کد خبر 990295
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
آب میوه نمایه شربت ناخنک

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: خاصیت آنتی بیوتیکی شربت ناخنک موجب رفع عفونت‌های معده، ریه و عفونت مجاری ادراری می‌شود.

به گزارش مشرق، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت ناخنک اظهار کرد: این شربت از ترکیب ناخنک، آویشن، خارخاسک و عسل ساخته می‌شود و حاوی ویتامین A، ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۵، B۶، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین،‌ فیبر، آهن، منیزیوم، قند ساکاروز،‌ گلوکز، فروکتوز، کلسیم، مس، اسیدفولیک، تیمون، فلونوئیدها و غیره است.

بیشتر بخوانید:

چگونه هورمون‌های چربی سوز را تحریک کنیم؟

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات خام بر سلامت روان

غذاهایی که افسردگی را تشدید می‌کند

او گفت: این شربت تأثیر چشمگیری در رقیق کردن خون دارد. برای افرادی که دچار غلظت خون هستند بسیار مفید است. خاصیت آنتی بیوتیکی آن موجب رفع عفونت‌های معده (هیلیکوباکتر پیلوری) عفونت ریه، عفونت مجاری ادراری و عفونت رحم می‌شود همچنین می‌تواند سرماخوردگی، تنگی نفس و آسم را بهبود ببخشد.

عظمایی ادامه داد: از جمله خواص این شربت می‌توان به رفع دردهای قاعدگی اشاره کرد همچنین خاصیت ‌آنتی اکسیدانی آن می‌تواند بدن را در برابر انواع بیماری‌ها مثل سرطان‌ها محافظت کند؛ نوشیدن این شربت برای افرادی که مشکل بی‌خوابی دارند هم بسیار مفید است؛ افرادی که دچار مسمومیت‌های غذایی شده‌اند، می‌توانند از این شربت استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت ناخنک به درمان  رگ به رگ شدن اعضای بدن کمک می‌کند و موجب رفع دردهای گوارشی مثل دل درد، دل پیچه، نفخ و باد شکم می‌شود،‌ همچنین استفاده از آن موجب تقویت و جوانسازی پوست و مو شده و قند، چربی و فشار خون را کنترل می‌کند.

او بیان کرد: افرادی که از ناراحتی‌هایی مثل آرترید روماتوئید و رماتیسم‌های مفصلی  رنج می‌برند هم می‌توانند از خواص این شربت بهره ببرند؛ از جمله خواص این شربت می‌توان به دفع سنگ کلیه اشاره کرد؛ نوشیدن این ترکیب موجب خرد شدن و دفع سنگ کلیه می‌شود.

عظمایی با تاکید بر خواص این شربت برای رفع سردردهای عصبی گفت: شربت ناخنک می‌تواند جوش‌های روی پوست را رفع کند؛ تاثیر شگفت‌انگیز این شربت بر پاکسازی و تصفیه خون  بی نظیر است. همچنین نوشیدن این شربت می‌تواند ناباروری مردان را برطرف و سلامت آن‌ها را افزایش دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بر ممنوعیت این شربت برای زنان باردار تاکید کرد و گفت: نوشیدن  شربت ناخنک  از ایجاد لخته‌های خونی در داخل عروق هم جلوگیری می‌کند که منجر به کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

او گفت: برای تهیه شربت ناخنک به یک لیتر عرق آویشن، یک لیتر عرق خارخاسک، ۱۵۰ گرم گیاه ناخنک و نیم کیلو عسل احتیاج دارید؛ کافیست عرقیجات را ترکیب و ناخنک نیم کوب شده را به آن اضافه کنید؛ محلول به دست آمده را برای حدود ۳ الی ۴ ساعت باقی بگزارید و آن را حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

عظمایی یادآوری کرد: بعد از متعادل شدن حرارت محلول آن را صاف کنید و عسل را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که عسل باید زیر ۵۰ درجه باشد؛ دمای بالای ۵۰ درجه ممکن است عسل را  سمی و آسیب رسان کند؛ بهتراست روزانه ۳ تا ۴ لیوان از این ترکیب مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    34 1
    نیم کیلو عسل! به کجا میریم ما؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس