کد خبر 989717
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
استفان لندمن

یک تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگویی اختصاصی گفت که زوال آمریکا پدیده‌ای است که به‌صورت عیان و آشکار در حال اتفاق افتادن است.

به گزارش مشرق، «استفان لندمن»، تحلیلگر سیاسی آمریکایی ضمن تأکید بر این که حاکمیت آمریکا قادر به بازیابی نفوذ رو به زوال خود نیست گفته که افول این کشور پدیده‌ای است که به‌صورت عیان و آشکار در حال اتفاق افتادن است.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگر آمریکایی: نظم نوین هژمونیک جهانی ساخته آمریکا رو به زوال است

علت ترس ترامپ از جنگ با ایران

والرشتاین ناقوس فروپاشی آمریکا را به صدا درآورد

او گفت: «آمریکا کشوری رو به زوال است ــ در حالی که چین، روسیه و سایر کشورها و قدرت‌های جهانی، در حال قدرت گرفتن هستند. افسانه و خیالاتی مانند استثنایی بودن آمریکا، ضروری بودن حضور آمریکا، برتری اخلاقی و برتری نظامی آمریکا همگی از جمله افسانه‌هایی هستند که  هنوز به‌خلاف وجود شواهد متقن در رد آنها، وجود دارند».

لندمن در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در زمانی که اقتصاد دنیا رو به سقوط و حرکت به‌سمت رکود در ماه‌های پیشِ‌رو است جنگ تجاری/تعرفه‌ای ترامپ با چین اوضاع را وخیم‌تر کرده است، لطمه به اقتصاد آمریکا به دنیا به‌خصوص اروپا و بازارهای نوظهور در سراسر دنیا سرایت پیدا می‌کند».

تحلیلگر آمریکایی مدعی شد انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا با عدم عمل به تعهدات خود ذیل برجام، از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام حمایت می‌کنند.

لندمن تصریح کرد: «اعضای گروه 7 شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان (و اتحادیه اروپا) با عمل نکردن به تعهدات خودشان در برجام ــ که یک توافق بین‌المللی مورد تأیید شورای امنیت است ــ از تصمیم آمریکا در خروج از این توافق حمایت می‌کنند».

او درباره رویکرد آمریکا به توافق‌های بین‌المللی تأکید کرد: «آمریکا بارها و بارها معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، به همین خاطر هیچ وقت نمی‌توان به آن اعتماد کرد. این که آمریکا دارد صرفاً بر اساس قواعد خودش عمل می‌کند، فقط برای پیشبرد برنامه‌های هژمونیک خودش، جنگ‌های خشونت‌طلبانه، انقلاب‌های رنگی و کودتا است».

او تصریح کرد: «آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در اوج قدرت خود بود که این وضعیت، در دوران پس از جنگ برای چندین سال ادامه یافت. اما روند رو به زوال آن در دهه‌های اخیر به‌خصوص بعد از حوادث 11 سپتامبر آغاز شده و ادامه دارد».

لندمن تأکید کرد: «آمریکا یک کشور جنگی است و هر دو حزب آن دارند مسیر یکسانی را دنبال می‌کنند. آنها به‌صورت مخفیانه، مرموزانه، سرکوبگرانه و غیرمسئولانه برنامه‌ای را دنبال می‌کنند که خودتخریبگرانه است. آن جمهوری که سال‌ها پیش بنیان‌گذاری شد دیگر وجود خارجی ندارد و یک دولت امپریالیستی جایگزین آن شده است. ایده زوال کشوری که زمانی بر دنیا سلطه داشت برای اکثر آمریکایی‌ها و مسئولان این کشور قابل درک نیست، اما این اتفاقی است که به‌صورت عیان و آشکار در حال به‌وقوع پیوستن است».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ایران خودش هم با خودش مثل غریبه هاست . اروپا وآمریکا که بماند.!!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ایران خودش هم با خودش مثل غریبه هاست . اروپا وآمریکا که بماند.!!!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ایرانی ! هم ایران را تنها گذاشت . اروپا وآمریکا که بماند.!!!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ایرانی ! هم ایران را تنها گذاشت . اروپا وآمریکا که بماند.!!!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ما تنها نیستیم .ان الله معنا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس