کد خبر 989718
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
امضای لودریان هم تضمین است؟

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که مذاکره با ایران در زمینه ایجاد یک خط اعتباری نفتی در جریان است و هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که برای حفظ برجام باید انجام شود.

به گزارش مشرق، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که «هنوز اقدامات زیادی برای حفظ برجام باید انجام شود.»

بیشتر بخوانید:

«ماکرون» با کارت برجام چطور بازی می‌کند؟

چند نکته درباره آینده مذاکرات ایران و غرب در باب برجام

وی با اشاره به مذاکرات اخیر میان تهران و پاریس گفت که مذاکرات با ایران شکننده است اما در جریان است. 

وزیر خارجه فرانسه درباره محتوای مذاکرات با طرف ایرانی نیز اعلام کرد که مذاکرات جاری با ایران درباره ایجاد یک خط اعتباری که با درآمدهای نفتی ایران تضمین میشود است و همچنان ادامه دارد. 

وی همچنین تاکید کرد که در نهایت این خط اعتباری منوط به اعطای معافیت از سوی آمریکا است. 

لودریان اضافه کرد: این خط اعتباری، یک در ازای بازگشت به برجام، امنیت در خلیج(فارس) و شروع مذاکراتی درباره امنیت منطقه ای بعد از سال 2025(پایان برخی بندهای توافق هسته‌ای 2015) است.

 خبرگزاری «رویترز» امروز (سه‌شنبه) در تایید اخباری که پیش از این هم منتشر شده بود، نوشته است که پیشنهاد فرانسه به ایران برای حفظ توافق هسته‌ای، اعطای یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری تا پایان سال جاری میلادی در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است.

این خبرگزاری به نقل از یک فرد مطلع، نوشته است: «سؤال این است که آیا می‌توانیم به این سطح ۱۵ میلیارد دلاری برسیم؟ ثانیا اینکه چه کسی آن را تأمین مالی می‌کند و سوم اینکه ما دستکم یک تایید ضمنی از ایالات متحده نیاز داریم. هنوز موضع ایالات متحده را نمی‌دانیم.»

رویترز در ادامه به نقل از یک منبع مطلع نوشته است که مذاکرات ایران و فرانسه هنوز به مرحله بحث در مورد نحوه بازپرداخت این خط اعتباری نرسیده است، اما انتظار می‌رود که فروش نفت ایران به مرور از سر گرفته شود. تاکنون چند کشور برای پیوستن به این ساز و کار با فرانسه رایزنی کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعطای این خط اعتباری را به بازگشت ایران به انطباق کامل با برجام منوط کرده است. یک دیپلمات فرانسوی در این رابطه گفته است: «این موضوعی فوق‌العاده حساس است و نمی‌خواهیم مخالفان این ایده آن را به شکست بکشانند. اوضاع به شدت ناپایدار است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    خخخخخخخ.فرانسه داره ایران را بازی میده!!!!!! آبی از اینا گرم نمیشه داداش ظریف.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    اونی که باید از شکنندگی برجام بترسه شمایید
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ....یعنی تصمیم گیرنده نهایی امریکاست. یعنی ته مذاکره منتج به نتیجه نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس