کد خبر 988928
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
پلیس

نیروی انتظامی در پیامی از مسئولان هیئات دسته‌های عزاداری خواست با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، تصاویر خرافی و نامناسب هوشمندانه مقابله کنند.

به گزارش مشرق، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: واقعه عاشورا از حوادث ناب تاریخی است که باید از آن درس زندگی، صبر و استقامت، شجاعت و وفاداری آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

بیشتر بخوانید:

در این مسیر پیروان امام حسین (ع) و شیعیان آن حضرت باید در راستای احیای "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان مهم ترین پیام عاشورا که در قیام امام حسین (ع) تبلور یافت فرصت را غنیمت شمرده و این فریضه بزرگ الهی را نسل به نسل و برای پیوند خوردن جوانان امروز با مکتب عاشورا منتقل کنند.

نیروی انتظامی نیز همچون گذشته همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی بیش از گذشته برای برقراری و تداوم نظم و امنیت و خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت به مردم و همچنین توسعه و رونق این مراسم عزاداری، با هیئات و تکایا با کمال افتخار همکاری و انجام وظیفه می‌کند.

برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تأمین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و مخصوصاً عزاداران حسینی (ع)، مسئولان هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

از هرگونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌روها (که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز کنند، با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتارهای موهن، "هوشمندانه" مقابله کنند.

هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریانها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند.

هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب از سیستمهای صوتی که ایجاد مزاحمت می‌کند، استفاده نشود.

فلسفه قیام امام حسین (ع) که همانا انجام و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است توسط مسئولان محترم هیئتهای مذهبی مدنظر قرار بگیرد.

اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش‌سوزی، اتصال برق و سایر نکات ایمنی مورد توجه دقیق قرار گیرد.

مراکز 110 پلیس در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت و پاسخگویی به مردم هستند و مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز طبق روال جاری خود با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و مدیریت ترافیک بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس