کد خبر 990816
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
حاجعلی صالحی

‍ رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از انهدام باند فیشینگ در پوشش نرم‌افزار دوست یاب و غیره در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حاجعلی صالحی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر رصدهای انجام‌ شده توسط کارشناسان این پلیس، یکی از گروهای هکری با ایجاد صفحات جعلی بانکی در شبکه اجتماعی تلگرام با تعداد ۱۶۰۰ عضو اقدام به فیشینگ و برداشت از حساب شهروندان می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

سایت‌های دوست‌یابی هم طرح ترافیک خبرنگاری گرفتند؟

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تعداد بالای اعضای این گروه کلاهبرداری، موضوع به‌صورت ویژه توسط کارشناسان پلیس فتا مورد پیگیری قرار گرفت و با بررسی‌های اولیه مشخص شد متهمان به شیوه‌های مختلف ازجمله ادعای فروش نرم‌افزارهای دوست یاب و غیره با شهروندان ارتباط برقرار کرده و با ارجاع آن‌ها به درگاه‌های جعلی بانکی، اطلاعات کارت‌بانکی آن‌ها را به دست آورده و درنهایت اقدام به سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی این افراد می‌کردند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: با مشخص شدن ترفندها و نحوه کار سارقان، دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و هر دو متهم پرونده طی عملیاتی در شهرستان قدس دستگیر و اطلاعات ۲۰۰ کارت‌بانکی از تجهیزات رایانه‌ای آن‌ها کشف شد.

صالحی گفت: متهمان در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرم خود از همکاری با اعضای دیگر این گروه کلاهبرداری تلگرامی نیز پرده برداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات این دو متهم، عملیات شناسایی و دستگیری دو عضو دیگر این باند چهار نفره آغاز و با فاصله کوتاهی این دو فرد نیز در شهر تهران دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ضمن اشاره به ارجاع هر چهار متهم به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد : امروزه فروش اپلیکیشن‌های از قبیل دوست یاب و غیره به شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی تبدیل‌شده و شهروندان باید مراقب تبلیغات فریبنده بزهکاران در این زمینه باشند.

این مقام مسئول سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام کرد و تصریح کرد: کارشناسان متخصص و فنی به‌عنوان پشتیبان سایت آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس