کد خبر 990175
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

تصمیم در مورد اقدام به طلاق هیچوقت ساده نبوده و نمی‌توان گفت که با اقدام به طلاق، رهایی طرفین از مشکلات زندگی مشترک، تضمین شده خواهد بود. همانطور که آغاز یک زندگی مشترک از مهمترین تصمیمات زندگی یک فرد است، پایان بخشیدن به آن و یافتن راهی جدید برای تامین نیازهای احساسی، زناشویی، مالی و ... نیز از جمله چالش برانگیزترین انتخاب‌های تعیین کننده و تاثیر گذار بر زندگی یک زوج خواهد بود. چه اینکه اولویت شما حفظ زندگی مشترک باشد و چه اینکه طلاق توافقی را تنها راه رهایی از مشکلاتی که گریبان‌گیر شما است بدانید، اطلاع از مزایا و عواقب طلاق می‌تواند زوجین را به یک تصمیم عقلائی رهنمون کند.

دشواری تصمیم‌گیری برای جدایی

پیش از آنکه در مورد مزایا و یا عواقب طلاق فکر کنید، مهمترین نکته، شناسایی سوگیری‌های شناختی اشتباه (تصورات اشتباه) شما در مورد ازدواج و یا طلاق احتمالی است. اگر در حال تجربه شرایط طاقت فرسایی در زندگی مشترک هستید و یا به طور کل با شریک زندگی خود قطع رابطه کرده‌اید، ممکن است که طلاق را به عنوان یک اقدام راهگشا در مورد مشکلات زندگی مشترک خود بدانید و دشواری‌هایی که در آن به سر می‌برید، ممکن است شما را به سمت نادیده گرفتن عواقب طلاق و تمرکز بیشتر بر مزایای آن سوق دهد. در هر صورت، مزایا و عواقب طلاق، دو روی سکه این انتخاب هستند و این شما هستید که با کسب آگاهی کامل در مورد شرایط پس از طلاق، می‌توانید به بهترین انتخاب دست یابید. ممکن است با پایان دادن به یک زندگی مشترک پر از دشواری و عدم تفاهم، به خواسته‌هایی همچون رسیدن به یک آرامش نسبی و دور شدن از شرایط تنش‌زا برای شما و یا فرزند شما و همچنین به آزادی‌های مشروعی که احتمالا شریک زندگی‌تان از شما سلب کرده دست پیدا کنید، اما هیچگاه نمی‌بایست از عواقب طلاق غافل شوید.

عواقب طلاق

همانطور که گفته شد ممکن است تجربه شرایطی پرتنش و دشوار به علت بیزاری از زندگی مشترک و اندیشیدن به رهایی از این شرایط، چشم شما را بر روی عواقب آن ببندد و از مشکلاتی که ممکن است بعد از طلاق شما را با دشواری‌های دیگری روبرو کند، غافل شوید. به همین دلیل لازم دانستیم اینگونه عواقب را به صورت اجمالی بیان کنیم تا با آگاهی بیشتری در مورد پایان دادن به زندگی مشترک بیاندیشید.

بعد مالی عواقب طلاق یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از اقدام به جدایی باید به صورتی دقیق در نظر گرفته شود. فارغ از پروسه طولانی و هزینه‌های بالای طلاق که البته با انتخاب طلاق توافقی توسط زوجین می‌تواند به حداقل برسد، فرد مطلقه، خصوصا که اگر حضانت فرزند یا فرزندان را هم به عهده داشته باشد، از نظر تامین مالی زندگی ممکن است با مشکلاتی بسیار جدی مواجه شود. همچنین، اگر چه زندگی در یک محیط پر تنش به هیچ‌وجه ضامن رشد متوازن و سلامت کامل عقلی و احساسی کودکان نبوده بلکه به احتمال قطع به یقین ممکن است تاثیراتی بلند مدت بر زندگی آنها داشته باشد.

تاثیرات منفی طلاق بر فرزندان

 تاثیر منفی طلاق بر زندگی و آینده کودکان یکی از مهمترین عواقب طلاق والدین بوده که در صورت نادیده گرفته شدن، می‌تواند به ایجاد شرایطی بسیار چالش برانگیز برای فرزندان منجر شود. مسئله حضانت فرزند و حق ملاقات هر یک از زوجین که حضانت فرزند را به عهده ندارد نیز با وجود قوانین مشخص در این زمینه، یکی از مهمترین مسائلی است که بایست به طور دقیق قبل از اقدام به طلاق در نظر گرفته شود. به همین دلیل، آگاهی کامل از شرایط و قوانین مربوط به حضانت فرزند از جمله نکاتی است که باید در نظر داشته باشید.

جدای از تاثیرات منفی طلاق بر کودکان، دیگر دلیل مهم برای تلاش بر سر حفظ زندگی مشترک و دست یافتن به توافقی جدید در جهت  تامین منافع کل خانواده، تاثیرات منفی غیر قابل اجتناب طلاق بر زوجین خواهد بود. مسئله این است که شما برای دست یافتن به یک زندگی بهتر ازدواج کرده‌اید و نه پایان دادن به آن با طلاق و ایده تنها زندگی کردن و یا شروع مجدد یک زندگی مشترک می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در صورتی که با در نظر گرفتن تمامی عواقب ذکر شده، تصمیم به اقدام به طلاق گرفته‌اید، گروه وکلای میزان آماده ارائه هرگونه مشاوره در مورد ابعاد حقوقی طلاق و ارائه راهکارهایی از جمله طلاق توافقی در جهت کاهش حداکثری هزینه‌های طلاق خواهند بود.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس