کد خبر 990496
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
1

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور به همراه آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای گشت‌زنی مشترک در شمال سوریه از دو روز آینده است.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از آغاز گشت‌زنی مشترک این کشور با آمریکا در محدوده جغرافیایی موسوم به «منطقه امن» در شمال سوریه از هشت سپتامبر آتی خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، او همچنین گفت که به عقیده آنکارا عملیات پرواز مشترک با آمریکا در شمال سوریه فرصتی است تا تمام کارهایی که باید انجام شود، مشخصص گردد.

بیشتر بخوانید:

آوارگان سوری اهرم فشار اردوغان علیه اروپا

او یکی از اقدامات ضروری را انهدام زیرساخت‌ها و استحکامات دفاعی «تروریست‌ها» دانست.

وزیر دفاع ترکیه پیش از این گفته بود در صورت عدم التزام آمریکا به وعده‌های خود درباره ایجاد منطقه امن در شرق رود فرات، برنامه جایگزینی در این خصوص خواهد داشت.

در همین راستا، اردوغان نیز گفته است که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر سپتامبر، درباره اعلام تشکیل منطقه امن در شمال سوریه با ترامپ رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که آنکارا در  ۱۶ مرداد گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که با آمریکا بر سر تشکیل یک مرکز مشترک عملیات در ترکیه به منظور هماهنگی امور مربوط ایجاد منطقه امن و اداره آن توافق کرده‌ است.

رسانه‌های ترکیه قبلاً گزارش داده‌ بودند آنکارا خواستار ایجاد یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

دولت سوریه این توافق را قاطعانه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    3 5
    بالاخره این اردوغان منافق ؛ با آمریکاست ، یا علیه آمریکا ؟؟!!
    • بهزاد AZ ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
      4 4
      با منافع ملیشون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس