کد خبر 989773
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
اتحادیه اروپا نمایه

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا دست‌کم ۱۶ میلیارد دلار از لحاظ کاهش صادرات به لندن ضربه خواهد زد.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، دست‌کم ۱۶ میلیارد دلار از لحاظ کاهش صادرات برای این کشور ضرر خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید:

آیا لندن بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود؟

بوریس جانسون اکثریت پارلمانی را از دست داد

وزیر سابق انگلیس: جانسون را شکست می‌دهیم

آژانس تجارت سازمان ملل متحد در یک گزارش تحقیقی روز سه‌شنبه نوشت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که خروج بدون توافق به کاهش دست‌کم ۱۶ میلیارد دلاری انگلیس منجر می‌شود که به منزله کاهش تقریباً ۷ درصدی کل صادرات انگلیس به اتحادیه اروپا است.»

سازمان ملل گفته که این رقم با محاسبات محافظه‌کارانه به دست آمده و رقم واقعی به مراتب از ۱۶ میلیارد دلار بالاتر خواهد بود. 

این گزارش در شرایطی منتشر شده که پارلمان انگلیس در تلاش برای رأی‌ دادن به طرحی است که از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر بدون توافق با اتحادیه اروپا جلوگیری میکند.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس گفته دولت او مصمم است انگلیس را در روز ۳۱ اکتبر، صرفنظر از هر اتفاقی که بیفتد از اتحادیه اروپا خارج کند. 

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس