میراث فرهنگی به جای درآمدزایی به «بودجه خواری» روی آورده است

نماینده مردم مهاباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: این دستگاه به جای به کارگیری راهکارهای درآمدزایی به بودجه خواری روی آورده است.

به گزارش مشرق،  در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، جلال محمود زاده در مخالفت به رأی اعتماد به علی اصغر مونسان گفت: در جای جای کشور هر روز شاهد از بین رفتن آثار تاریخی و کاهش گردشگران خارجی هستیم. کشوری با این همه قدمت و سابقه تاریخی گردشگری چرا باید به منابع مالی مانند نفت وابسته باشد؟

وی افزود: کشورهایی مثل ترکیه تلاش دارند بزرگان ایران را به نام خود ثبت کنند. تعداد گردشگران ایرانی که به خارج از کشور می روند سه برابر گردشگران خارجی است که به کشور ما می آیند.

بیشتر بخوانید:

مشروح جلسه رای اعتماد به وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی آغاز شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلستصریح کرد: دردناک تر این است که به دلیل ناکارآمدی مجموعه میراث فرهنگی، گردشگران ایرانی که به خارج از کشور می روند، از پتانسیل های گردشگری ایران کمترین اطلاع را دارند.

محمود زاده برخی از مشکلات سازمان میراث فرهنگی را برشمرد و گفت: طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ و مرکز پژوهش های مجلس دردوران مدیریت آقای مونسان ایران بدترین رتبه را در زمینه گردشگری، پایداری محیطی و ایجاد زیرساخت های گردشگری داشته است.

وی با بیان اینکه کمبود شدید نیرو و کمبود اعتبارات از مشکلات این سازمان است،گفت در حالی که اعتبارات هزینه ای این سازمان در زمان مدیریت آقای مونسان به ۵ برابر و اعتبارات تملک دارایی به دو برابر افزایش یافته است.

نماینده مردم مهاباد، عدم تجهیز یگان حفاظت میراث فرهنگی، عدم دقت در تدوین قراردادهای بهسازی آثار تاریخی و وجود تخلفات متعدد در این قرارداد را از ضعف های مدیریتی مونسان خواند و گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر منابع مالی کافی برای ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی وجود نداشته و این امر موجب تخریب بافت های تاریخی  به بهانه های مختلف شده است.

محمود زاده تصریح کرد: آقای مونسان! در زمان مدیریت شما برخی از آثار باستانی کشور به مرغداری و دامداری تبدیل شدند و سهل انگاری مجموعه شما در صدور مجوز ساخت پتروشیمی ها و پالایشگاه ها در جوار آثار تاریخی موجب تخریب این بناها شده است.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی از ظرفیت های فضای مجازی برای ارائه اطلاعات به گردشگران استفاده مطلوبی نکرده و در دوران مدیریت آقای مونسان به جای به کارگیری راهکارهای درآمدزا، این سازمان به بودجه خواری دولتی روی آورده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: عدم توجه به برندسازی صنایع دستی، عدم وجود بازار برای فروش صنایع دستی و جدا شدن صنایعی مانند فرش دستباف از فهرست صنایع دستی از ضعف های دوران مدیریت شما بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید رضا IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    علی برکت ا... !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس