نادر قاضی‌پور

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه تصدی وزارتخانه جای آزمون و خطا نیست، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش۲۰ سال از آموزش و پرورش دور بوده است.

به گزارش مشرق، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه 12 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با وی، معلمی را شغل انبیا دانست و بر اهمیت این شغل تاکید کرد و گفت: اولین آیه ای که بر پیامبر (ص) نازل شد با "بخوان" آغاز شد و در همین زمینه نیز توصیه شده است "ز گهواره تا گور دانش بجوی".

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید شخصیتی ملی باشد، افزود: دولت ساده ترین گزینه خود را برای تصدی این وزارتخانه مهم معرفی کرده است و انتخابی دم دستی داشته که چوب حراج به فرهنگیان زده است.

بیشتر بخوانید:

جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی آغاز شد

وی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش 20 سال است که از حوزه آموزش و پرورش دور بوده است، عنوان کرد: آیا گزینه ای از بدنه وزارت آموزش و پرورش برای معرفی به مجلس وجود نداشت؟

قاضی پور ادامه داد: بیش از یک میلیون پرسنل فرهنگی در انتظار معرفی وزیری بودند که با شرایط وزارتخانه آشنا باشد، اما حاجی میرزایی مدتها زمان می خواهد که فقط با مسائل این حوزه آشنا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش اولویت دولت نیست و دولت در این زمینه وزیر متخصص معرفی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش جای آزمون و خطا نیست، عنوان کرد: پرافتخارترین و مهمترین مسئولیت حاجی میرزایی دبیری هیات دولت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان بارها اسناد بالادستی در حوزه آموزش و پرورش را مطالعه کرده و خود آن را تدوین کرده اند، اما در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چیزی بالاتر از آن نبود.

قاضی پور اضافه کرد: آیا برای پرداخت مطالبات فرهنگیان با ارکان دولت و رئیس جمهور هماهنگی شده است؟ بدون آسیب شناسی نمی توان در این حوزه برنامه ارائه کرد.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هیچ برنامه ای در مورد مدارس کانکسی، اجاره ای و فرسوده ندارد. آقای حاجی میرزایی؛ برنامه شما برای تثبیت جایگاه و منزلت فرهنگیان در جامعه چیست؟

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: حاجی میرزایی چندین سال در نهضت سوادآموزی مسئولیت داشته، ولی ما پس از این همه سال، هنوز شاهد بیسواد در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مظلوم است، افزود: متاسفانه در برنامه های وزیر آموزش و پرورش با وجود حساسیت مراجع هیچ اشاره ای به نهی سند 2030 نشده است.

قاضی پور در پایان تاکید کرد: تمام دولت باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تامشکلات این حوزه برطرف شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    آسمان بار امانت نتوانست کشید / قرعه کار به نام من دیوانه زدند.
  • علی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    بقیه وزراچه کارکردند،اون هم همون کاررابکند.چهارتاوعده دروغ وسرکاریو....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس