آیت‌الله شیخ محمّدتقی مجتهدزاده عبدخدایی

آیت‌الله شیخ محمدتقی مجتهدزاده عبدخدایی از یاران شهید نواب صفوی به دیدار حق شتافت.

به گزارش مشرق، آیت‌الله شیخ محمّدتقی مجتهدزاده عبدخدایی، برادر محمّدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام و از یاران شهید نواب صفوی در سن ۹۰ سالگی و مقارن با چهارم محرم‌الحرام سال ۱۴۴۱ به دیار باقی شتافت.

بیشتر بخوانید:

چرا عده‌ای فدائیان اسلام را تخریب می‌کنند؟

شوق دیدار نواب +عکس

آخرین جملاتی که شهید نواب صفوی به همسرش گفت

چه کسانی فدائیان اسلام را تروریست می‌خوانند؟

آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی ۱۷ ساله بود که در هنگام فراگیری علوم دینی با شهید نواب صفوی آشنا می‌شود و پس از گذراندن سطوح مختلف حوزه علمیه، به قم مشرف می‌شود و در دروس خارج حضرات آیات کوه‌کمری، بروجردی و سیبویه حاضر شده و در سنین جوانی اجازه اجتهاد را از تمامی مراجع تقلید عصر خود دریافت می‌کند.

آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی در دهه ۳۰ به تهران هجرت می‌کند و در مسجدهای تهران به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول می‌شود و در جریان سال ۴۱ به‌ علت مبارزه با رژیم طاغوتی ممنوع‌المنبر می‌شود.

آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ارتحال پدر بزرگوارشان به‌ مدت ۱۰ سال امام جماعت مسجد گوهرشاد بود و در سال ۶۸ نیز به‌دلیل مشکلات شخصی بار دیگر به تهران مهاجرت کرد.

امیرحسین مجتهدزاده عبدخدایی فرزند آیت‌الله عبدخدایی در خصوص رحلت آیت‌الله عبدخدایی، گفت: علت فوت پدر کهولت سن بوده و مراسم تشییع پیکر ایشان فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۰ صبح از مقابل بست شهید نواب حرم رضوی برگزار می‌شود و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نیز نماز بر پیکر ایشان اقامه می‌کند.

وی درباره سجایای اخلاقی آن مرحوم اظهار کرد: پدر، عالمی وارسته و فارغ از تعلقات خاطر دنیایی بودند؛ به‌طوری که در سال‌های گذشته ایشان روزانه پنج جز قرآن تلاوت می‌کردند و آن را به ائمه اطهار هدیه می‌کردند، اگر فردی خدمت ایشان می‌رسید قطعا روایتی از روایت‌های پربار ائمه را برایش بیان می‌کردند.

گفتنی است، مراسم ترحیم آیت‌الله مجتهدزاده عبدخدایی روز جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مسجد توفیق واقع در خیابان احمدآباد، طالقانی ۹ برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    1 0
    روحش شاد
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    1 0
    برای شادی روح پرفتوح این چریک پیر صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    1 0
    رحمت اله علیه.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    3 0
    خداوند ایشان را رحمت کند .
    • US ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      1 0
      ایشان و ما را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس