هفت

جشن خانه سینما صنفی است، بعد می‌آید کسی را دعوت می‌کنند که رسانه ملی را هدف دهن کجی قرار بدهید، شما (اهالی سینما) که تمام زندگی‌اتان از قِبل رسانه ملی است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - پژمان کریمی دبیر بخش سرویس ادب و هنر روزنامه کیهان روز جمعه گذشته در برنامه هفت حضور پیدا کرد و در ابتدا درباره جشن خانه سینما گفت: جشنی برگزار شده و قرار بوده این جشن صنفی باشد. شعار جدایی از سیاست هم می‌دهید. تخصصی هم در این زمینه ندارید. جایزه را می‌گیرند و می‌گویند ای کاش هیچ فعال مدنی در زندان نباشد. شما از کجا می‌دانید آن فعال، فعال مدنی است؟ تو مگر قاضی هستی؟ تو مگر پرونده دیدی؟ چرا از جاسوس دفاع می‌کنید. سر جاسوس بودن با کسی تعارف نداریم. هر کس عقیده بنده را هم قبول نداشته باشد دیگر جاسوس را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

نمایش روابط زناشویی روی پرده سینما آزاد شد!؟ +سند

کریمی در ادامه در مورد سیاسی کاری اهالی خانه سینما گفت : برادر من! شما دو تا کتاب سیاسی نخواندی بعد می ‌آیی می‌گویی ای کاش هیچ عکاسی در زندان نباشد. اولا در آن جشن آنهمه عکاس آنجا بودند. آن کسی که شما به عنوان عکاس از آن‌ها یاد می‌کنی، توسط یک نهاد نظارتی رسمی، دستگیر شده و جرم او هم مشخص است. من این افراد را مقصر نمی‌دانم. این‌ها افرادی هستند که احساسی نظری می‌دهند و افراد بدی هم نیستند. من مقصر بالاتری را می‌بینم، آنکسی را می‌بینم که اسمش گذاشته مدیر جمهوری اسلامی، سر سفره نظام نشسته، عنوان مدیر را یدک می‌کشد اما می‌آید شورای درجه‌بندی تشکیل می‌دهد و به یک محکوم حکم می‌دهد. ۳۰ نفر هستند که من با بیست و نه نفرشان کاری ندارم. روی برخی از آنان نظر دارم. مگه در این مملکت قحط الرجال است که یک محکوم و کسی که زندان رفته و دادگاه صالحه او را محکوم کرده شما به او حکم می‌دهی!؟ این مسئول می‌آید به فرد محکوم حکم می‌دهد که برای فرزندان این مملکت حکم می‌دهد که شما چی ببین و چی نبیند. آنوقت مدیر زیرمجموعه، به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر، جشنواره‌ای که برای انقلاب برگزار می‌شود می‌آید پست می‌گذارد شهید والا مقام حججی را با یک خواننده مرتدِ، ملحدِ، معتادِ لاابالی. بعد می‌آید از یک مجرم امنیتی حمایت می‌کند. بازهم من این دو را مسئول نمی‌دانم. آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی! بابا یک حرکتی! تو می‌دانی در زیرمجموعه‌ات چه می‌گذرد!؟ من امشب درباره درجه‌بندی صحبت خواهم کرد که این کار گامی در جهت اجرای سند۲۰۳۰ است.

توییت ابراهیم داروغه‌زاده درباره محسن نامجو محسن حججی

بیشتر بخوانید:

دبیر جشنواره فجر چه ارتباطی با نوشین جعفری دارد؟

بعد از خبرگزاری که من از او انتظار دارم، با اهالی سینما مصاحبه می‌کند. شما از کمیسیون فرهنگی مجلس خیلی توقع دارید. عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی می‌آید می‌گویدکه این درجه‌بندی کار بسیار خوبی است، عالیست، سینمای کودک ما احتیاج به درجه‌بندی دارد. چون شناختی وجود ندارد.

کریمی در ادامه یادآور شد: جشن خانه سینما صنفی است، بعد می‌آید کسی را دعوت می‌کنند که رسانه ملی را هدف دهن کجی قرار بدهید، شما (اهالی سینما) که تمام زندگی‌اتان از قِبل رسانه ملی است. شما که می‌آیید سریال الف می‌گیرید، فلان می‌گیرید، بعد می‌آیید دهن کجی کنید به رسانه ملی؟ بعد از می‌آیید از حامی بهاییت حمایت و تجلیل می‌کنید و مدحش را می‌گویید. از کسی که گردانندگان بی‌بی‌سی فارسی و من و تو جلسه برگزار می‌کند. با شاعر ملحد می‌رود عکس یادگاری می‌گیرد با خواننده کاباره‌ای می‌رود عکس یادگاری می‌گیرد. اتفاقاتی در صحنه فرهنگی کشور می‌افتد که در جیبوتی نمی‌افتد، در روآندا نمی‌افتد فقط در اینجا می‌افتد.

سیدرضا منتظری در خصوص جشن خانه سینما در میز نقد برنامه هفت گفت: مهمترین مسأله جشن خانه سینما سوای جوایزی که اهدا می شود، جنجال های رسانه ای که برای آن وجود دارد، سلبریتی هایی که جایزه می گیرند و مردم آن ها را دوست دارند و... این است که سال ها است سایه ای از سیاست زدگی بر سر این جشن هست. بنده امشب شخصاً شوکه شدم که چرا برخی چهره های مطرح در این مراسم حضور داشتند و یا از آن ها نام برده شد و مجری مراسم اصرار داشت که مورد تشویق قرار بگیرند که البته این افراد هیچ گونه ارتباطی با سینمای ایران نداشته و ندارند! این جای سوأل است که چرا باید در جشن تماماً صنفی اهالی سینما حضور چنین افرادی پررنگ شود؟ مگر این جشن برای برگزیدن برترین های سینمای کشور نیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    32 2
    سینمای صهیونیستی بهترین تعبیر سینما و هنر امروز ایرانه.مسئولین فرهنگی نباید برکنار و محاکمه بشوند بخاطر این افتضاحات؟
  • NL ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    5 29
    تو اسکارم کلی حرف سیاسی زده میشه زر نزن بشین سر جات بعدشم همه میدونن شما هر تفکر مخالفیو سرکوب میکنید عنوان جاسوس صرفا یه برچسبه برای سرکوب و خفقان
    • تأمل IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      5 0
      دقت نکردی: 1. موضوع اینه که این سینما گران خودشون اصرار و ادعای پرهیز از سیاست دارند! 2. حرف سیاسی بد نیست اما با اطلاع و در جهت حق و منافع ملی نه با عینک بدبینی که آقای مثلا هنرمند هم مثل خود شما اطلاعی از پرونده نداره اما اما فرض رو بر این میذاره که اتهام جاسوسی یه برچسب بوده! یا للعجب از این همه جهل و ادعا
  • US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    6 20
    حقیقتا اتفاقاتی مثل حذف عادل و تعطیلی نود تو جیبوتی هم نمی شه ولی اینجا می شه
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      12 6
      مرده شور تو و برنامه کوفتی نود را با هم ببره
  • US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    5 15
    بعضی ها واقعا خودشون رو زدن به نفهمی! معلوم نیست درباره عادل نظر مردم چیه؟! اینها خودشون رو ارباب مردم می دونن
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    23 4
    مال حرام صندوق فرهنگیان همه سینماگران را دیوانه کرده
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    11 3
    اینها بیشتر بهشون میاد ستون پنجم آمریکا و اسرائیل در ایران باشند تا "هنر" پیشه..وصد در صد هنرمند نیستند...هر خانمی بیشتر از خودش "مایه " گذاشت بولد میشه و هر آقایی که بیشتر ناسزا بگه و روشنفکر بازی دربیاره جایزه باران..
  • مختار IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    2 0
    به نظرم باید همه موافقان و طرفداران جاسوسان هم محاکمه بشن دقیقا مثل همون جاسوس. کسی که طبق مستندات و مدارک عملا داره سالهاست در قالب خبرنگار و عکاس براندازی انجام میده و این آخر کاری از بی دروپیکر بودن مملکت استفاده کرده و هر شکری بوده خورده و به همه مردم و شیعیان و محرم توهین کرده فقط باید اعدام بشه نه 10 سال زندان که باز بیاد بیرون هر غلطی دلش خواست بکنه.کسی که با این راحتی به یک کشور شیعه میگه اراذل شیعه و عرعر و ... چرا باید 10 سال زندانی بشه؟ جای مختار خالیه. این مملکت نیاز به مختار داره الان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس