تلاشهای مذبوحانه علیه حشدشعبی/ازنقش تل‌آویو تا کینه‌توزی آل‌خلیفه

درحالی که نقش آفرینی مذبوحانه رژیم صهیونیستی علیه «حشد شعبی» بیش از پیش پررنگ شده است که اذناب این رژیم در منطقه ازجمله آل خلیفه نیز مواضع وقیحانه ای را در حمایت از این رژیم اتخاذ کرده اند.

به گزارش مشرق، هر چقدر که از وقوع انفجارهای زنجیره‌ای در عراق و هدف قرار گرفتن مواضع حشد شعبی در این انفجارها سپری می‌شود، نقش رژیم صهیونیستی در این حملات بیش از پیش آشکار می‌شود؛ رژیم که قدرت خود را در گرو تضعیف کشورهای حامی مقاومت در منطقه از جمله عراق می‌داند و می‌بیند.

درهمین ارتباط، «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به نقش رژیم صهیونیستی در حملات به عراق اشاره کرده است. وی همچنین از عربستان سعودی به عنوان یکی از عوامل این حملات نیز یاد کرده است. علیوی در این خصوص اعلام کرد که شک و تردیدهای زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه پهپادهای رژیم صهیونیستی که مواضع حشد شعبی در عراق را هدف قرار داده اند، از عربستان برخاسته اند. وی افزود: یکی از دشمنان عراق، عربستان است. سعودی‌ها به مدت چهار سال و تاکنون حامی داعش بوده و هستند و عوامل انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده از عربستان می‌آید.

بیشتر بخوانید:

واکنش سران عراق درباره حمله به حشد الشعبی

اکنون با گذشت چند هفته از وقوع انفجارهای سریالی در مقرهای حشد شعبی در عراق کمتر شخصیتی در این کشور در نقش رژیم صهیونیستی در حملات به مواضع این گروه شک و تردید دارد. درست به همین دلیل است که امروز نوعی همصدایی و هم افزایی در میان اقشار مختلف عراقی در قبال اقدامات مبذوحانه رژیم صهیونیستی، دیده می‌شود. اخیراً نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور شکایت از تل آویو به شورای امنیت سازمان ملل برود.

درهمین حال، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق در جریان نشست فوق العاده اخیر شورای دفاع این کشور تاکید کرد که هر حمله به هر گروه عراقی، در واقع حمله به کل عراق به شمار می‌آید. وی افزود: ما اقدامات نظامی لازم را برای دفاع از کشور اتخاذ خواهیم کرد. الشمری تصریح کرد: باید در برابر تلاش‌ها برای خدشه دار کردن حاکمیت و کرامت عراق هوشیار بود. وی بر ضرورت هماهنگی میان نیروهای عراق زیر یک پرچم تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری عراق به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای ادامه تجاوزات به مقرهای نیروهای حشد شعبی هشدار داده است. «حسن جهاد» سخنگوی ریاست جمهوری عراق در یک گفتگوی رسانه‌ای خاطرنشان کرد در صورتی که حملات اسرائیل به مقرهای حشد شعبی ادامه یابد، آنگاه اوضاع از کنترل خارج خواهد شد. این درحالی است که سعد الحلفی، عضو کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق نیز اعلام کرده است که واکنش عراق به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع حشد شعبی عراق کوبنده خواهد بود.

وی افزود: کمیته امنیت و دفاع پارلمان کمیته حقیقت یاب تشکیل خواهد داد تا مشخص شود که حمله کننده به مواضع حشد شعبی چه طرفی است. اگر ثابت شود که اسرائیل این حملات را انجام داده است، واکنش کوبنده خواهد بود. الحلفی گفت: در قبال این حملات به امنیت و حاکمیت عراق نمی‌توان ساکت ماند.

هدف اصلی و اساسی رژیم صهیونیستی از انجام حملات گسترده به مواضع حشد شعبی در عراق تضعیف این گروه مقاومت است. در واقع، صهیونیست‌ها به عینه مشاهده می‌کنند که حشد شعبی نیز درحال تبدیل شدن به حزب اللهی دیگر در منطقه است و درست به همین دلیل، نمی‌توانند قدرتِ روزافزون آن را برتابند. بدیهی است که اقدامات مذبوحانه صهیونیست‌ها علیه حشد شعبی با چراغ سبز ایالات متحده آمریکا صورت می‌پذیرد.

تلاش‌های مذبوحانه ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و اذناب آنها در منطقه همچون رژیم آل خلیفه علیه حشد شعبی و مقاومتِ عراق در حالی است که قاطبه رهبرانِ احزاب، جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی در عراق از این گروه حمایت کرده و می‌کنند. طی روزهای اخیر بسیاری از شخصیت‌های عراقی به اقدامات شوم خارجی علیه حشد شعبی واکنش قاطعانه نشان داده اند.

درهمین ارتباط، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی تأکید می‌کند: «حشد شعبی بخشی از تشکیلات نظامی ماست و حمله به آن به معنای حمله به امنیت و حاکمیت عراق است. اجازه نخواهیم داد که به این نهاد فداکار و وفادار به این خاک که در سخت‌ترین شرایط و دشوارترین مأموریت خاک میهن را با خون فرزندانمان آبیاری کرد، هیچ گونه تعرضی شود».

وی در ادامه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص تداوم حملات به مواضع حشد شعبی تأکید کرد: «از عمق تلاش‌هایی که می‌خواهند عراق را به میدان جنگ و نه مرکز ثبات تبدیل کنند آگاهیم. به همه تلاشگران در این راه می‌گوئیم که عراق در مسیر تأمین منافع ملی خود و حاکمیت و استقلال خود و قدرت و عزت ملتش پیش خواهد رفت. به‌صراحت به عاملان این حملات اعلام می‌کنیم، چه اسرائیل باشد چه هر طرف دیگری نظیر آن، عراق بزرگ‌تر و هوشمندتر از آن است که فریب شما را بخورد و در مسیر اهداف رذیلانه شما قرار گیرد».

از سوی دیگر، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجباء عراق نیز به اقدامات مذبوحانه خارجی علیه حشد شعبی واکنش نشان داده است. دبیرکل نُجَباء ضمن اشاره به حملات اخیر صورت گرفته به پایگاه‌های سازمان بسیج مردمی اظهار داشت: «هدف اصلی از این بمباران‌ها، تضعیف عراق است که در صورت تکرار حملات، یقیناً پاسخ خواهیم داد و در این رابطه، شیوه‌های متعددی را در نظر داریم».

علاوه بر تمامی آنچه که گفته شد، در این میان مواضع وقیحانه برخی رژیم‌های مرتجع در منطقه در قبال اقدامات صهیونیست‌ها علیه حشد شعبی، خود قابل تأمل به نظر می‌رسد. در همین راستا، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین از حملات رژیم صهیونیستی به حشد شعبی عراق و ضاحیه جنوبی بیروت و حزب الله در سوریه حمایت کرده است. رسانه‌های عراقی ضمن محکومیت این موضع وزیر خارجه بحرین، آن را وقیحانه توصیف و این سخنان را نشأت گرفته از روابط گرم و صمیمانه آل خلیفه با تل آویو قلمداد کردند.

در واقع، این موضع وقیحانه آل خلیفه در قبال حشد شعبی و حمایت آن از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم جعلی و کودک کُش در منطقه حاکی از عمق کینه توزی رژیم آل خلیفه از مقاومت نه تنها در عراق بلکه در سراسر منطقه است. این موضع خطرناک آل خلیفه با واکنش تند عراقی‌ها نیز مواجه شد.

درهمین ارتباط، محمد مهدی البیاتی از رهبران سازمان بدر پاسخ دندان شکنی به موضع گیری خصمانه خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین که حملات رژیم صهیونیستی به مواضع حشد شعبی در عراق را در راستای دفاع از خود خوانده بود، داد. وی افزود: این سخنان مردود و دخالت آشکار و وقیحانه در امور داخلی عراق است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    3 6
    آل خلیفه و آل صعود خوب بدونند که بحرین خیلی زودتر از اونی که فکرش رو کنن به دست مردمش میوفته توسط مقاوت به رهبری ایران ؛فقط من موندم این وزیر خارجه تاپاله رژیم بحرین بخواد از طریق دریا فرار کنه عین تیوپ روی آب میمونه یا عین پشگل سری میر زیر آب؟ تاچندسال دیگه انشالله میریم بحرین برای گرفتن حمام آفتاب.
  • BE ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    18 0
    نتان یابو کم بود این بشکه. . هم اضافه شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس