نماینده مردم درگز در مجلس گفت: اگر دادن مجوز به شرکت پاکا و وب سایت ایران جاب و حذف دیگر مراکز کاریابی صحت داشته باشد، اتفاق خوبی نیفتاده است.

نماینده مردم درگز در مجلس گفت: اگر دادن مجوز به شرکت پاکا و وب سایت ایران جاب و حذف دیگر مراکز کاریابی صحت داشته باشد، اتفاق خوبی نیفتاده است. دادن فرصت یکسان به همه، باید سرلوحه کار وزارت کار قرار بگیرد.

عبدالله حاتمیان با انتقاد از ایجاد انحصار اطلاعاتی در مراکز کاریابی توسط اداره کاریابی گفت: بنده در جریان جزئیات شرکت‌های دریافت کننده اطلاعات کاریابی نیستم. اما آن چیزی که در کشور ما همیشه بوده است یک انحصار فرساینده است که باعث پوکی استخوان جامعه می‌شود. این انحصار همواره وجود داشته و امروز در شرکت‌های دریافت‌کننده اطلاعات کاریابی قربانی می‌گیرد.

نماینده مردم درگز در مجلس ادامه داد: گردش آزاد اطلاعات،‌ شفاف‌سازی، رفع انحصارطلبی و دادن فرصت یکسان به همه شرکت‌ها، واگذاری‌های قاعده‌مند و شفاف باید سرلوحه کار وزارت کار قرار بگیرد. این عناصر باعث می‌شود که کشور در مسیر توسعه پایدار حرکت کند. اگر دادن مجوز به شرکت پاکا و وب سایت ایران جاب و حذف دیگر شرکت‌های کاریابی صحت داشته باشد، اتفاق خوبی نیفتاد است. وزارت کار و رفاه اجتماعی می‌تواند ضوابطی مشخص تهیه کند و بگوید هر کس این ضوابط را داشت وارد شود، نه اینکه حالتی انحصاری به وجود آورد.

وی افزود: اگر کنترل صدها شرکت کار سختی است،‌ می‌تواند قوانینی بگذارد و بگوید که مثلا با این ده شرکت کار می‌کنیم. ما نباید فرصت ظهور امکان‌های اجتماعی را از یکدیگر سلب کنیم.

حاتمیان در پاسخ به این پرسش که دلایل این شرایط انحصاری چه می‌تواند باشد؟ گفت: وقتی به ریشه این اتفاقات رجوع می‌کنیم متوجه می‌شویم، مدیران این شرکت‌های انحصاری، بازنشستگان همان وزارت خانه هستند. در واقع کارمندان بازنشسته استانداری‌ها یا کسانی که به کانون‌های ثروت و قدرت وابسته‌اند، شرکت‌هایی تاسیس می‌کنند و با استفاده از رانت فضایی انحصاری ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس در پایان تاکید کرد: ممکن است تا امروز هیچ نماینده این سخنان را نگفته باشد. دلیلی ندارد که کارمند بازنشسته یک شرکت یا یک وزارت خانه شرکتی انحصاری خود تشکیل دهد و امور را به سمت خود و به نفع خود مصادره کند. در این مورد قانون هم وجود دارد اما من احساس می‌کنم ما قانون را به نفع خود تفسیر می‌کنیم. اگر مردم در جامعه طعم شیرین خدمات را نمی‌بینند، باید به دنبال ریشه‌های انحصار بگردیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس