کد خبر 990170
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
جباری

بمب‌های سابق فصل نقل و انتقالات، حالا به عنوان مربی نیمکت‌های لیگ برتر را جذاب می‌کنند.

به گزارش مشرق، بعد از نسل دایی و عزیزی و سپس یحیی و منصوریان، حالا نوبت ورود یک نسل جدید به نیمکت‌های لیگ برتر رسیده است. نسلی که تا همین چند سال قبل، بمب‌های بزرگ فصل نقل و انتقالات بودند. جدیدترین نمونه‌های، مجتبی جباری است که به گل‌گهر سیرجان رفته تا دستیار بگوویچ باشد. جباری هم مثل نکونام، ترجیح داده به جای یک شبه مربی شدن، حداقل برای مدتی حضور روی نیمکت به عنوان دستیار را تجربه کند. حضوری که بعید نیست پیش از پایان همین فصل، به سرمربیگری جباری منجر شود. در لیگ برتر امسال که نقل و انتقالات آرام‌تر از همیشه بود، حضور ستاره‌های سابق روی نیمکت می‌تواند جذابیت لیگ برتر را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

کاپیتان سابق استقلال دستیار بگوویچ شد

نفر اول

از بین چهره‌های جوان نیمکت، دو نفر این فصل به عنوان نفر اول کادرفنی، تیم‌شان را هدایت می‌کنند. جواد نکونام که دو سال قبل برای اولین بار سرمربی شد، این فصل روی نیمکت فولاد می‌نشیند. او مدت کوتاهی، دستیار کی‌روش در تیم ملی بود و سپس در لیگ یک به عنوان سرمربی کارش را آغاز کرد. آوردن نساجی به لیگ برتر، باعث شد خیلی زود نکونام به عنوان مربی چهره شود. ابراهیم صادقی که فصل پیش بعد خداحافظی از فوتبال دستیار دایی در سایپا شده بود هم بعد جدایی دایی، سرمربی سایپا شده است. 4 امتیاز از دو بازی اول فصل، شروع خوبی در لیگ هجدهم برای صادقی بود.

مرد در سایه

کریم باقری، جزو نسل نود و هشتی‌هاست اما مربیگری را خیلی دیر آغاز کرد. او لیگ سیزدهم، کنار دایی بود و لیگ پانزدهم، به تیم برانکو اضافه شد و به عنوان حلقه بین کادرفنی و بازیکنان، نقش پررنگی در قهرمانی‌های پرتعداد پرسپولیس داشت. او هنوز هم، نقش فعلی‌اش را دوست دارد و بعد از برانکو حاضر نشد نفر اول کادرفنی باشد. بر خلاف همبازیان سابق که خیلی زود دنبال سرمربیگری رفته‌اند، بعید نیست او هیچوقت پست سرمربیگری را نپذیرد. باقری، ترجیح می‌دهد کاری که در آن موفق بوده را ادامه دهد.

منتظر یک سورپرایز

داستان انتخاب دستیار برای استراماچونی هم، طولانی شده و احتمالا یک چهره جذاب کنار این مربی ایتالیایی در استقلال کار می‌کند. روزهای ابتدایی انتخاب استراما، قرار بود پیروز قربانی دستیار او باشد و سپس بحث گزینه‌های دیگری به میان آمد و حالا، بحث رحمان رضایی مطرح شده است. سابقه پرسپولیسی رضایی، مانع اصلی حضور او در استقلال است. در هر صورت، چه یک استقلالی محبوب و چه رحمان بازی کرده در سری آ کنار استراماچونی بنشینند، جذابیت نیمکت استقلال را بالا می‌برند.

بازگشت هفت و هشت

نیمکت‌های لیگ برتری، این فصل دو غایب بزرگ از بین مربیان تازه‌اش دارد که بعید است تا آخر فصل، جای هردوشان خالی بماند. علی کریمی که هر دو فصل گذشته مقطعی در سپیدرود مربیگری کرد، در حال حاضر بیکار است و فرهاد مجیدی، در تیم امید مربیگری می‌کند. هر دوی آن‌ها، گزینه‌های جدی برای ادامه فصل تیم‌های لیگ برتری محسوب می‌شوند. ایمان مبعلی، یکی دیگر از بازیکنان محبوب گذشته و مربیان جوان فعلی است که این فصل، از فولاد جدا شده است. او گفته قصد رفتن به کلاس‌های مربیگری را دارد و ممکن است اواسط فصل، دوباره به این تیم برگردد. در صورت بازگشت آن‌ها و اضافه شدن‌شان به نکونام، جباری، باقری و صادقی، نیمکت‌های لیگ برتری شاید از زمین مسابقه دیدنی‌تر باشند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس