سندر هیکس در افق نو - نمایه

اف‌بی‌آی به سراغ مهمان‌های آمریکایی «افق نو» رفته و آن‌ها را تهدید کرده که اگر در کنفرانس بیروت شرکت کنند تا یک میلیون دلار جریمه و تا ۲۰ سال حبس خواهند شد؛ اما چرا دولت آمریکا از این کنفرانس می‌ترسد؟

سرویس جهان مشرق - کنفرانس «افق نو» که هر سال به همت نادر طالب‌زاده و تیمی از فعالان انقلابی دیگر برگزار می‌شود و ده‌ها اندیشمند منتقد امپریالیسم را از سرتاسر دنیا دور هم جمع می‌کند، کم‌تر از یک ماه دیگر در بیروت، پایتخت لبنان، آغاز به کار می‌کند. این کنفرانس بین‌المللی که سال گذشته در مشهد مقدس میزبان شماری از عالی‌رتبه‌ترین مقامات سابق آمریکایی نیز بود، حساسیت واشینگتن را بیش از پیش برانگیخت، تا جایی که دولت ترامپ سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) این کنفرانس و برگزارکنندگان آن را تحریم کرد. جالب این‌جاست که امسال حتی پیش از آن‌که نادر طالب‌زاده برای آماده کردن مقدمات کنفرانس دست‌به‌کار شود، اف‌بی‌آی خود را مهیای افق نو کرده است. پلیس فدرال آمریکا به سراغ مهمانان آمریکایی افق نو رفته و آن‌ها را تهدید کرده است که اگر در کنفرانس بیروت شرکت کنند تا سقف یک میلیون دلار جریمه و تا ۲۰ سال حبس خواهند شد.

پس از کنفرانس سال گذشته افق نو در مشهد مقدس، دولت آمریکا بیش از پیش روی این کنفرانس حساس شد (+)


مشرق پیش‌تر درباره تحریم کنفرانس افق نو گزارش‌هایی را منتشر کرده است که بخشی از آن‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› تحریم طالب‌زاده فرصتی «نادر» برای رسوایی ترامپ است/ حمایت مهمانان آمریکایی از «افق نو»

›› نامه نادر طالب‌زاده به دولت ترامپ: این بار با بد کسی درافتاده‌اید +متن نامه و جواب OFAC

›› کنفرانس ویدیویی آمریکایی‌ها در حمایت «افق نو»

 

سرویس جهان مشرق همچنین با «اسکات ریکارد» کارمند سبق آژانس امنیت ملی (NSA) آمریکا و یکی از افرادی که اف‌بی‌آی از او بازجویی کرده، «ماتئوس پیسکورسکی» فعال لهستانی که به خاطر شرکت در افق نو سه سال بدون اتهام در کشورش زندان بود، و با نادر طالب‌زاده، دبیر کنفرانس افق نو، در خصوص دشمنی دولت آمریکا با این کنفرانس مصاحبه کرده است. این مصاحبه‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› مهمانان افق نو مراقب عملیات جاسوسی یا تروریستی باشند/ آمریکا، اسرائیل و سعودی در لبنان نفوذ زیادی دارند

›› متفکران غربی در کنفرانس افق نو طعم آزادی بیان را چشیدند/ دولت‌های اروپایی دیگر تظاهر به دموکراسی هم نمی‌کنند

›› من و خانواده‌ام را در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته‌اند/ دولت تا کنون از افق نو حمایت نکرده است


سندر هیکس

«سندر هیکس» نویسنده و فعال آمریکایی، نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ و یکی از مهمانان کنفرانس سال گذشته افق نو در مشهد، از افرادی است که اف‌بی‌آی برای تهدید آن‌ها مأمور به خانه‌شان اعزام کرده است. وی در وب‌سایت تبلیغاتی خود برای نامزدی کنگره[۱] ماجرای سفرش به مشهد و شرکتش در کنفرانس افق نو را با تصاویر و فیلم‌های مختلفی توصیف کرده[۲] و در همان وب‌سایت برنامه‌اش برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا و صلح با ایران در صورت راه یافتن به کنگره را نیز در قالب پنج گام از جمله عذرخواهی از ایران به خاطر کودتای ۲۸ مرداد، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران‌ایر و حمایت از صدام در جنگ علیه ایران تشریح نموده است[۳].

سندر هیکس در یادداشتی در وب‌سایت «مدیوم» (Medium) تحت عنوان «اف‌بی‌آی شهروندان آمریکا را به خاطر دوستی با ایران آزار می‌دهد [۴] » در خصوص تجربه خودش و شماری دیگر از مهمانان افق نو از مواجهه با مأموران پلیس فدرال آمریکا توضیح داده است. هیکس سپس در نامه‌ای خطاب به نادر طالب‌زاده که آن را در صفحه فیس‌بوکش آورده، از تصمیمش به عدم شرکت در کنفرانس بیروت خبر داده است. در ادامه، ابتدا یادداشت هیکس و سپس نامه او به طالب‌زاده و تیم افق نو آورده شده‌اند.

یکی از تصاویری که سندر هیکس از حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و سفرش به مشهد مقدس در وب‌سایت خود آورده است (+)

انتقاد از اسرائیل؛ نقطه مشترک مهمانان افق نو

مأموران فدرال تهدید کرده‌اند که آمریکایی‌هایی را دستگیر خواهند کرد که قصد دارند ماه سپتامبر به بیروت سفر کنند و با ایرانی‌ها در یک کنفرانس مسالمت‌آمیز دیدار نمایند. ساعت ۶:۳۰ صبح یکی از روزهای ماه مِی گذشته [اردیبهشت-خرداد ۹۸]، اف‌بی‌آی درِ خانه مایکل مالوف را زد. مالوف، مقام سابق وزارت دفاع که ساکن ویرجینیاست، سال گذشته برای حضور در کنفرانس افق نو به مشهد در ایران رفته بود. وی مشتاق بود در گردهمایی امسال در بیروت هم شرکت کند. اف‌بی‌آی به او هشدار داد که اگر این کار را بکند به عواقب ناگواری گرفتار خواهد شد. مالوف از آن‌ها خواست فوراً خانه‌اش را ترک کنند.

ماه جولای [تیر-مرداد ۹۸]، مأموران اف‌بی‌آی مقابل خانه اسکات ریکارد، مترجم سابق نیروی هوایی و آژانس امنیت ملی آمریکا در فلوریدا سبز شدند. او هم یک بار در همان کنفرانس در ایران شرکت کرده بود. اف‌بی‌آی او را تهدید کرد که اگر امسال در این کنفرانس شرکت کند، دستگیر خواهد شد [مصاحبه مشرق با اسکات ریکارد]. پیش از این، اف‌بی‌آی با «جی. مایکل اسپرینگمن» دیپلمات سابق وزارت خارجه، تماس گرفته بود تا با او درباره افق نو صحبت کند، اما اسپرینگمن بی‌درنگ هرگونه گفت‌وگو درباره تجربیاتش در کنفرانس را رد کرده بود. به مأموران اف‌بی‌آی گفته بود «نه؛ خیلی ممنون» و گوشی را گذاشته بود.

هر سه این شهروندان آمریکایی منتقدان صریح سیاست‌های اسرائیل و «رابطه ویژه» آمریکا با این [رژیم] بوده‌اند. این سطح از ارعاب توسط اف‌بی‌آی هم نشان‌دهنده یک خفت جدید [و تنزل بی‌سابقه] در همان «رابطه ویژه» است.

(ساعتگرد از بالا چپ) سندر هیکس، اسکات ریکارد، مایکل اسپرینگمن، ورنلیا رندال (استاد بازنشسته حقوق دانشگاه دیتون آمریکا و فعال ضدنژادپرستی)، و مایکل مالوف، تنها برخی از افرادی هستند که اف‌بی‌آی آن‌ها را تهدید کرده است (+)

چرا دولت آمریکا از افق نو هراس دارد؟

کنفرانس افق نو توسط یک روشنفکر سخنور ایرانی و خبرنگار تلویزیونی به نام نادر طالب‌زاده برگزار می‌شود که یک مسلمان معتقد و یکی از انقلابیون اصیل در انقلاب سال ۱۹۷۹ است. افق نو از مخالفان و منتقدان بین‌المللی سیاست‌های آمریکایی-اسرائیلی میزبانی می‌کند. از جمله مهمانان اخیر این کنفرانس عبارتند از خاخام «دیوید وایس» اهل نیویورک و «لورن بوث [۵] » خواهر ناتنی همسر «تونی بلر» [نخست‌وزیر سابق انگلیس] که ۹ سال پیش مسلمان شد. کنفرانس سال گذشته در «شهر مقدس» مشهد در ایران، تلفیقی سرزنده از روشنفکران بین‌المللی، از جمله «الکساندر دوگین» فیلسوف روس [درباره دوگین از این‌جا، این‌جا، این‌جا و این‌جا بیش‌تر بخوانید]، و «پِپِه اسکوبار» خبرنگار شوخ‌طبع آسیاتایمز بود. به ما فرصت داده شد تا آن روی گرم و دوست‌داشتنیِ اسلام را ببینیم و در وقت آزاد خود به حرم امام رضا [علیه‌السلام] در مشهد هم برویم که یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی در اسلام شیعی است.

فیلم کوتاهی که سندر هیکس از حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در وب‌سایت خود آورده است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مهمان ویژه روس در ایران کیست؟

›› نامه امام خمینی به گورباچف باید در دستور کار پوتین قرار گیرد

›› پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است

›› پیاده‌روی اربعین سرنوشت تازه‌ای را برای خاورمیانه و کل جهان رقم خواهد زد

خود من به عنوان خبرنگار در مشهد با یک اسرائیلی به نام «میکو پلد» ملاقات کردم که اگرچه فرزند یک ژنرال برجسته اسرائیلی است، اما تبدیل به یک نویسنده برجسته مخالف [در فلسطین اشغالی] شده است. یکی دیگر از افراد حاضر در کنفرانس «فیلیپ جیرالدی» مقام سابق سی‌آی‌ای و منتقد صریح «رابطه ویژه» آمریکا-اسرائیل بود. من هم ماه می گذشته و هم در کنفرانس قبلی افق نو در تهران متوجه شدم که سفرهای بین‌المللی راهی برای افراد کشورهای دیگر است تا ببینند آمریکایی‌ها واقعاً چه کسانی هستند، و چه کارهایی از دستمان برمی‌آید که برای هم‌دیگر انجام بدهیم.

با این وجود، وزارت خارجه آمریکا ادعا می‌کند موضوع کنفرانس افق نو چیزی جز «انکار هولوکاست و تئوری توطئه» نیست، و بهار امسال مجموعه‌ای از تحریم‌های سخت را علیه این کنفرانس اِعمال کرد. شاید سال‌های گذشته در این کنفرانس چند اندیشمند نامتعارف هم شرکت کرده باشند، اما در هیچ‌یک از کنفرانس‌های افق نویی که من در آن‌ها شرکت کرده‌ام، هیچ اشاره‌ای به هولوکاست نشده است. در عین حال، روایت رسمی از ۱۱ سپتامبر، همان روایتی که آمریکا، اسرائیل و عربستان برای منافع خود از آن سوءاستفاده می‌کنند، در این کنفرانس مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. شاید این همان چیزی باشد که وزارت خارجه بیش‌تر از آن می‌ترسد، چون مقامات سخت‌کوش وزارت خارجه آمریکا از سال ۲۰۰۶ تا الآن با دستپاچگی جنبش حقیقت‌یاب ۱۱ سپتامبر را محکوم کرده‌اند [۶] . اتفاقاً وزارت خارجه در حملاتش علیه افق نو خودش دچار توهم توطئه شده است، چراکه ادعا می‌کند این کنفرانس «بستری برای اقدام مأموران اطلاعاتی ایران به جذب و جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌کنندگان فراهم کرده است.»

این در حالی است که در افق نو، آمریکایی‌هایی که پیشاپیش برای کشورشان فداکاری کرده‌اند اجازه دارند بپرسند چرا اسرائیل باید بتواند صدها تظاهرات‌کننده را در غزه به خاک و خون بکشد و خانه‌های فلسطینیان را بمباران کند، و در عین حال نه دولت آمریکا و نه رسانه‌های جریان اصلی هم هیچ‌گونه اعتراضی به آن نکنند.

سندر هیکس در کنفرانس سال ۹۷ افق نو در مشهد مقدس (+)

تحریم سپاه و تنش‌های بعدی

اوایل بهار امسال وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور ناگهانی توسط آمریکا یک «سازمان تروریستی» اعلام شد، من درگیر خواندن کتاب اخیر «ریس اِرلیک» [نویسنده و خبرنگار آمریکایی] به نام «دستورکار امروز [دولت آمریکا درباره] ایران [۷] » (۲۰۱۸، انتشارات «راوتلج») شدم. آن‌جا بود که فهمیدم سپاه پاسداران بخش عظیمی از اقتصاد ایران است و ۹ درصد تولید و تجارت در این کشور را کنترل می‌کند. بنابراین تروریستی اعلام کردن سپاه همان اندازه واقع‌بینانه است که «تروریست» دانستن تک‌تک افراد حاضر در مقر فرماندهی مرکزی آمریکا [«سنتکام»] واقع‌بینانه است. از قضا این دقیقاً همان کاری است که ایرانی‌ها در واکنش انجام دادند.

بهار امسال شاهد چندین درگیری در خلیج فارس و ردوبدل شدن اتهامات مختلف میان ایران و آمریکا بودیم. آمریکا ادعا کرد ایران به کشتی‌های باری ژاپن اژدر شلیک کرده است، اما خود ژاپن می‌گفت حمله به کشتی‌هایش اصلاً با موشک انجام شده است. ایرانی‌ها یک پهپاد ۱/۳ میلیون دلاری آمریکایی را منفجر کردند [ظاهراً منظور پهپاد «گلوبال‌هاوک» است که البته بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است - جزئیات بیش‌تر]. ترامپ نزدیک بود در واکنش، ۱۰۰ ایرانی را به قتل برساند. و یوتیوب اخیراً از انتشار ویدیوهای جدید توسط کانال ایرانی پرس‌تی‌وی جلوگیری کرد، چون حقیقت اولین قربانی [در درگیری‌های بین‌المللی] است.

توضیحات سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران درباره هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی [دانلود]

ادعای خنده دار ترامپ: اگر حمله می‌کردیم ۱۵۰ ایرانی کشته می‌شدند، گفتم عملیات متوقف شود [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› ایران، یک - آمریکا، هیچ؛ بلوف‌های سازنده RQ-۴ درباره جنگ با ایران

›› ایران تنها شکارچی گلوبال‌هاوک/ ۱۰ پهپاد دیگر آمریکا را هم بزنیم، جنگ نمی‌شود

›› آیا «شاهین» آمریکایی که شکار ایران شد تله سایبری بود؟

ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ [دی‌ماه ۹۷]، پیش از همه این اتفاقات، مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی-ایرانی، بدون اتهام به مدت ۱۰ روز بازداشت شد. شخصاً از نادر طالب‌زاده شنیدم که هاشمی تقریباً منحصراً در مورد کنفرانس افق نو مورد بازجویی اف‌بی‌آی قرار گرفته است [جزئیات بیش‌تر]. روزنامه نیویورک‌تایمز همان زمان گزارش داد که وزارت دادگستری توسط یک هیأت منصفه در حال تحقیقات [روی موضوع کنفرانس افق نو] است و هاشمی به عنوان یک شاهد تعیین‌کننده مورد پرس‌وجو قرار گرفته است.

نقش «سیگال مندلکر» مدیر صهیونیست «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی»

شخصاً در گفت‌وگو با نمایندگان وزارت خزانه‌داری آمریکا مطلع شدم که این وزارت‌خانه معتقد است که [پس از تحریم افق نو] حضور آمریکایی‌ها در کنفرانس افق نو به موجب قانون ممنوع است. «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» [جزئیات بیش‌تر] تهدید کرده است که نقض تحریم‌های آمریکا جریمه‌ای تا سقف یک میلیون دلار و حبس به مدت حداکثر ۲۰ سال را به دنبال خواهد داشت.

مایکل اسپرینگمن که قبلاً دیپلمات آمریکا در عربستان بود، تصمیم گرفته تا امسال در کنفرانس افق نو شرکت نکند. آقای اسپرینگمن که کتاب «ویزاهایی برای القاعده [۸] » را در مورد تجربیاتش به عنوان یک دیپلمات و مقام کنسولگری در جده نوشته است [و توضیح داده که چگونه مقامات ارشدش به او دستور می‌داده‌اند تا به‌رغم اطلاع از تروریست بودن برخی افراد، برای آن‌ها ویزا صادر کند تا برای آموزش توسط سی‌آی‌ای به آمریکا بروند]، در تاریخ ۲۲ جولای شکایتی را به بازرس کل وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه داد که موضوع آن «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی بود. مندلکر متولد و تحصیل‌کرده اسرائیل است و هیچ سابقه علنی‌ای در دست نیست که نشان دهد وی به طور رسمی تابعیت اسرائیلی خود را لغو کرده است. آقای اسپرینگمن که خودش وکیل است اعتقاد دارد که مندلکر دچار «تضاد منافع» است [و منافع وطن اولیه‌اش یعنی فلسطین اشغالی در تضاد با مسئولیت کنونی‌اش در وزارت خزانه‌داری آمریکاست]. این دیپلمات سابق آمریکایی در مصاحبه‌های متعددی اظهار داشته است که مندلکر دستورکار سیاسی شخصی‌اش را بر حقوق اساسی شهروندان آمریکایی مقدم قرار داده است.

«سیگال مندلکر» شهروند سابق رژیم صهیونیستی، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور «اطلاعات مالی و تروریسم» و مدیر «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی» (+)

مایکل اسپرینگمن و کتابش «ویزاهایی برای القاعده» (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اتاق جنگ آمریکا علیه ایران کجاست و در رأس آن چه کسانی هستند؟

›› «برایان هوک» کیست و در «گروه اقدام ایران» چه مأموریتی دارد؟

اسپرینگمن طی یک کنفرانس از راه دور می‌گوید:

ترامپ سال ۲۰۱۷ مندلکر را به عنوان معاون وزیر منصوب کرد. مندلکر کسی است که با دقت توسط صهیونیست‌ها در دولت آمریکا تربیت شده است. وی در بخش امنیت ملی در وزارت دادگستری کار کرده و منشی «کلارنس توماس» قاضی دیوان عالی کشور هم بوده است. این زن اساساً دارد سیاست خارجی اسرائیل را پیاده می‌کند و تمام تلاشش را برای حمله به ایران و حمله به روسیه انجام می‌دهد. تمام هدفش این است که این کشورها را فلج کند و همه مردم آن‌ها را از مواد غذایی محروم کند و اجازه رسیدن دارو به آن‌ها را ندهد. ترامپ مندلکر را خودش دست‌چین کرده است؛ همان‌طور که بولتون و پمپئو را دست‌چین کرده است.

«مایکل اسپرینگمن» (وسط) در کنفرانس سال ۹۷ افق نو در مشهد مقدس؛ وی مدیر دفتر صدور ویزا در جده بود، اما پس از افشای روابط سی‌آی‌ای با تروریست‌های تحت حمایت سعودی توسط وزارت خارجه آمریکا از کار برکنار شد (+)

افق نو فرصتی برای صلح و درک متقابل

به گفته «زینب مهنا» [همسر طالب‌زاده و] از مدیران افق نو، این کنفرانس بودجه خود را از [تولیت] سه حرم اسلامی در خاورمیانه دریافت می‌کند. مهنا امیدوار است که دریافت بودجه از نهادهای غیرتحریمی، مانع از تهدید یا دستگیری آمریکایی‌های شرکت‌کننده در کنفرانس شود. با این حال، در دوره‌ای بسیار بی‌ثبات [و حساس] در روابط آمریکا و ایران، کنگره آمریکا اخیراً دست به اقدامی در راستای منافع حزب راست‌گرای افراطی «لیکود» در اسرائیل زد. کنگره ۲۳ جولای لایحه جدیدی به نام HR۲۴۶ را تصویب کرد که موضوع آن محکومیت جنبش حامی فلسطینیان یعنی «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» (BDS) اسرائیل بود. حتی افراد مهم «ترقی‌طلب» هم به این لایحه رأی مثبت دادند.

آمریکا امروز هیچ رابطه دیپلماتیکی با ایران ندارد. افق نو فرصتی است برای شهروندان آمریکایی تا در جهت ایجاد صلح و تفاهم بین‌المللی گام بردارند. با این وجود، وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد شهروندان این کشور را به جرم آزادی بیان، مسافرت و شرکت در گفت‌وگوی بین‌المللی به زندان بیندازد. افق نو می‌تواند به پیشرفت‌های عمیق‌تر معنوی و سیاسی [در روابط دو کشور] منجر شود؛ می‌تواند به آمریکایی‌ها کمک کند تا درباره غنای اسلامی بیاموزند؛ و می‌تواند به دنیا کمک کند تا اساس عدالت برای فلسطین را بنا کنند. اگر آمریکایی‌ها اجازه حضور در این کنفرانس را پیدا کنند، می‌توانند در ایجاد یک تفاهم و صلح جدید میان همه ملت‌های خاورمیانه سهیم باشند. با این حال، چنین هدفی نه در دستورکار امروز دولت عمیق [و نظام پشت پرده حکومت] آمریکا قرار دارد و نه در دستورکار نهادهای سطحی مانند اف‌بی‌آی و وزارت خزانه‌داری.

کنفرانس افق نو هر سال از اندیشمندان سراسر جهان فارغ از ملیت، نژاد و دین میزبانی کرده است (+)


آن‌چه در ادامه می‌آید، متن نامه‌ای است که سندر هیکس در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده [۹] و در آن اعلام نموده است که نمی‌تواند در کنفرانس امسال افق نو در بیروت شرکت کند.

۱۸ آگوست ۲۰۱۹ [۲۷ مرداد ۹۸]

حاج نادر طالب‌زاده عزیز

و زینب مهنا طالب‌زاده عزیز

کنفرانس افق نو

تهران، جمهوری اسلامی ایران

دوستان من،

متأسفم، اما نمی‌توانم ماه آینده به کنفرانس بعدی افق نو در بیروت در لبنان بیایم.

پس از مراجعه هفته گذشته اف‌بی‌آی به خانه‌ام و پس از گفت‌وگو با دو وکیل مختلف در دو ایالت مختلف، به این نتیجه رسیده‌ام که پیامدهای قانونی شرکت من در کنفرانس شما بیش از هر کمکی است که ممکن است بتوانم به آرمان‌های این کنفرانس بکنم.

از جمله این آرمان‌ها دور کردن آمریکا از آتش جنگ با کشور شما و تحقق عدالت برای مردم فلسطین است. من همچنان به هر دوی این آرمان‌ها و به تلاش برای محقق شدن آن‌ها از طریق روش‌های خلاقانه و معنوی متعهد هستم. با این وجود، اکنون که سپاه پاسداران توسط دولت ترامپ به عنوان یک «سازمان تروریستی» نام‌گذاری شده، تاوان ارتباط با هر چیزی که حتی اندکی به این سازمان مربوط باشد هم شدید خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که من معتقد باشم که افق نو هرگونه رابطه رسمی‌ای با سپاه پاسداران دارد یا این‌که سپاه پاسداران یک نهاد «تروریستی» است. با این حال، حقیقت برای دولت کنونی آمریکا اهمیتی ندارد. همه افراد در دولت ترامپ ظاهراً یک دستورکار محرمانه دارند و به نظر می‌رسد هر تصمیمی که در این دولت گرفته می‌شود، آمریکا را به جنگ علیه ایران به نفع اسرائیل، سعودی‌ها و البته صنایع تسلیحاتی آمریکا نزدیک‌تر می‌کند.

تجربه برقراری ارتباط با شما طی چهار ماه گذشته ارزشمند بوده است. خود این تعاملات نوعی کنفرانس آموزشی بوده‌اند. من [در همین تعاملات بود که] فهمیدم که سیگال مندلکر، یک فرد متولد اسرائیل و معاون وزیر خزانه‌داری در امور تأمین مالی تروریسم، منشأ تحریم‌های شدید علیه کنفرانس افق نو بوده است. اگر وی همچنان تابعیت دوگانه اسرائیلی-آمریکایی داشته باشد، یعنی نمونه‌ای از تأثیر جهت‌گیری خارجی بر سیاست خارجی آمریکا رخ داده است. رشد جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» که منشأ آن رهبران حزب چپ آمریکا، گروه‌هایی مانند «صدای یهودی برای صلح» [که «نوام چامسکی» عضو هیأت مشاوران آن است]، و «سوسیالیست‌های دموکراتیک آمریکا» هستند، نشان می‌دهد که سیاست خارجی آمریکا ممکن است به همین زودی [از وضعیت کنونی خارج شود و] به توازن بازگردد. آمریکا باید به ندای قلب خود گوش بدهد. من فکر می‌کنم همه ما [در عمق قلب خودمان] می‌دانیم که فلسطینی‌ها شایسته عدالت هستند. یکی از دوستان جدید من که مدیریت مدرسه‌ای را در رام‌الله به عهده دارد، به من گفت هر فردی که در آن‌جا از اسرائیل انتقاد کند ممکن است بدون اتهام یا محاکمه تا ۵ سال زندانی شود. («عفو بین‌الملل» هم این واقعیت را تأیید می‌کند.) عدم وجود روند قضایی، در تضاد با ارزش‌های آمریکایی است و نقض حقوق بشر بین‌المللی به شمار می‌آید.

اقدام ترامپ و اسرائیل به ممنوعیت ورود دو عضو ترقی‌طلب کنگره به اسرائیل می‌تواند به روشن شدن [دلایل] تصمیم من [برای عدم شرکت در افق نو] کمک کند. «الهان عمر» [جزئیات بیش‌تر] و «رشیده طلیب» [دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا] قهرمانان شخصی من هستند. (من و طلیب هر عضو سوسیالیست‌های دموکراتیک آمریکا هستیم.) این‌که نمایندگان کنگره آمریکا مجاز به ورود آزادانه به اسرائیل نیستند، نشان می‌دهد فضای سیاسی کنونی چه‌قدر عجیب، خطرناک و انعطاف‌ناپذیر است. ایده‌آل آمریکاییِ آزادی بیان اکنون در اولویت پایین‌تری از منافع کشور [نامشروع] کوچکی در خاورمیانه قرار گرفته که فوق‌العاده مشتاق است تا پایگاهی برای تجاوزگری‌های آمریکا باشد.

در همین‌باره بخوانید:

›› اولین زن محجبه در کنگره آمریکا؛ آن‌چه باید درباره «الهان عمر» بدانید

بخشی از روند رسیدن من به تشخیص و تصمیم‌گیری‌ام صحبت با کارشناسان حقوقی بوده است، اما من در این‌باره به مناجات با خدا و تفکر هم متوسل شده‌ام. این مسئله را به خداوند سپردم و این تصمیمی بود که ما با هم به آن رسیدیم. مطمئنم که شما هم این موضوع را درک می‌کنید.

می‌دانم که با هم در مورد بردن مهمان‌های کنفرانس به خارج از شهر برای بازدید از صومعه و مزار «سنت شربل» [یا «مار شربل مخلوف [۱۰] »] زاهد [و کشیش] لبنانی صحبت کرده بودیم. حتماً باید در یک فرصت دیگر با شما آن‌جا ملاقات کنم. من نسخه‌ای از نوشته‌های معنوی بی‌نظیر او را که در کتاب «عشق، نور تابان [۱۱] » جمع‌آوری شده‌اند، به همان دوستی اهدا کردم که در رام‌الله فلسطین مدرسه دارد.

عیسی [علیه‌السلام] می‌گوید: «من به شما حقیقت را می‌گویم و کسانی که به من ایمان دارند، آن‌چه را انجام می‌دهند که من انجام می‌دهم؛ آری، آن‌ها باز هم کارهای بزرگ‌تری انجام خواهند داد.» این سخن به نظر کاملاً هم‌راستا با این درک است که عیسی پیامبری بی‌نهایت قدرتمند بود که توانست مردم را به مسیر خداوند بازگرداند. به عقیده من پدیده بسیار قدرتمندی است وقتی در سراسر جهان حول محول یک چشم‌انداز معنوی برای صلح متحد می‌شویم. من مایلم برای جلوگیری از مشکلات قانونی برای کنفرانس بعدی کمک کنم. می‌خواهم اعلام کنم که ما می‌توانیم با همکاری یک‌دیگر تا یک کنفرانس موفق را برگزار و از ارزش‌های جهانی آزادی، عدم خشونت و حقیقت حمایت کنیم.

دوست شما،

سندر الیاس هیکس

جلد کتاب «عشق، نور تابان» درباره زندگی و نوشته‌های «سنت شربل» (+)


[۱] Hicks for Congress Link

[۲] I spent four days in Mashhad, Iran, last weekend (May ۱۲-۱۴, ۲۰۱۸), as a part of the New Horizon conference. Link

[۳] Cleaning Up Our Act: How the USA Can Restore Diplomatic Relations with Iran Link

[۴] FBI Harasses US Citizens for Friendship with Iran Link

[۵] لارین بوث لینک

[۶] ۲ U.S. Reports Seek to Counter Conspiracy Theories About ۹/۱۱ Link

[۷] The Iran Agenda Today: The Real Story Inside Iran and What's Wrong with U.S. Policy Link

[۸] Visas for Al Qaeda: CIA Handouts That Rocked the World: An Insider's View Link

[۹] I have decided not to attend the New Horizon conference in Beirut this year. Link

[۱۰] Charbel Makhlouf Link

[۱۱] Love is a Radiant Light: The Life & Words of Saint Charbel Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    17 4
    واقعا هزار حیف . افق نو مظلوم واقع شده ، بطوریکه عظمت آن از چشم ایرانیان نیز به دور مانده ، کاش دستاورد های آن بهتر و بیشتر به اطلاع مردم میرسید تا متوجه شوند چه حکمت مبارکی در آن نهفته بوده که آمریکا برای دور ماندن و تجمع مهمانان که هدفی جز روشنگری جمعی اندیشمند برای آینده بشریت در آن متصور نبود را اجبار کند با بهانه و ترفند مانع از آن شود که مبادا چهره واقعی دشمنان انسانیت و هیمنه آنها لطمه ببیند و مردم دنیا از آن آگاه شوند ، اینهمه تلاش و سنگ اندازی کم سابقه راجع به یک کنفرانس نشان از اهمیت زیاد آن دارد . امیدواریم راه هائی اندیشیده شود که از نظرات دیگران ، خاصه مغضوبین غایب بهره برد
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    5 20
    اول توضیح بدبد افق نو چی هست طالب زاده چه کاره هست اصلا کی هزینه اش را تامین میکند و چه منافعی برای ایران دارد- کمی عجیب هست این کثافتهای امریکا و انگلیس و فرانسه هرگز بدون مزد و مزدوری به کنفرانسی نمیان-کی دنبال این پست فطرتهای امریکائی هست؟!!!!!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    26 4
    آمریکائیها علی رغم اینکه فریاد آزادی سر می دهند، اما از آگاهی ملتها بشدد در هراسند.
  • سید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    10 5
    آفرین نادر عزیز.
  • سید IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    9 3
    عجیب کار بزرگیه این کنفرانس افق نو.... موافقم باهاش صددرصد
  • سید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    4 3
    شایدم تو افق نو بیایند و بمب بزننن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس