کد خبر 989232
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
حزب کارگزاران

برجام، ماهیت امنیتی برای کشور داشت. دولت برای این که بتواند از آن، ظرفیت تبلیغاتی و انتخاباتی بگیرد -چون مردم ظرفیت امنیتی را براحتی نمی فهمند- یک ظرفیت دیگر به برجام بار کرد و آن ظرفیت اقتصادی است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

واضح تر از اعتراف عضو  مرکزیت حزب کارگزاران، نمی شود اعلام کرد که  ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات، درباره برجام به مردم دروغ گفتند تا انتخابات را ببرند.

کانال حزب اشرافی از قول محمد عطریانفر نوشت: "برجام، ماهیت امنیتی برای کشور داشت. دولت برای این که بتواند از آن، ظرفیت تبلیغاتی و انتخاباتی بگیرد -چون مردم ظرفیت امنیتی را براحتی نمی فهمند- یک ظرفیت دیگر به برجام بار کرد و آن ظرفیت اقتصادی است. این خیلی بزرگتر از واقعیت بود و به پیکره دولت آسیب زد".

شبیه همین اعتراف را مدیر روزنامه شرق کرد که گفت " من #مبالغه درباره برجام رو قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع رو قدری بزک می‌کرد که بتونه حرفش رو به کرسی بنشونه... بالاخره این بازی با تیتر هست دیگه" (!!)

دروغ، فواره ای است که خیلی اوج می گیرد اما هر چه بزرگ تر باشد، گوینده را از ارتفاع بالاتر و مهیب تری بر زمین می کوبد. اکنون نه از سیب و گلابی برجام خبری هست، و نه از برداشته شدن تحریم ها و رونق اقتصاد و بی نیاز کردن مردم از یارانه و ایجاد اشتغال و رونق تولید.

دولت، تعهدات پر خسارت برجام را همچنان اجرا می کند، اما از عایدی آن، خبری نیست هیچ، که با تورم 42 درصد مواجهیم. این رفتار از لحاظ امنیت و اقتدار ملی هم -به اعتبار پالس خطرناکی که برای دشمن می فرستد-  ضد انیت ملی است.

وجه دیگر ضد امنیت ملی بودن رفتار روحانی و دولت و برخی حامیان آن این است که بر خلاف واقعیت ها، انتظار بی جا درباره برجام ایجاد کرده و مردم و بازار را نسبت به همین دروغ بزرگ شرطی کردند.

نتیجه همین شده که اکنون نمی توانند تبعات آن را جمع و جور کنند و پاسخ درخور، به نقض و پایمال شدن "برجامِ مقدس" (!) توسط آمریکا و اروپا بدهند. این، ایراد خسارتی چند لایه به امنیت و منافع ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    19 19
    برجام یک کلاه گشاد بود فقط.همین. ظرفیت امنیتی رو هم حضرات بارش کردند وگرنه خودشون هم میدونن ظرفیت امنیتی رو یه کاغذ پاره که اون هم یک طرفه هست به وجود نمیاره.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 3
    شوخ لوخ نکن که وقت خندیدن بهت نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس