کد خبر 989245
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
بوکس

در مجمع سالیانه فدراسیون بوکس که سال گذشته برگزار شد شبهاتی درباره مسائل مالی وجود داشت و مسئولان این فدراسیون نتوانستند نظر مثبت مدیران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را جلب کنند.

به گزارش مشرق، فدراسیون بوکس همچنان که درگیر چالش مالی بود به ناگهان خبر سفر یا مهاجرت خزانه دار این فدراسیون مطرح شد. عده‌ای معتقدند او مهاجرت کرده و عده‌ای دیگر می‌گویند این مسئول قصد بازگشت به کشور را ندارد. البته ثوری رئیس فدراسیون بوکس معتقد است او در چند روز آینده باز به تهران باز می‌گردد. ابتدا تصور همه فقط سفر این فرد به کانادا بوده، اما انگار پشت این اتفاق موضوعات دیگری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

خزانه دار فدراسیون پرحاشیه به کانادا گریخت!

یک منبع آگاه گفت: این روزها موضوع مهاجرت خزانه دار فدراسیون بوکس به کانادا مطرح است، اما اینکه چرا ناگهان این موضوع مطرح شده است جای سوال دارد. در فدراسیون بوکس بی نظمی مالی غوغا می‌کند به طوری که در مجمع سالیانه‌ای که پایان سال گذشته برگزار شد فدراسیون نتوانست در امور مالی از خودش دفاع کند که در نتیجه مجمع سالیانه تمدید شد. این اتفاق در فدراسیون بوکس بی سابقه است و مجمع سالیانه فدراسیون بوکس حدود ۴ الی ۵ سال بود که برگزار نشده بود و در طول این سال‌ها فدراسیون نیز از این خزانه دار استفاده می‌کرد. در این ۵ سال باید خزانه دار گزارش مالی ارائه می‌کرد که این کار را انجام نداده است. همچنین گزارش مستقل از سوی فدراسیون بیان نشده است.

ماموریت دبیر فدراسیون پس از دخالت در امور مالی پایان یافت

او گفت: این خزانه دار حدود ۱۰ سال در این منصب حضور داشت که این موضوع همانند سایر موارد جای سوال دارد که چرا یک فرد حدود ۱۰ سال در یک سمت فعالیت دارد. در مجمع سالیانه‌ای که برگزار شد حسابرس مستقل به ناگهان حضور پیدا نکرد تا ایرادات مالی گرفته نشود. حتی یک گزارش مالی از حسابرس مستقل وجود ندارد. به نظر می‌رسد که مسئولان وزارت ورزش باید به مسائل فدراسیون بوکس ورود کنند.

او در ادامه عنوان کرد: دبیر وقت فدراسیون وقتی که وارد ماجرای مالی شد به ناگهان اعلام کردند ماموریت او در جایگاه دبیر فدراسیون به پابان رسیده است. معمولا خزانه دارها پس از چند سال فعالیت عوض می‌شوند، اما این مورد در فدراسیون بوکس انجام نشد. خزانه دار در خرداد ماه در جلسه هیئت رئیسه استعفا می‌کند که مورد پذیرش فدراسیون قرار می‌گیرد. فرد جدیدی که به عنوان خزانه دار انتخاب شد فقط یک روز فعالیت داشت و از فردای آن روز خزانه دار پیشین به درخواست رئیس فدراسیون دوباره به سمت خود باز می‌گردد.

او گفت: زمانی که حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس به عنوان رئیس انتخاب شد قول حضور حامی مالی ۲ میلیارد تومانی را داده بود که اگر این حامی مالی آمده اکنون کجا است. از طرفی می‌گویند نایب رئیس فدراسیون بوکس برخی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. چرا جزئیات این موضوع در اسناد مالی ذکر و گفته نمی‌شود درآمد زایی از طریق حامی مالی چه میزان بوده است؟

فدراسیون فعلی تقصیرها را بر گردن فدراسیون سابق می‌اندازد

او گفت: مسئولان فدراسیون مدام می‌گویند مشکل مالی داریم، پس چرا هر روز در هر رده سنی یک تیم ملی تشکیل می‌دهند. تیم ملی امید را تشکیل دادند که نصف بیشتر اعضای این تیم بزرگسالان و جوانان هستند. این اقدام برای به دست آوردن دل تعدادی از مخالفان است تا در تیم خودشان قرار بگیرند.

او اظهار کرد: سال گذشته فدراسیون یک سند راهبردی نوشت و از آن رونمایی شد. مدام اعلام می‌شود که ما طبق این سند پیش می‌رویم. چرا رویدادها با آنچه که در سند راهبردی تعریف شده است یکی نیست؟ آیا این سند فیک است یا فقط برای اینکه بگویند ما یک سند راهبردی داریم. حرکت نکردن با سند راهبردی خود یک موضوع تامل برانگیز است که دلیل آن سو مدیریت فدراسیون است. اگر به فدراسیون خرده بگیریم می‌گوید مشکل به دلیل دوران ۲۹ سال مدیریت ناطق نوری است، اما این برنامه سند راهبردی را خود فدراسیون تنظیم کرده و برای آن هزینه شده است.

او در پایان عنوان کرد: فدراسیون می‌خواست از پخش زنده برای جذب حامی مالی استفاده کند، اما به تازگی ۳ رویداد برای قهرمانی جوانان و نوجوانان و استعدادهای برتر برگزار شد که از پخش زنده استفاده نکردند و دوباره این فدراسیون به لاک قدیمی خود رفته است و اجازه نمی‌دهند کسی از خارج فدراسیون به موضوعات ورود کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس