صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۰ شهریور

برخلاف اظهارنظر آقای ظریف، متاسفانه این دولتمردان بودند که هر چه درباره برجام گفتند، برعکس از آب درآمد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ظریف: منتقدان هر چه درباره برجام گفتند، برعکس از آب درآمد!

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «مشکل دوستان ما این است که نمی‌خواهند راستی آزمایی حرف‌های خودشان را بپذیرند. گفتند که آقای ترامپ به هیچ وجه از برجام خارج نمی‌شود، وقتی که از برجام خارج شد، گفتند به این دلیل خارج شد که آقای دکتر روحانی فلان جمله را در مشهد گفت. آقا! بپذیرید که تحلیل شما اشتباه بوده است. تقریباً هر تحلیلی که درباره موضوع هسته‌ای داشتند، اشتباه بوده است».

وزیر امور خارجه افزود: «همه دنیا می‌گوید که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موفق بوده است، خود آقای ترامپ می‌گوید که من دو دقیقه مصاحبه وزیر خارجه ایران را دیدم و معتقدم هیأت امریکایی از عهده مذاکره با او برنمی‌آید...همان‌طور هم گفته است که برجام یک کلاه بزرگ بر سر امریکا بود. چرا ما یک قسمت سخن او را می‌پذیریم اما قسمت دیگر صحبتش را دروغ می‌دانیم. بررسی کنید و ببینید همه دنیا دارد می‌گوید ایران در برجام موفق شد».

ظریف در ادامه با حمله به منتقدان گفت: «بعضی وقت‌ها برای من این سؤال مطرح می‌شود چقدر منافع گروهی در داخل کشور می‌تواند با منافع تندروهای اسرائیل و تندروهای امریکا اتفاقی در همه موارد یکی باشد».

وی همچنین خطاب به منتقدان سیاست خارجی دولت گفت: «حضراتی که در اتاقشان نشسته‌اند و زیر کولر شعار می‌دهند. انقلابیون ایرکاندیشن (زیرکولرنشین) مقداری از انقلابیون واقعی یاد بگیرند».

وزیر خارجه تاکید کرد: «اگر دیپلماسی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران من نبود حتماً کشتی ایرانی آزاد نمی‌شد».

برخلاف اظهارنظر آقای ظریف، متاسفانه این دولتمردان بودند که هر چه درباره برجام گفتند، برعکس از آب درآمد.

تنها در یک نمونه «محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

همچنین دولتمردان در سال ۹۴ تاکید کردند که «امضای کِری (وزیر خارجه آمریکا) تضمینِ اجرای موفق برجام است» اما به اذعان مقامات ارشد دولت، برجام هم در دولت اوباما و هم دولت ترامپ به صورت فاحش نقض شد.

این مقامات ارشد دولت بودند که تاکید کردند که در همان روز توافق (دی ۹۴) کلیه تحریم‌ها به یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق.

ظریف در سال ۹۳ و در میانه مذاکرات هسته‌ای همزمان با اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «توافق نکردن، بهتر از توافق بد است»، در اظهارنظری عجیب گفت: «رسیدن به هر توافقی بهتر از عدم توافق است»!

تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف، در اقدامی تأمل برانگیز تمامی تعهدات ایران را به صورت پیش دستانه (یکطرفه، غیرهمزمان و نامتوازن) و با عجله در مدت ۲ ماه انجام داد و سپس به انتظار نشست تا آمریکا که به قاتل زنجیره‌ای توافقات بین المللی مشهور است، تعهدات خود را اجرا کند!

تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت روحانی به ریاست ظریف با اهمال در متن برجام و سستی در شناخت اهمیت واژگان در فرهنگ‌های مختلف، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.

به اذعان دولتمردان، برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت و علت اصلی آن نیز اعتماد بلاوجه دولت و از جمله آقای ظریف به آمریکا بود.

متاسفانه دولتمردان بجای پذیرش اشتباه خود و تلاش برای جبران آن، همچنان مشغول حمله به منتقدان هستند.

** باید با رفع حصر، مردم ایران را امیدوار کنیم!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «شرایط سخت اصلاح طلبان برای اقناع افکار عمومی» نوشت: «جامعه در وضعیتی قرار دارد که شاید بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی خود را می‌گذراند... اصلاح‌طلبان طبیعتاً شرایط بسیار سختی دارند چرا که از دولت و رئیس‌جمهوری حمایت کردند که نه تنها به وعده‌های داده شده به مردم عمل نکرد بلکه جریان حامی را نیز در نظر نگرفت. گرچه اصلاح‌طلبان نیز جز این چاره‌ای نداشتند و هنوز هم از دولت حمایت می‌کنند، اما امروز با توجه به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف به این باور رسیده‌اند که شخص رئیس‌جمهور و دولتمردان وی در بسیاری از زمینه‌ها خیلی بهتر از این می‌توانستند تصمیم گرفته و عمل کنند. هر چند دولت موازی خیلی قوی‌تر از گذشته عمل می‌کند، اما آقای روحانی دست به انتخاب‌هایی زد که شاید بسیاری از نخبگان نسبت به آن هشدار داده بودند».

ناصری در ادامه نوشت: «تجربیات اخیر مثل عملکرد دولت آقای روحانی، فراکسیون امید، شورای شهر تهران و مدیریت شهری در مجموع نتوانسته رضایت مخاطبان اصلاحات را به‌دست آورد. باید تاکید کرد که در ۳ ماه و ۶ ماه اوضاع اقتصادی نابسامان کشور درست نخواهد شد، اما برای انتخابات اسفندماه می‌توان با اعلام حرکتی در حوزه سیاست داخلی و در چارچوب حل مساله حصر و رفع ممنوع‌التصویری فضای جدیدی را شکل داد و تا حدودی جامعه را برای اسفندماه امیدوارتر کرد...درخصوص چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به‌نظر می‌رسد که حضور بدون قید و شرط اصلاح‌طلبان نوعی انتحار سیاسی است، لذا اصلاح‌طلبان حتماً باید به‌صورت مشروط در انتخابات شرکت کنند و با حساب و کتاب دفاع محکمی از چهره‌های مطرح خود در انتخابات داشته باشند».

مشاور رئیس دولت اصلاحات در این یادداشت، آلودگی این طیف به «سیاسی بازی» را به خوبی نمایش داده است.

اینکه دغدغه اصلی مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی است، اما دغدغه اصلاح طلبان رفع حصر سران فتنه است. اینکه مشکل اصلی کشور، سوءمدیریت در دولت است، اما اصلاح طلبان با تشویق دولت به فرافکنی، مشکلات را گردن دولت موازی و دولت پنهان می‌اندازند.

اینکه اصلاح طلبان سهم خود را تمام و کمال از دولت گرفته و اکثریت مطلق کابینه را در اختیار دارند، اما مدعی هستند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری، پشت در پاستور مانده‌اند.

و اینکه لازمه حضور در انتخابات، احترام به قانون و از جمله پذیرش روند بررسی صلاحیت کاندیداها (روندی معمول که در سایر کشورها نیز وجود دارد) است؛ نه اینکه با ژست حضور مشروط، فضا را برای آشوب خیابانی مهیا کرده و مطالبات مردم را به حاشیه ببریم.

واقعیت این است که اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. حیات این طیف فقط در فضای غبارآلود ممکن است.

** تغییر موضع عربستان و امارات، نتیجه رویکرد مقاومت است

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «انعطاف در ابوظبی و ریاض» نوشت: «تغییر مواضع و استراتژی کشورهای امارات و عربستان سعودی در مسائل منطقه و چرخش غیرمنتظره این دو کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت و قابل تأمل است...برخورد جدی با تجاوز پهپاد امریکایی به حریم هوایی جمهوری اسلامی، زمینه نزدیکی کشورهای منطقه به ویژه عربستان و امارات را با ایران فراهم کرده و باب گفت‌وگو با تهران و همکاری‌های امنیتی و سیاسی و حتی نظامی را برای ایجاد امنیت منطقه باز کرده است».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد با اذعان به نتیجه بخش بودن رویکرد مقاومت در دیپلماسی نوشت: «بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سید IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    50 2
    اگر به گفته ظریف برجام برای آمریکا بد است و برای ایران خوب، جناب ظریف اگر شرف دارد پاسخ دهد چرا آمریکا اصرار دارد که ایران باید رد برجام بماند!؟!؟! ضمناً به قول استاد رحیم پور، شما دولت مردان هرچه می گویید صحیح است، فقط پاسخ دهید این برجام تان تا کنون برای کشور چه کرده است!؟ البته به جز تعطیلی صنعت هسته ای کشور!!!!!!!!
    • حیدر صالح IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      10 0
      محصورین موسوی و کروبی برای ملت چه دارند که رفع حصر اینها موجب شادی باشد ؟ برای کارگر اجاره بها خانه اش میشود ؟
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    41 1
    مشرق مثل اینکه محرم شروع شده‌ دیگه فعلا از این جوک ها نزار.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    41 2
    من اصلاً به منتقدان برجام کار ندارم ولی از روز تصویب ۲۰ دقیقه ایی و اجرای یکطرفه برجام توسط دولت چیزی که در معیشت و زندگی دیدیم و لمس کردیم گرانی بیش از صد در صد در تقریباً همه چیز بوده آقای ظریف کمی هم به شعور مردم احترام بگذارید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      23 1
      گرانی 300 درصدی برادر . همه چیز سه برابر شده .
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    33 2
    جناب دیپلمات! کشتی ایرانی تقریبایک ماه توقیف بودواگردیپلماسی معجزه ای داشت بایددراین مدت خودش رانشان می داد...شماهرتحلیلی که داری داشته باش،ولی مامی دونیم که تاکشتی انگلیسی توسط دلاورمردان سپاه توقیف نشد،کشتی ایرانی آزادنشد... اینوهمیشه یادت باشه...!!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    30 2
    آقای ظریف. برعکس گفته شما آنچه شمادولتی ها. در باره ی برجام. کفتید اشتباه از کار درآمد. وآنچه منتقدان گفتند به واقعیت پیوست. می دونی چرا. چون شما ها کد خدا باورید....وآنها خدا باور ند..آقای ظریف.قول کری تضمین است چه.شد.شما روزی به خاطر خسارت. حقارتهای برجام.. باید جواب گوی محکمه ومردم باشید.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 40
    مرگ بر ضد وزارت ظریف
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      28 1
      وزارت اگر ماندنی بود که اصلا به ظریف نمی رسید اینم تموم میشه و میمونه قضاوت تاریخ و افکار عمومی در مورد تنها دستاورد دولت بنفش که همان گند برجام است
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    28 0
    خوبه فیلمش هست که خود ایشون میگه رئیس جمهور بعدی امریکا از برجام خارج نمیشه. عجب روزگاریه
    • NL ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      38 2
      پررو تر از اين دولت و رئيس جمهور و وزراش نديدم
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    27 1
    حرفای ظریف نتایج نظرسنجی چهره زنی روحانیه!!!!! خخخخخخ
  • IT ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    30 1
    پس حالا من یک چیزی درباره برجام میگم که این دیگه 100% درست از آب درمیاد . برجام = مستراح عمومی
  • دانیال IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    21 1
    رفع حصر بشه که دودمان این ملت رو برای همیشه به باد بدید خواب دیده اید خیر باشد با افتضاحاتی که به بار آوردید یک بار برای همیشه ملت نسخه شما رو خواهد پیچید.
  • ع ق IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    25 1
    باید به ظریف گفت تحریم تو از سوی امریکا ترفندی بود که با هماهنگی خودت پس از دیدار با نماینده ترامپ انجام شد و هدف آن فرار از محاکمه تو بود! فکر کردی مردم نمی فهمند! خیانت برجام غیر قابل بخشش است و باید عاملین آن دادگاهی شوند!
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      13 1
      احسسسسسسسسسسسسسسسسسنت
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    18 0
    جناب آقای دکتر ظریف چرا فکر می کنید «مردم» ایران با رفع حصر امیدوار می شوند؟ -رفع حصر تنها برای عده ای سیاست زده شاااید امیدوار کننده باشد- «مردم» با رفع مشکلات اقتصادی امیدوار می شوند.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    23 0
    رو.. را برم ... یکبار دیگه تکر ا کنید ... هر چی منتقدان گفتند برعکس در امد اهای مرد م .... از برجام چه خیری دیدید بابا مردم شعور دارن .. به شهور انها ت هین نکنید
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    15 0
    اگر حرف ظریف بر فرض محال درست باشد پس عکس انداختن در شرایط سخت با سردار سلیمانی به چه معنی است
  • احمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    6 0
    میشه بفرمایید کدوم حرفشون ؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    12 0
    دیگه این حرفارو نززنه چی بگه این بنده خدا
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    39 0
    به عقل برجامی ها شک ندارم یقین دارم از کار افتاده
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 45
    مخالفان برجام همراهان تندروهای آمریکایی و اسرائیلی هستند و چپاولگران ملت
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      16 0
      وضعت خوبه برادر .. اقا زاده ای .. تاجری .. نجومی .. چیزی هستی منتقد نباشد که هر کی به هر کی هست. بیچاره من منتقد هیچکاره که شبانه روز کار کردیم .. الان هیچی نداریم به جز حقوق یک قرونی بازنشتگی ومیگم برجام اشکال داشت .. ضمنا بی سوادم نیستم
  • تارا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    17 0
    اقای ظریف پس بعد چهار سال این ایرانه که همه رقمه امریکاا را تحریم کرده و سهم نفت امریکا در بازار را بعهده گرفته و داره پول پارو میکنه؟ خجالت هم خوب چسزیه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    15 0
    چپ ها یه ایراد خیلی بزرگ دارند! خودشون رو مساوی مردم ایران میدونن افکارشون رو مساوی با افکار مردم و دغدغه هاشون رو مساوی با دغدغه های مردم! و این توهم هست مردم چه کار بارفع حصر دارن تو این گرونی آخه؟!!!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    14 0
    اتفاقا هر چه شما گفتید بر عکس شد
  • هادی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    16 0
    عجب رویی دارین شما یا خدا! شما روی عمروعاص رو کم کردین .
  • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    0 13
    همه برای صلح تلاش کنیم جهان به یاری خداوند متعال به طرف خیر و خوبی پیش میرود خداوندا به ما کمک کن تا خوبی های جهان را بیشتر کنیم خداوندا به دولتمردان جهان کمک کن تا به طرف صلح قدم بردارند
  • FR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    13 0
    شما هم در امریکا حتی یک حساب بانکی نداری !
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    19 0
    همون حرفی که آقای عباسی در مورد اینها زد یک روز به واقعیت خواهد پیوست و اون لعنت فرستادن مردم ایران به امثال روحانی و ظریف و دار و دسته نیویورکی هاست.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    17 0
    چی میگه این ظریف؟
  • FR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    24 0
    خودت هم باید بری حصر !
    • م IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      2 19
      اون احمدی نژاد خدا لعنت کرده باید بره حصر که با اون نظریه هاش و کاغذ پاره خواندن تحربمها کشور رو در چاه ویلی انداخت که تا ۲۰ سال دیگه هم نمیشه از این چاه کشور رو بیرون آورد. واقعا خاک بر سرش.
    • مرادی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      12 0
      کاش همه دولتمردان یک ذره ازصداقت وشجاعت احمدی نژاد را داشتند. در ضمن ادب مرد به زه دولت اوست .دکتر شایسته ستایش است نه توهین
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      8 0
      لعنت به میت تو که به محمود مردمی نژاد توهین می کنی
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    10 1
    با راه اندازی تولید ملی در همه استان ها مردم امیدوار میشوند نه با رفع حصر. کسانی که در حصر هستند مهره های سوخته بیش نیستند.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    13 0
    فیلم دری اصفهانی را هم می سازیم تا انقدر در مورد گاندو نظر ندی وقاحت اقای ظریف حد و مرز نداره و همه چیز را به نفع خودش تفسیر می کنه بد بودن برجام از نظر اون ها مربوط به کم بودن تعهدات ماست و از نظر مخالفات داخلی کم بودن تعهدات اون ها حالا هی با این کلمات مسخره خودتان را به ... بزنید
  • SE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    19 0
    باید با اعدام سران فتنه حصر را برچید تا امنیت ایران تضمین و امید دشمنان به سران فتنه ساقط شود
  • SE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    19 0
    سنگپای نیویورک روی سنگپای قزوین را کم کرده
  • DE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    11 0
    ظریف: برعکس ٬منتقدان هر چه درباره برجام گفتند،درست از آب درآمد!/ باید بابهانه رفع حصر، مردم ایران را مشغول کنیم
  • DE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    11 0
    اولویت مردم ایران نان و آزادی و رفاه است نه رفع حصر ... آدرس بیراهه نده ...
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    8 0
    فقط تو و طرفدارای برجام راست میگین که امضای کری تضمین است آمریکا محاله از برجام خارج شه و همه تحریمای مالی و نفتی و بانکی و.... همان روز اول اجرای برجام بلمره لغو میشوند و نه تعلیق
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    1 1
    الحمدلله این روحیه شما باعث میشه روزانه سر کارتون حاضر بشید و همین برای ما کافیه یعنی ما به این دستاورد هم راضی هستیم و الا کیه که از گشایش های بزرگ اقتصادی برجام طی این چهار سال خبر نداشته باشه
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    6 0
    ظریف جون گول تحرمیت توسط آمریکاییها رونمیخوریم جیگر
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    3 0
    برجام برعکس بود نه نظر منتقدان .مردم امیدشان به خداست .با رفع حصر فتنه گران ناامیدی وارد جامعه میشود نه امید.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    اگر میخواهید برای مردم کاری کنید برای بیکاری گرانی رکود فساد فحشا ظلم و بی عدالتی و تبعیض موروثی شدن کارهای دولتی و هزار و یک گرفتاری که که برای قدرت طلبی و دنیاپرستی بر سر مردم آورده اید فکری کنید
  • HAMED SE ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    با تقدیم احترام جناب آقای ظریف برجام شما برای آمریکایی ها بد نیست برای آنها کم است آنها تضعیف نیروی دفاعی ایران در گام دوم و خواهان ۰۰۰۰۰۰۰۰ در گامها بعدی هستند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 0
    سران فتنه باید به اشد مجازات برسند
  • ایراندوست IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    معمولا رسم است که وقتی سرمربی یک تیم فوتبال نتایج مورد انتظار هوادارانش را به دست نمیاورد مسئوولان باشگاه اقدام به قرار دادن یک " مدیر فنی " در کنار آن سرمربی میکنند تا در صورت لزوم جایگزین آن سرمربی شود . الان هم فکر میکنم مجلس محترم بایستی یک " مدیر فنی" در کنار جناب ظریف قرار دهد و عراقچی را هم بفرستند به دنبال " نخود سیاه" !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس