کد خبر 990021
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

 بخاری گازی بدون دودکش وچالشهای خرید بخاری گازی

با شروع فصل سرما خرید سیستم گرمایشی دقدقه خانواده های ایرانی می شود.لذا با توجه به گزینهای پیش رو از سیستم شوفاژ قدیمی که بسیار  پرهزینه و جاگیر بود تا سیستم پکیج که کمی ارزانتر ولی همچنان گران و جا گیراست تا بخاریهای گازی با مزایا و خطرات آن،لذا با توجه به کم شدن فضای خانه به جهت تغییر در سبک زندگی امروزه ایرانیان (استفاده از مبل و دکوراسوین و..) بهتر این است که از مزایا و معایب بخاری گازی مطلع باشیم.از طرفی با آگاهی از چگونگی کارکرد هر یک از آن‌ها می‌توانیم انتخاب مناسبی برای منزل یا محل کار داشته باشیم.بخاری گ

ازی ببدو

ن دودکشدون دودکش

بخاری‌گازی دودکش دار

در بخاری‌گازی دودکش دار اکسیژن فراوان از محیط گرفته می‌شود و با گاز ترکیب شده و با جرقه‌ای تولید اتش و سپس حرارت ایجاد می‌شود ،که حرارت تولید شده همواره مطلوب و مورد نیاز ما است ولی محصول دوم که گاز مونوکسید کربن است توسط لوله بخاری از فضا خارج می‌شود. پس باید در نصب و راه‌اندازی بخاری‌گازی  استانداردهای لازم را رعایت کرد تا عمل انتقال گاز منو اکسید کربن  به‌درستی و کامل انجام شود و ازآنجایی‌که  در ساختمان‌های امروزه فاصله لوله دودکش تا کلاهک که معمولاً در پشت‌بام قرار دارد زیاد است امکان مسدود شدن مسیر وجود دارد پس باید اطمینان کامل از باز بودن مسیر لوله بخاری و قرار گرفتن درست کلاهک داشته باشیم زیرا درصورتی‌که لوله خروجی مجهز به کلاهک نباشد و یا مسیر خروجی گاز مونو اکسید مسدود شده باشد، می‌تواند منجر به برعکس شدن جریان خروجی گاز مونواکسید کربن به داخل منزل یا محل کارشده و خطرات جبران‌ناپذیری را منجر شود.در برخی موارد مشاهده شده که از بخاری دودکش دار بدون دودکش  استفاده نموده اند که بسیار خطرناک است و یا دودکش بخاری را به سمت ظرفی از آب هدایت کرده که با این عمل مسیر خروجی گاز مسدود شده و گاز حاصله به داخل محیط هدایت می شود.

بخاری گازی بدون دودکش

در بخاری گازی بدون دودکش فرایند تولید گرما به  این صورت است که همواره پس از بازنمودن شیر گاز و به جریان انداختن گاز شهری در مسیر لوله، گاز وارد محفظه‌ای به نام برنر می‌شود و در مجاورت اکسیژن محیط وجرقه  تولید شعله و حرارت می‌کند.

در بخاری گازی بدون دودکش همواره با وجود مواد سوختی (اکسیژن و گاز)، تولید حرارت و گاز مونوکسید کربن ادامه دارد اما با این تفاوت که به جهت نوع  طراحی برنر ،فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن شعله حاصل با راندمان بالا تولید شده و سبب کاهش قابل توجه منو اکسید کربن در بخاری مذکور میگردد.

 

 

 

فرایند سوخت در بخاری گازی بدون دودکش چگونه است؟

تکنولوژی بکار رفته در بخاری‌های گازی بدون دودکش عملکرد تولید شعله را بهینه نموده به‌طوری‌که ترکیب اکسیژن و گاز به تناسبی انجام می‌شود که در تولید شعله کمترین اکسیژن و گاز با هم ترکیب‌شده و بیشترین شعله و حرارت ممکن را داریم و چون فرایند سوخت کامل است با کمترین مصرف اکسیژن گاز مونوکسید کربن ناچیزی تولید می‌شود که میزان تولید این گاز در مقایسه با بخاری گازی دودکش دار بسیار ناچیز است. در بخاری گازی بدون دودکش تولید گاز منوکسید کربن به‌مراتب بسیار کمتر از بخاری گازی  دودکش دار است.

 

میزان مصرف اکسیژن بخاری گازی بدون دودکش

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم میزان مصرف اکسیژن در بخاری گازی بدون دودکش به‌مراتب بسیار کمتر از مصرف اکسیژن در همتایان دودکش دارشان است که همین امر باعث بهبود در کیفیت هوای محیط شده و ما همواره از هوای تازه با حفظ بیشترین اکسیژن در محیط برخورداریم.

سیستم ODS چیست؟

 ترموکوبل بکار رفته در بخاری گازی بدون دودکش به دلیل آلیاژ بکار رفته درآن از حساسیت بیشتری برخوردار است به‌نحوی‌که باکم شدن شعله، این قطعه وارد عمل می‌شود و بلافاصله جریان گاز قطع می‌شود.

با توجه به حساسیت سیستم ODS بخاری گازی بدون دودکش درصورتی‌که اکسیژن محیط به زیر 18% برسد بخاری‌گازی خاموش می‌شود و با این سیستم ما همواره اطمینان خاطر از ایمنی عملکرد بخاری‌گازی داریم .توضیح اینکه اکسیژن زیر 5% می‌تواند خطرآفرین باشد.

 

حفظ رطوبت در هوا با بخاری گازی بدون دودکش

در هنگام گرم شدن محیط، رطوبتی که در محیط وجود دارد گرفته‌شده و هوایی خشک خواهیم داشت که منجر به ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. برای رفع این مشکل معمولاً توصیه می‌شود کتری را بروی بخاری قرار دهید تا رطوبت هوا تأمین شود. در بخاری گازی بدون دودکش عملکرد سوخت کامل است و هیدروژن آزاد شده با اکسیژن محیط ترکیب‌شده و رطوبت ملایمی ایجاد می‌کند که مشکلات بخاری‌گازی معمولی را مرتفع نموده و از مزیت‌های این سیستم است.

در کجا  از  بخاری گازی استفاده کنیم ؟

همان طور که در بالا گفته شد در روند ایجاد گرما و حرارت در بخاری گازی ، اکسیژن مصرف میشود . یک اشتباهی رایج مردم این است که اغلب تصور میکنند دودکش، اکسیژن محیط را تامین می‌کند در صورتی که دودکش فقط گاز منوکسید کربن تولید شده را به خارج هدایت می‌کند و در هرنوع از بخاری های گازی به هر ترتیب اکسیژن محیط مصرف می‌شود .پس کارشناسان توصیه می‌کنند که از بخاری گازی در  فضاهای بسته و کوچک استفاده نکنید و در مکانهایی که تبادل هوا با فضای آزاد امکان پذیر است یا اتاقهای بزرگ استفاده از این وسیله توصیه میشود .

البته استفاده از هرگونه بخاری گازی ، آبرگرمکن و پکیج  در حمام اکیدا ممنوع است .

بخاری گازی بدون دودکش و استانداردهای آن

در این میان برای انتخاب بخاری گازی توجه به استاندارد بودن و کیفیت بخاری بسیار مهم است، در ایران برند آبسال از پیشتازان در تولید بخاری گازی بدون دودکش است که ازاستاندارد، کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است.البته شرکت پلار هم چندین سال است که این محصول را تولید و به بازار عرضه نموده و شرکتهای چون سپهر الکتریک ایران شرق و ...نیز جند سالی است که وارد این بازار شده اند.

مدلهای بخاری بدون دودکش شرکت آبسال  بخاری بدون دودکش  مدل 437 سرامیکی است، بخاری بدون دودکش مدل 481 شعله نما ، بخاری بدون دودکش مدل 440 کپسولی  ، بخاری بدون دودکش  مدل 431 شعله نما و بخاری

در پایان با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نفیس 24 می توانید انواع بخاریهای گازی را مشاهده و مقایسه نموده و به راحتی خرید و درب منزل دریافت نمایید.

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس