کد خبر 990631
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
موشک کروز

مقامهای ترکیه اعلام کردند، این کشور اقدام به پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز موشک کروز جدید خود با کلاهک مخصوص نفوذ به سنگرهای بتنی کرده است.

به گزارش مشرق، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در توئیتر اظهار کرد، ترکیه با موفقیت توانسته اولین موشک کروز خود با قابلیت نفوذ به سنگرهای بتنی را آزمایش کند.

او در توئیترش نوشت، این موشک از مدل SOM-B2 از سوی موسسه تحقیقات و توسعه دفاعی وابسته به شورای تحقیقات علمی و فن‌آوری این کشور توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از موشک کروز جدید ایرانی در روسیه

وارانک همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن اصابت موفقیت آمیز این موشک بعد از پرتاب آزمایشی به سمت هدفش که یک سنگر بتنی است نشان داده می‌شود.

همچنین اسماعیل دمیر، رئیس اداره صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه نیز در توئیتر نوشت: موشک SOM-B2 با موفقیت به هدفش در شلیک آزمایشی اصابت کرد. او خاطر نشان کرد، این موشک با موفقیت تستهای توسعه، میدانی و پروازی را تکمیل کرده است.

طبق اعلام این اداره، سری موشکهای ترکیه‌ای SOM موشکهای کروز پرتابی از هوا مجهز به موتور توربوجت هستند که برای استفاده علیه اهداف شدیدا محافظت شده بر روی زمین و دریا طراحی شده اند.

موشک مدل SOM-B2 برخوردار از برد عملیاتی حدودا 250 کیلومتر برای از بین بردن اهداف سخت بتنی طراحی شده و مجهز به یک کلاهک دو مرحله‌ای است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    14 31
    بعنوان یک پانترک مغول پرست تورکیه پرست بیگانه پرست هورررا .. مشرق زود چاپش کن ببینم
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    26 8
    این موشک از موتور توبوجت "microjet" ساخت فرانسه استفاده میکنه مثل باقی ادوات نظامی ترکیه ، مثل بالگرد ها و غیره ، قطعات مهمشون ، مثل موتور جت و رادار ها رو از خارج وارد میکنن و این نشون میده موتور جت چه تکنولوژی پیشرفته ای هست. و جالبه ایران موفق به ساخت انواع و اقسام موتورهای جت شده به طوری که حتی روسیه هم میخواد تعدادی موتور مینی جت از ایران بخره ، ولی هیچ صدایی از رسانه های ایرانی و فارسی زبان درنمیاد....
  • GB ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    2 4
    حالا این تحت استعمار بود غرب یا نبود پس میشه با دنیا دوست بود و پیشرفت کرد
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    11 5
    رجب بزن موش های تروریست رو که مثل موش رفتن داخل غار و کوه و زیر زمین جزغالشون کن
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    5 6
    رجب بزن موش های تروریست رو که مثل موش رفتن داخل غار و کوه و زیر زمین جزغالشون کن
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    7 2
    خوب دارن كار ميكنن رو صنايع دفاعيشون.
  • یک علوی TR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    6 7
    کاشکی دولت ما هم مانند ایران بود. ناتو و امریکا تمامی اطلاعات عسکری ما را دارند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      5 11
      همه دارن حسرت تركيه رو ميخورن اونوقت تو اينو ميگي.يه نگاه به كشورهاي منطقه بكن و يه نگاه به تركيه اونوقت تفاوت تركيه رو ميفهمي.
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    10 5
    واسه کوه نشین ها وزاغه نشینها خبر بدی بود.انشالله دولت مرکزی عراق هم قدرتمند شه .وریشه پژاک و پ پ ک کنده شه .ارزوهاشون را به گور ببرن .البته این طوری هم خواهد شد .چون خدا نمیخواد این قوم ظالم و تروریست به قدرت برسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس