کد خبر 990053
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
نشست نه به ترامپ ونزوئلا

سفیران گروه آلبا در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های ایالات متحده علیه کشورهای آمریکای لاتین پرداختند.

به گزارش مشرق، سفارت ونزوئلا صبح امروز میزبان نشستی علیه امپریالیسم با حضور سفیران گروه آلبا در تهران بود.

«کارلوس آکالا کوردونس» سفیر ونزوئلا، «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه، «الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا و خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های امپریالیستی ایالات متحده در قبال کشورهای آمریکای لاتین پرداخته و حمایت خود را از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

میانگین دروغ گویی ترامپ در هر روز

محصول مقاومت فعال و دیپلماسی رمانتیک چه بود؟

سفیر ونزوئلا در این نشست به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه دولت و مردم این کشور و حمایت واشنگتن از رئیس جمهور خودخوانده «خوان گوایدو» اشاره کرد.

پس از وی «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه به تعریفی دقیق از امپریالیست به سرکردگی آمریکا پرداخت و با اشاره به وقایع مداخله گرانه ایالات متحده در نیکاراگوئه از سال 1812 به این سو تاکید کرد: آمریکا از کشوری کوچک مانند نیکاراگوئه می ترسد و علیه ما تحریم اعمال می‌کند. وی تنها راه پیروزی بر رویکرد امپریالیستی را وحدت توصیف کرد.

«الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا سخنران بعدی این نشست بود و در ابتدا به تشدید سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه هاوانا اشاره کرد و سپس گفت: اقدامات آمریکا علیه کوبا نقض حقوق بشر و نقض قوانین سازمان ملل است.

به عقیده وی ایده نابود کردن کوبا باعث شده ایالات متحده به سوی یک مسیر پر از دروغ و فریبکارانه گام بگذارد. به گفته باندریچ وگا دروغ منبع اصلی سیاست خارجی آمریکاست.

وی افزود: مبالغ هنگفتی هر ساله در صنعت جنگ افزار و مدرن سازی زرادخانه های هسته ای هزینه می‌شود که به جای آن می‌توان  از گرسنگی جلوگیری کرد و به ترویج صلح پرداخت.

سفیر کوبا تاکید کرد: آمریکا جنگ و مرگ را ترویج می‌کند. آنها بیش از 250  هزار سرباز در 800 پایگاه در بیش از 177 کشور جهان دارند اما کوبا زندگی و سلامت را ترجیح می‌دهد و در 56 سال همکاری‌های پزشکی بیش از 400 هزار نیروی کوبایی در بیش از 164 کشور جهان داشته است.

خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در تهران نیز در سخنرانی خود به انواع حربه‌های آمریکا در ضربه زدن به کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا پرداخت و گفت: آمریکا با روش‌های ترکیبی و نه فقط استفاده از نیروی نظامی سعی در تغییر کشورهای ضدامپریالیستی دارد. وی در این راستا به روش‌های جنگ روانی علیه مردم آمریکای لاتین اشاره کرد.

وی همچنین گفت آمریکا با کمک رژیم اسرائیل برخی برنامه‌های خود علیه کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا را انجام داده است.

سخنران آخر «عبدالحمید شهرابی» مدیر خانه آمریکای لاتین بود. وی تاکید کرد: هیولای امپریالیسم در حال زوال است و علائم آن قابل مشاهده است. مقاومت کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا، فلسطین، لبنان و ایران را نگاه کنید. در کجای تاریخ امپریالیسم سراغ دارید کشوری که آن را جهان سومی می‌خوانند هواپیمای جاسوسی یک کشور امپریالیست را مقابل چشم همه جهان سرنگون کند.

شهرابی تنها راه مقابله با امپریالیسم آمریکا را مقاومت مقابل سیاستهای زیاده خوانه کاخ سفید دانست.

سفیر بولیوی پس از پایان سخنرانیها بیانیه ای از جانب گروه آلبا بیانیه ای قرائت و در آن دخالت های آمریکا در ونزئلا را محکوم کرد. بر اساس این بیانه اقدامات یکجانبه و زورمدارانه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است و هدف آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ونزوئلا و تاثیر بر معیشت مردم ونزوئلاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    1 0
    چ شود اگر امریکا تحریم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس