیه نظام» و از آن فراتر، «اقدام علیه امنیت ملی» است.

اصلاح طلبان در تاریخ عملکرد حدودا 22 ساله خود(از مقطع 76)، عملا نشان داده‌اند که تنها رسیدن به «قدرت» و قبضه کامل قدرت برای آنان یک اصل است و در این راه، نه منافع ملی و نه امنیت ملی و نه از بین رفتن ثبات و آرامش جامعه، هیچ اهمیت و اولویتی برای آنان ندارد، چرا که به شدت به اصل «هدف، وسیله را توجیه می کند»، پایبند هستند.

 

[1] https://www.tabnak.ir/fa/news/922235

[2] https://www.tabnak.ir/fa/news/922308

[3] https://www.asriran.com/fa/news/687934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 146
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 92
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    وقتی با رای حرام فریب افکار عمومی و تکرار فتنه‌گران و حمایت بی بی سی نماینده مجلس می شوند بیشتر از این هم از آنها نباید توقع داشت بالاخره از کوزه برون همان تراود که در اوست
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      چرا وقتی میترا استاد کشته شد لال مونی گرفته بودی پروانه خان وم ؟
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      می بینم وقتی ماموریتش تو ایران تمام شد، شده کارشناس bbc البته با کشف حجاب و بر علیه نظام شمشیر از رو بسته. سر مار رو همینجا قطع کنید .
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      53 2
      مشرق یه مطلب بزنه و سکوت ایشون درباره قتل مترا استاد را برجسته کند
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      34 10
      همش بازیه واس اینکه بگن ما تکثر افکار داریم . بعد دو قطبی سازی کنند که انتخابات پرشور شه . همش با هماهنگیه شما خونتو کثیف نکن
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      63 0
      این پرو بال زدنا نشونه سقوط نه چندان دور چپ های ایران هست
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    65 35
    بیچاره همسرش
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    به زودی این معلوم الحال رو ادب می کنیم
    • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      6 49
      ببخشید باب دل شما حرف نمیزنه.
    • ناشناس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      38 5
      به باب دل ربطی نداره داره از تجزیه حرف میزنه معلومه شما هیچی حالیت نیست.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    جاوید اصلاحات تا ابدالآباد
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      67 68
      جاوید شاه شما شاه را سقط و سقوط داد - مشخصا این ارازل اوباش مورد نظرشما نیز درحال سقط شدن هستند
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      24 0
      جاوید؟!!! نهایتا یه سال خورده ای دیگه
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      36 0
      مدعیان دروغ اصلاحات= پیاده نظام داخلی صهیونیست جهانی اگه خدابخاد درحال احتضارست
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      0 0
      صهیونیست جهانی کیه؟
    • عبدالله مومن HU ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      25 1
      چاپید اطلاحات آنهم نه یک ریال و دو ریال. بلکه تمام کشور را
    • US ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      26 1
      منافقی از کمپ آلبانی از افساد طلبان حمایت داره میکنه
  • سید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    یک وکیل الدوله از نوع اصلاح طلبان تهوع آور!!!!!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    73 53
    منظور سلحشوری این است که هم طیفان ما در دولت و مجلس این وضعیت سخت را برای مردم ساخته ایم و همه چیز آماده شعله ور شدن است پس چرا با این جرقه ها نظیر قضیه این دختر، آتش فراهم ما شروع نمی شود. فحوای کلام این عنصر که قسم بر قرآن کریم خورده تا مقید به قانون این نظام باشد همین است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    61 94
    بعد می گیم چرا مجلس برای مشکلات اساسی مردم فکر و کاری نمی کنه چون اصولا بعضی نماینده های محترم دنبال حواشی هستند و مشکلات اساسی مردم جایی در ذهن و زبان آنها نداره البته از ماست که برماست
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    چاره کار اعدام تک تک کرم های اسلاحتلب است
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    58 60
    چیزی که جای تعجب داره سکوت جامعه در قبال ناکارآمدی و فساد و دزدی و قتل و غارت توسط اوباش 2 خردادیست
  • حامد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    50 67
    باید به شورای نگهبان تبریک گرفت بابت چنین تایید صلاحیتی. البته همه جا در دولت و حکومت و سازمان ها پر از چنین کسانی است
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    نفوذی
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    51 95
    از اعضای لیست امید و طرفداران دولت تدبیر و امید بیشتر از این نباید انتظار داشت
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    70 40
    ایشون همشهری ماست، توی شهر ما 500 تا رای هم نداشت، چرا صداش برا میترا استاد در نیومد.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    76 26
    خان سلحشوری دو تا آرزو را به گور خواهی برد یکی بهار عربی دوم تکرار نمایندگی در مجلس را
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    44 28
    این عمله ها مهره های سوخته هستن جدی نگیردشان
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    68 99
    مشرق پفیوز جز اراجیف گویی هیچی بلد نیستی خاک بر سرت
    • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      37 27
      اراجیف ارباب های افسادیت میگن شما هم مزخرفاتشون نشخوار میکنید چطور این خانم موقع قتل میترا استاد خفه خون گرفته بود؟!
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      3 3
      ساعت۱۳هرچی گفتی خودتی.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      1 0
      منافقی از کمپ آلبانی از افساد طلبان حمایت داره میکنه - عصبانی هستی که جان بولتون جونتون هم اردنگی خورد - مهره های جان بولتون و نوکران وابسته بشما هم اردنگیشان را از ملت خواهند خورد
  • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    42 14
    اتفاقا ما منتظریم موقعش که شد تمام لیست نا امیدی هارو بااردنگی از مجلس پرت کنیم بیرون اسفند ما ه به تاریخ میپیوندید
  • SE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    75 21
    خانم سلحشوری شما خود سوزی کنید جامعه به آرامش میرسد
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      32 18
      آفرین نظر عالی دادید. وجود اصطلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور است
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      17 25
      اینا مصونیت دارند نمی سوزند! برایش نماز می خوانند همین کافی نیست!
    • SE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      27 0
      مسیح علی نژاد یک نوع لباس کار داره این خانم هم لباس کارش اینه. بقول مادربزرگ خدا بیامرزم این چادر چاقچول شده اسله ی کار بعضیها
  • FR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    44 23
    مرگ ونفرین بر کسی که تکرار کرد واین تحف ها را در مجلس ودولت بار مردم نمود......نماینده جورج سوروس بود
  • قاسم کریمی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    45 24
    راست میگه اون وقت که نجفی از همقطارای ایشون زنشو کشت کسی بیرون نیومد ولی وقتی سگ میکشن رفیق های این خانم تجمع میکنن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    27 27
    راست میگن این با شوهرش چندین شرکت دارند ؟
  • مصطفی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    29 67
    بزودی دولت و وکیل الدوله ها رو به زباله دان خواهیم انداخت.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    34 55
    خاک بر سرت چه فکر می کنه ،آرزوی براندازی انشاءالله به گور ببرید هنوز فرزندان عاشرایی زنده اند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    48 27
    این یارو لال بود وقتی نجفی با 5 گلوله زنش رو کشت ؟
    • SE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      16 0
      دنبال تهیه آب زمزم بودند نجفی را تطهیر کنند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    41 34
    باید ترسید از بهایی های در لباس مسلمان.این خانوم هم مشخصه مشکل داره با اسلام و احکامش تا بحال چندین بار فیلمها و اظهاراتش ثابت کرده.چادرش برای ردگم کنی و سمت گرفتنش هست
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    33 45
    نماینده اصلاح‌طلب خواستار تکرار بهار عربی در ایران شد// بیجا کرده. شکر خورده.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    8 51
    نتیجه دموکراسی که فرزند طاغوت و مفهومی کاملا غیر اسلامی است همینه. تا وقتی جمهوری رو به اسلام بچسبونید وضعیت همینه.
  • مادر ايراني IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    33 19
    برو پي كارت خانم نماينده اگه امثال تو درست توي مجلس كارميكردند اين اتفاقها نمي افتاد
  • ناشناس US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    43 56
    سایت شمابلند گوی تمامیت خواهی وسرکوبگری اصولگرایان تندرو است
    • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      41 34
      تمامیت خواه تر از شما افسادیون وجود نداره دولت دسستونه مجلس هم دارید از قبلش به آلاف علوف میرسید شکمهاتو پر میکنید وقتی موقع انتخابات میشه یهو ژست اپوزیسیون میگیرید تا یه عده جاهل همراه کنید تا مفت خوریتون قطع نشه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    18 22
    حرف حساب جواب نداره.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      2 0
      البته اینها بی محاسبه پا پیش نمیگذارن اما محاسباتشون خیلی بلند مرتبه است !
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    15 27
    خدا به داد شوهرش برسد ... ا
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      0 0
      واقعا.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    19 39
    چهره اش نشون میده یا چه موجودی سر و کار داریم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    11 29
    از خدا برای بعضی نمایندگان شفا درخواست داریم وبرای بعضی ...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    56 24
    به عنوان یک زن از بی مغزی سخنان این خانم خیلی مکدر هستم
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    40 44
    مردم تو رو خدا برای رایتون ارزش قائل باشین. مردم تو رو خدا به آدم های بی دغدغه و بی عار رای ندین. تو رو خدا بیاید کنار هم باشیم و مجلس آینده رو بر اساس اصول درست انتخاب کنیم.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      15 22
      یعنی تو این روز تاسوعا از صمیم قلبم از خدا میخوام ما رو از شر اینا نجات بده کسانی که نه غم دین دارن نه وطن
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    24 40
    بعد از انتخابات مجلس در لندن ميبينمت خانم سلحشورى
  • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    27 41
    این خانوم چرا بازداشت و پاسخگو نمی شه؟
  • GB ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    34 78
    لعنت به منافقین
  • شمشیر ذوالفقار IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    52 40
    به والله اگر جای آقای رییسی بودم بی درنگ این نماینده فتنه گر را بازداشت میکردم.......برای رای آوردنشان هر حرف مزخرفی را به زبان می آورند......
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      0 0
      شما نگران نباش .حاج آقا رئیسی می دانند چه عکس العملی در مقابل اینگونه تخلفات داشته باشند.وقتش.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    45 34
    هر چی تلاش می کنم نمی تونم آینده ای جز اون چه که برای فاطمه حقیقت جو دیدیم,برای این خانم تصور کنم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    17 37
    ارازل اوباش سیاسی را با تشکیل دادگاه قانون اساسی و گسیل قضات فرهیخته به کرسیهای قضاوت آن به اشد مجازات برسانند این ارازل و اوباش با نفوذ در مجلس و.. جنگ روانی فرسایشی با ملت را شروع کرده اند مستحق مجازاتهای سنگین هستند
  • حسین DE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    26 36
    امثال سلحشوری پدر اقتصاد را در آوردن به این امید که مردم بریزن تو خیابونها و الان شاکین که مردم چرا نمیریزید تو خیابونها و به قول اربابهای آمریکایی اینها رژیم چنج کنید! پشت بحرانهای اقتصادی در کشور همینها هستند , فقط بعضیهاشون باهوش تر هستند نسبت به سلحشوری و دستشون را رو نمیکنند ولی این زن لو داد قضیه را!
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    49 46
    زنیکه میخواد پناهنده بشه داره مقدماتشو جور میکنه قبل از فرار باید دستگیر بشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    23 21
    چه دیوانه هائی در مجلس و دولت حکم به شورش میدهند ..اینها سر منشا فساد در ایران هستن .. کاری دگر باید کرد
  • صابر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    8 23
    ایا به نظر خانم سلحشوری میترا استاد باید به قتل می رسید ؟!!!ونجفی حق داشت اورا به قتل برساند؟؟؟ لطفا عروسک های باند پرست نظر شان را اعلام فرمایند.
  • کامبیز DE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    1 12
    ارتش امریکایی اسراییلی مصر رو باید بگیم بیاد برای سرکوب بهار عربی
  • IT ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    9 21
    تا خرخره خودشون رو از امتیازات ملت سیر کردن و تا هفت پشتشون رو میراث ده هستند هر غلطی که خواستن کردن و حالا که میدونن به زودی جلوشون سد میشه که هیچ باید جواب همه غلطهاشون رو بدن مردم رو به آشوب فرا میخونن
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    2 5
    بنده همچون حسام الدین آشنا دست آیت الله جنتی را می بوسم که با وساطت ایشان حجت الاسلام حسن روحانی تایید صلاحیت شدند. ما اصلاح طلبان قدردان اعضای شورای نگهبان هستیم که پروانه های سلحشور را راهی مجلس کردند تا سدی مقابل تندروی ها باشند. البته این موهبت را در فردای آزادی جبران می کنیم.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      5 0
      فردای آزادی شما سینه ی قبرستونه فقط. این انقلاب به سرمنزلش میرسه و شما خنگهای فسادپیشه هم دونه دونه غذای کِرم ها میشید تو گورتون.
  • جواد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    17 10
    یکیم که پیدا میشه دوتا حرف درست درمون میزنه سریع بگید نفوزیه جمع کنید بابا شما که نفوزی نیستی چرا حرف مردمو نمیزنی چهار نفرم از خودتون پیدا کردین که واستون نظر بدن فکر کردین مردم خرن نه عزیز خر خودتونین
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      8 0
      مردم هم که فقط تویی
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      10 0
      شما فهمیده ! نتیجه فهم شما توی برجام داریم لمس می کنیم
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      1 0
      توهین نکن.هرچی گفتی خودتی.
  • امیر IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    16 28
    یعنی این ملت دوباره به این گروه رای بدن یعنی باید فاتحه دموکراسی تو ایران رو خوند...
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    4 0
    همین خانوم موارد رشد سیاسیش و اموالش رو دستگاهنظارتی بررسی کنه مشخص میشه دلسوزیش برا زنان و مردم کشورش...!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    9 0
    راستی موضع گیری خانم سلحشوری در برابر قتل خانم اقای دکتر نجفی چه بود؟
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    13 0
    موضع گیریها و اظهارات خانم سلحشوری باعث شد دیگر هیچگاه بر اساس لیست رای ندهم.
  • DE ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    15 0
    اگر ذره ای از قوانین شرعی سردر میاوردی وحرمت نماینده مجلس محترم جمهوری اسلامی رو رعایت میکردی. میدونستید که مهیاء کردن محیطی برای اختلاط نامحرم با نامحرم کم گناهی نیست! وقتی سند بیست سی بجای ایات قران در مخ امثال این عده دیکته و رسوب بشه ، منافق و التقاط و تزویر تولید میشه! گول یک چادر رو نباید خورد! معاویه در جنگ صفین قران را به نیزه زد و سپاهیان علی(ع) را فریب داد.
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    70 1
    این چه شیرزنی است که دل سازمان سیا ازحرفها و اعمالش شاد بشه ؟ هالو خودتونید!
  • US ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    26 28
    سلحشوری از معدود نماینده های باشرافت مجلس است که تک تک حرف هایش درست است
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      20 2
      باشرافت مثل علینژاد!!! خائنهای مزدور در مرام شما شریفند
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      12 2
      عین شرافت و درستی ! مثل ارباباشون !
  • سید IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    10 4
    خانم سلحشوری! مگه شما نماینده مردم برای تصویب قوانین لازم برای بهتر شدن وضعیتشان نشده آید، پس لطفا" به این وظیفه تان عمل کنید تا شاهد ای وضعیت نباشید. نه اینکه به تحریک مردمی که به امیدی به شما رای داده اند شاهد اينجور حوادث نباشند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    15 22
    مرگ بر منافق
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      14 4
      از این منفی ها مشخصه میشه که مخالف ها کیان. آلبانی خوش بگذره.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      3 1
      مرگ بر منافق.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    14 0
    آخه پرفسور ،آدمی که شوهرش معاون وزیره ژست اپوزیسون واین حرفها را نمی گیرد ، خوب اگر تو نماینده این لیست سیاه و...نبودی شوهرت را تو وزارتخونه را می دادند؟
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    14 0
    وکیل باند که باشی قتل زن سی ساله(میترااستاد ) بدست شوهر ۶۵ را اصلا نمی بینی چون هم باند هستید؟!!!هر چه باند دیکته کند مجبور به تکرار است.!!!امان آزازباند پرستی.!!!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    6 0
    راست میگه.....مگه توی خیلی کشورا نماینده هاشون جرأت دارن اینقدر وقیحانه حرف بزن ... فقط ایرانیان که اینجوری دشمن خودشون رو نماینده میکنن اونم با لیست پولی....
  • ناشناس IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    32 17
    کاش اون داعشی ها میریختن تو مجلس و امثال شماها به درک واصل میشدین حیف اون پاسداری که بخاطر جون شماها خودشو فدا کرد
    • حمزه ای IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      24 34
      با سلام اینها کسانی هستند که اگر به قدرت برسند تا تکنولوژی ساخت پفک راهم به غرب میدهند چه برسد به ساخت موشک و بدون اجازه غرب آب هم جرات نمی کنند بخورند
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    37 13
    چه خوب جان بهار عربی ونجات از دست گرانی وبدبختی
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      7 1
      مجنون، احمق یا مزدور، کدومشونی که نسبت به آخر و عاقبت بیداری اسلامی که اول با نام بهار عربی مصادره شد و نهایتا کاملا مضمحل و نابود شد، بی تفاوتی
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
      9 1
      وقتی خوب سعودیها و رفیقاش رو چلوندن اون وقت ته ارزونیشون هم می بینی
  • DE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    7 1
    ساختار عقیدتی ایشون از بیخ مشکل داره! اگر راست میگیه بگه چرا به ناموس ایرانی زن ایرانی بند کردید و میخواید زیر پاش صابون بمالید تا با کله به زمین بخوره؟ این طرح های صهیونیست ها و سازمان سیا نیست؟
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    40 0
    دیگه حالمون از این منافقین اسهال طلب بهم میخوره..گندش را در آورده اند..اگر فکری براشون نشه ..حتما انقلاب میشه اما نه اون انقلابی که این جماعت فکر میکنند بلکه همه این منافقین به دار مجازات مردم خشمگین آویزان خواهند شد
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    15 2
    خدایا به دست بریده عباس این خانم و سایر دنیا پرستان رو به راه راست هدایت کنه. انشالله
  • سینا IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    25 1
    بسم الله. همه باید حسن عباسی باشیم. بسم الله.
  • سید IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    11 0
    نباید ناراحت از این نوع گفتار و تفکرات این بی ارزش ها شد با گذشته بعضی ها که درنهایت فرار و در جلوی دوربین های اونور ابی کشف حجاب کردند شباهت های دارند و درمقابل انقلاب اسلامی عددی نیستند....
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    12 1
    این بیچاره محقر پشه ای بیش نیست که با غفلت دستگاه های نطارتی نفوذ کرده و با دشمن همنوایی دارد. تکرار نمونه های خود در مجلس ششم و دوران منحط دولت اصلاحات است. این هم خواهد گذشت و روسیاهی به زغال خواهد ماند.
  • خویی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    1 29
    من کاری به ضعف و قوت این خانم ندارم که البته موضع‌گیری‌هایش کاملا گویاست اما استثنائا این صحبت او درست است. واقعا چرا نباید خانم‌ها را به ورزشگاه راه داد؟ هیچ جای متون دینی ما اعم از قرآن و سنت نیامده است که اگر بخشی از ورزشگاه را به بانوان اختصاص دهیم خلاف شرع است!
    • TR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
      0 0
      تماشای بدن مرد نامحرم به طور مستقیم برای زنان حرام شده و نه اختصاص ورزشکاه!
  • علي IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    18 0
    پول مفت ملت در شکم چه کسانی
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    25 3
    خانم سلحشوری یک اقدام جانانه بکنید وخودسوزی کنید تا کشور و مردم از وجود شما خلاص شود با نمایندگی که برای مردم خدمتی ندارید
    • US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      0 18
      امیدوارم تو و همفکرانت بسوزید ... این اتفاق می افته به زودی
    • BE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      0 0
      ۰۸:۴۵ فعلا که بوی سوختگی جنابعالی میاد
  • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    17 1
    به نظر من واژه زیبای #خائن# برای چنین روزی و چنین اشخاصی ساخته شده والسلام#
  • GB ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    7 1
    فکرکنم بااین هذیان گفتنها دوست داره جای مسیح خانومم روبگیره وقتیکه چادرسرکردن این خانوم باعث دیسک کمرو ارتروزگردنش میشوددیگه ازش چه انتظاری دلرید.
  • حمید IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 28
    سلام/قبلا بنده کانال مشرق نیوز و اخبار هایش را زیاد مطالعه میکردم/ولی دیگه کم کم از سایت بدم میاد و احساس میکنم به طرف تهمت و افطرا دارین حرکت میکنید.
  • بهرام طاهری IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    0 2
    این مطلب خیلی بی انصا فی بود احتمال زیاد بابت یار گیری ورای جمع کردن گروه مخالف اصلاحات میباشد اصل مطلب یک واقعیت در ایران است که مردم به خیلی از مساءل بی تفاوت شده اند
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 11
    خوب چکار کنه!؟!! نماینده مردم باید حرف مردم رو بزنه نه چاپلوسی برای حاکمیت چاپلوسی و تملق نکنه برای حاکمیت بهش باید انگ بچسبونید !!!؟!!! شرم بر شما فاشیست ها
  • علی IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    9 0
    مردم ایران بصیرت دارد,به خاطر دزدان بیت المال, بهار عربی درست نمی کند ,می داند دشمن به دنبال ناراضی کردن مردم است .کاردزدان را به قوه محترم قضاییه می سپارند.انشاالله دست تک تک دزدان را قطع خواهند کرد.
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    3 0
    شورای نگهبان با چه معیاری ایشونو تایید کرده ؟
  • سید علی IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    35 0
    یک بهار ایرانی برای تو ومشتی نماینده وکیل الدوله راه بیندازیم که اون سرش ناپیدا باشه توچه کاره ای که در مورد هرچیزی نظرات پرت وپلا می دهی
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    20 0
    خدا لعنت کند اشقیاء عالم را....
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    3 0
    بنده فکر می کردم ایشون به دلیل آرتروز گردن ناشی از فشار چادر تو بیمارستان بستری هستند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    6 0
    هر از چند گاهی پروانه خانم قرص هاش رو اشتباه میخوره کمی قاطی میکنه شما ببخشید چاره کاره سپردن اش به دارالمجانیینه!
  • مهرداد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    14 0
    اصلاح طلب کثیف منافق
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 0
    همش دنبال عوام فریبی و پرت کردن حواس مردم هستند. بابابابابابابا مشکل الان کشور اقتصاده
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    5 0
    پروانه سلحشور :نماینده اصلاح‌طلب خواستار تکرار بهار عربی در ایران شد. شکر اضافه خورده
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
      0 0
      خودشون نمیدونند دارند چکار میکنن وگرنه ...
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 1
    دوستان ! همه ما سرکاریم و خودمون خبر نداریم!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    6 0
    من طرفدار حزب خاصی نیستم ولی حرفها و افکار این خانم و امثال ایشون حالم رو بهم میزنه!
  • جانان IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 0
    لطفا نظر قبلی بنده رو منتشر کنین!
  • مرتضی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 1
    بنده هم با حرف های این خانم موافق نیستم ولی فقط یه تیکش درسته که تا یه نوجوون ازدواج میکنه انگار مساله مرگ و زندگیه بابا قدیما هم کودک همسری بود زندگی بهتر بود ولی الان همه ی دخترا ترشیده و لوس شدن بخاطر همین کارا جامعه بنظرمن نه تنها ازدواج زیر هجده سال خلاف شرع و زندگی ایرانی نیست بلکه اینکارا خلاف شرع و رندگی ایرانیه.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 0
    همه این حرفها رعب و وحشتی است که آقای رییسی در دل مفسدان اقتصادی و مجرمان یقه سفید انداخته است بزودی آمار اموال و دارایی امثالهم که مردم فریبی نمودند مشخص خواهد شد ..
  • امین IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    2 0
    هنوز مردم را نشاخته.مزد بگیران غربی هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    0 0
    سن ازدواج که بره بالا یک خوبی داره .بچه ها تاجوون هستند و احتیاج به پول دارند والدینشون رحمت میشوند و هوالباقی میشن و ارث به بچه ها میرسه.حالا هی برو ازدواج کاخ سفیدی بکن تا دیرشه.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    6 0
    خبر مرگ اصلاحات بیاد بحق امام حسین.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 0
    پروانه سلحشوری کیه ؟؟؟!!!
  • BE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 0
    این اصطلاح بهار عربی دیگه کم کم داره قدیمی میشه ، همچین میگه بهار عربی انگار خبری شده ، خواب دیدی خیر باشه
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    2 0
    یکی زنش رو کشت و قاتل شد پروانه اصلا از جاش تکون نخورد، یکی خودش رو به خاطر مشکلات عصبی کشت، پروانه پرواز کرد خودش رو به در و دیوار زد تازه فکر بهار افتاد اون بهار عربی.... راستی پروانه ها همیشه همینطوری هستن؟ بعضی زنها رو که به ناحق کشته میشن پرستو صدا میکنه و بعضی زنها که خودشون رو از روی بی عقلی مشکل روانی میکشن رو دادخواه صدا میکنه. قبلا از پروانه ها خوشم میومد ولی داره کم کم ذهنم نسبت بهشون عوض میشه.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    1 0
    تکرار میکنم تکرار میکنم تکرار میکنم .مجلس آینده در پیش است از حلا در لیست قرار گرفتند.
  • عبدالله IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    3 0
    با این رفتار ها فقط اشعث در ذهنم تداعی میشود! چه خون دلها به حضرت امیر داد!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 1
    از نظر شما همه بد هستند و شما خوب
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      3 0
      از نظر ما همه می توانند خوب باشند.
  • DE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    3 0
    چه ارادت عجیبی این اصلاح طلبچی ها به عربها دارند!!!
    • BE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      0 0
      از یه آخور نشخوار میکنن
  • مزیدی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    1 0
    چرا برا خانم استاد میترا اینجور سینه چاک نکردن حاج خانم پروانه؟ لعنت بر پدر آدم مکّار.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    0 0
    بالاخره ماجرای اقای برات قبادیان معاون وزارت صنایع و همسر خانم سلحشوری به کجا رسید؟
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    اي خانم بهار عربي با بي حجاب شدن شما شروع ميشود خوب يا هو شما هم مثل سايت مشرق كه در ثبت كامنت گذاشتن ژدر سوخته بازي در مي آورد عمل ميكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس