کد خبر 988945
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

بنا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info) رشتۀ حقوق به دلیل چالش برانگیز بودن و تنوع و گستردگی برای بسیار از افراد جذابیت دارد، به طوری که در میان رشته‌های مختلف علوم انسانی، رقابت اصلی بر سر رشتۀ حقوق شکل می‌گیرد.

گستردگی رشته حقوق را در زمینه های بسیاری از جمله حقوق کیفری ، حقوق خانواده ، حقوق بین الملل ، جرم شناسی ، حقوق کار و... می توان مشاهده کرد.

فردی که به عنوان وکیل به فعالیت می‌پردازد، وظایف مختلفی را بر عهده دارد. یکی از مهمترین وظایف یک وکیل، مشاوره دادن به مراجعه‌کنندگان در موارد مختلف است. کسانی که با بروز یک مشکل حقوقی، دست به دامن وکلا می‌شوند اغلب سواد حقوقی لازم برای پیشبرد کار پرونده‌هایشان را ندارند، از این رو وکلا وظیفه دارند ابتدا به آنها مشاوره بدهند. آگاهی در خصوص راه‌های قانونی یک پرونده می‌تواند افراد را در خصوص تصمیم‌گیری مصمم‌تر کند.

اگر افراد بعد از گرفتن مشاوره، مصر به گرفتن وکیل باشند، وکالت‌نامه‌ای را که وکیل با شرایط مد نظر موکل خود، تنظیم کرده است را امضا می‌کنند و بعد از طی این مرحله، وکیل می‌تواند به عنوان نمایندۀ قانونی موکل در دادگاه شرکت کند و در خصوص موضوعات پیش آمده از وی دفاع کند.

تهیه پیش نویس ها ، قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد امور حقوقی و جمع آوری و نگهداری مستندات و مدارک مربوط به پرونده، از کارهای دفتری مهمی است که قبل از طی روال قانونی پرونده لازم الاجراست. وکیل بعد از طی این مراحل می‌تواند در جلسات و مذاکرات مختلف به منظور کشف اطلاعات بیشتر در خصوص پروندۀ موکل خود، شرکت کند. اغلب وکلای تیزبین در چنین تحقیقاتی به مواردی برخورد می کنند که ممکن است از دید ماموران قانون پنهان مانده باشد. وکیل با ارائه مدارک و شواهد به دادگاه و دفاع از موکل خود در بسیاری از بزنگاه‌ها می‌تواند بی‌گناهی موکل خود را اثبات کند یا در مجازات وی تخفیف بگیرد.

سالانه تعداد بسیار زیادی از جوانان در دانشگاه‌های مختلف در رشتۀ حقوق مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را اخذ می‌کنند. اما بی‌شک تمام این افراد وارد بازار کار نمی شوند. چرا که صرف داشتن تحصیلات آکادمیک از کسی وکیل نمی سازد. برای وکیل شدن باید در کنار تحصیلات از تجربه کافی ، مهارت سخنوری و بیان در حد عالی برخوردار بود. داشتن جسارت و اعتماد بنفس بالا ، صبر و پشتکار زیاد و توان درک و تجزیه و تحلیل میزان زیادی از اطلاعات ، لازمه کار وکالت است.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

این خبر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس